JUKS deg til Topp-Kropp (steroid-fritt!)

Foto:  DF Foto

Det finnes vel knapt noen som har tatt disse ordene i sin munn, da det liksom er opplest og vedtatt at det er UMULIG å jukse seg til ‘fitness’ -kroppen. 

– Men som den ytterst jålete latsabb jeg er, har jeg ved hjelp av litt kreativ tenkning faktisk funnet ut at dette faktisk IKKE stemmer. -Det ER faktisk mulig å jukse seg til en ‘fit’ kropp uten merkbare anstrengelser ‘what so ever’ 

Herregud, dette betyr ikke at jeg anser meg selv som den perfekte gave til det menneskelige øyet, eller noe sånt (ha, ha), men samtidig gidder jeg ikke å sitte her å lyve på meg skavanker jeg ikke har for å tekkes janteloven heller.. 

Jeg er spedbygd, hvilket tiltaler noen mer enn andre (og takke faen for det), det er ikke her poenget ligger. Greia er imidlertid at jeg har holdt det stramt der det for ‘halvgamle kjærringer’ gjerne henger, har six-pack på maken, og celulitefrie bein, noe som sies å være umulig uten en gjevnlig altoppslukende innsats. 

At en kan oppnå dette ved FAKTISK ikke å gjøre noe, er imidlertid en realitet. Saken er imidlertid at dette kan utføres på en måte som du ikke merker det selv! 

Ja, jeg er fullstendig på det rene med hvor idiotisk dette høres ut, men æresord.. Jeg fleiper ALDRI med goder som kan komme gratis til den late..

Vel.. For å bli trodd, forutsetter det selvsagt at pandoras eske åpnes, og hemmeligheter hva angår de sentrale områder  avsløres for å få deg i gang, og ikke minst få en grunnleggende forståelse for plottet:..

 

  • Magen:​ 

Hvem har vel ikke bannet og forbannet det umulige i å få byttet ut den slappe ‘ringen’ nederst på magen med litt muskler i stedet? Her virker jo som kjent hverken sit-ups i hverken den ene eller andre retningen, ei heller har det noen relevans hvorvidt beina er bøyde eller rette, like lite som det betyr noe hvorvidt du går ned og opp fra horisontalen eller kjører den mer statiske varianten ved å sitte på halebeinet og strekke beina ut og inn, etc, etc. Like fåfengt er de anstrengelser som fører med å fåreta disse halsbrekkende beinløftene hengende i en ribbevegg (e.l).. 

Svaret på gåten, kom til meg som et gudesent resultat av den nevnte latskap som medførte at jeg ikke gadd brydderiet å finne fjærnkontrollen til TV’n, og derav ble hensatt til TV-shop, som denne aktuelle helgeformiddagen var avsatt til et ‘revolusjonerende’ treningsapparat øremerket nettopp nevnte mageregion som lød det ytterst innoverende navnet ‘Abflex’. 

Plottet med dette underverket av et apparat, anser jeg som så banalt at jeg faktisk anser mine ytterst begrensede talent innen tegnekunsten for tilstrekkelig forklaring på dets funksjon.. 

..Og jeg spør; Hva faen er nødvendigheten i at noe på død og liv skal skyves ut eller inn, frem eller tilbake for oppnåelig effekt på en øvelse hvis effekt vi nettopp har fått forklart oppnås ved at et press på ønsket område fremtvingerbruk av gitte muskelatur for å stå i mot dette?.. Konklusjon: INGENTING! 

Ergo; Eksakt samme virkning oppnås ved at du sittende i sofaen med øynene fokusert på et el annet  crappy reality-show eksempelvis tar ei halvannen liters brusflaske fyllt med vann, et baseball balltre for unger, eller whatever, og presser bunnen mot gitte region i x ant. sekunder, slipper opp, og gjentar. -Effekten er akkurat den samme som om du skulle vært i full treningsmodus med et bælverk av et apparatur å hanskes med.. 

 

  • Lår

​Samme idiotiet ved at motstand ved pressing av lår henholdsvis utover. innover, oppover eller nedover er nødt til å avstedkomme med en innretning hvis glideeffekt går i henhold til gitte bevegelse. 

Herregud, om du sitter i sofaen og presser i mot med armene får du jo brått vekket til live muskelatur i både armer & bein! 

 

  • Rumpe 

For guds skyld.. Tenk! Knip, slapp av, knip, slapp av.. -Verdens enkleste intervall! -Dessuten har du selve grom-økten servert dersom du tar deg brydderiet med å ‘hjelpe til’ litt når seksuelle utskeielser står på programmet! -Her har du forresten plenty av bonusøvelser for alt som er av kroppsdeler for den saks skyld.. 

 

  • Kondisjon 

I mitt tilfelle kommer dette i vesentlig grad som følge av at jeg er et sånt ‘akkurat tidsnok etter å ha løpt som faen’ -menneske (he, he).  Jeg glemmer aldri den dagen for noen år siden da jeg virkelig var sent ute, i tillegg til at veien var lenger enn vanlig. brått ble slått av spørsmålet ‘Hvordan i helvete har jeg kunnet få kondis til å LØPE hele denne veien, og attpåtil i sko med heler, og håndvesken på slep!?.. Svaret åpenbarte seg like kjapt & brutalt som spørsmålet hadde slått ned i ‘hatteholderen’ minutter før; Hjerte & lungesystemet ditt gir rett & slett faen i hva du har på deg eller hvor du skal når du løper! -Simple as that!.. 

Videre er hunden min og hans behov min aller høyeste prioritet i livet, så her er unntaket som bekrefter regelen, da INGEN latskap tillates i henhold til hans ve & vel. Når det er sagt, elsker jeg turene vi har sammen, så sum-a-summarum kommer jeg oxo her unna uten at det føles som trening. 

Når det kommer til generell kondisjon og opprettholdelse av formen, er det faktisk et solid utvalg av morsome ting som gi8r trening uten at det føles som trening. Eksempler er dansing ute på byen, kruse ned slalombakkene for de som trives på fjellet, lek med unger og/eller dyr, eller rett & slett ‘spice opp’ husarbeidet ved f.eks å danse med støvsugeren etc. 

 

Budskapet som her deles med folket, er kort oppsummert som følger: 

 A) Kreative løsninger for handlinger som gir mye/god effekt uten at de affiserer deg en dritt, -og 

B) Å kunne transformere lystbetonte, morsome gjøremål til effektiv trening.  

 

Foto: DF Foto

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg