A Perfect World would be a Living Hell..

‘Be careful what you wish for’ er et ordtak de fleste kjenner til, men noe de færreste ofrer en tanke i forbindelse med globale drømme-scenarier som fred på jord og kriminaliteten overvunnet. Det krever nemmelig en grubler på topp-nivå med en spesiell hang til å finne skygge-sider der ingen ville trodd de fantes. -Det krever med andre ord en grubler som meg..

Om du ikke har lyst til å bli noen illusjoner fattigere, er dette virkelig ikke innlegget for deg.. – Men om du på den annen side er av dem som griper enhver sjangse til å få et videre perspektiv, er det gode muligheter for at du er i ferd med å få en aldri så liten a-ha opplevelse..

Saken er nemmelig den at onder som vold, krig & kriminalitet faktisk har en sentral rolle i samfunnsstrukturen. Det er faktisk så galt som overskriften sier, for i det en f.eks skulle klare å få bukt med kriminaliteten, vil samfunnet rett & slett klappe sammen!

Om vi bare tenker oss at det skjer noe som snur opp-ned på den såkaldte ‘krigen mot narkotikaen’, med det resultat at tunge rusmidler nærmest er en saga blått.. Dette vil igjen føre til en kraftig reduksjon av både volds- og vinningskriminalitet, og ifølge normal tankegang, ses nå konturene av selveste utopia. MEN.. Drømme-toget går nok desverre kun hit og ikke lenger…

Konsenkvensen av det scenariet vi har her, ville for det første blitt et skred av nykommere på arbeidsmarkedet i form av avvente rusavhengige, så vel som volds & vinningskriminelle av ymse slag. Dette KUNNE iallefall muligens ha gått seg til med tid & særs god planlegging.. Denne muligheten elimineres imidlertid fullstendig så snart vi legger til den enorme bølgen som følger av de mange overflødige profesjonene som på ett eller annet vis har hatt lovbrytere & rusavhengige som levebrød; Det være seg innen politiet, rettsvesnet (både innen aktorat, forsvar & dommerstanden), fengselsvesnet, rusmiddelomsorgen, alarm- & vaktselskaper vil få redusert pågang, med mer, og osv.

Med dette skredet av bortfalte stillinger, og eksplosjonen i antall jobbsøkere, vil vi i stedet for å få samfunnsmessig utbytte i form av å få de tidligere utgiftspostene de rusavhengige & kriminelle ut i arbeid som en så for seg, ender vi i stedet opp med en eksplosjon i antall trygdede!

Det eneste håpet en da vil sitte igjen med, er å få kapret en av de nyopprettede stillingene innen NAV arbeid som vil følge av dette utopiske helvete!..

 

FOTO:  DF Foto.

5 kommentarer
    1. Hmm, noe av det første som slo meg etter å ha lest ferdig hele teksten her nå er: “Jeg vil se en skrekkfilm som tar utgangspunkt i dette her”. Nav-køer, en ting mange frykter faktisk enda mer enn å bli overfalt og/ eller ranet på gata. Så hvorfor har vi ikke en skrekkfilm om NAV-køer enda, eller kø helt uavhengig av hvem eller hva den tilhører..

    2. Har aldri vært forsiktig i mine ønsker, egentlig 🙂
      Men nå er nå mitt største ønske fred og ro 🙂
      Men vi må alle kjempe for det vi mener er riktig og viktig 🙂
      Håper påsken farer vell med deg – ta det med ro – snart er den slutt den også, påsken altså 🙂

    3. Aylar Von Kuklinski: (he he) Det er faen sant oxo, vettu.. -Iallefall for meg!..
      (Nå er vel ikke jeg den en bør sette mest lit til i hht hva som er normen, men ‘never the less’.. (he he))
      – Og selvsagt var denne ideen med en skrekkfilm rundt NAV’ing akkurat så villt at jeg begynner å se for meg hvordan dette kan funke, og greier.. 😛
      – Et tips for et plott som faktisk kan funke for en kommende Kuklinski produksjon, er å ta utgangspkt i en NAV-horror hinsides den villeste fantasi som forløp over størstedelen av fjordåret: Her ble nemmelig de som ikke hadde fått skviset inn en timeavtale vente på tur ute i gågaten!! Du finner en himla grei oppsummering her: https://www.sa.no/leder/meninger/politikk/nav-i-sarpsborg-ma-fullstendig-ha-glemt-hvem-de-er-til-for/o/5-46-418285 😉

    4. Og det er nettopp en av de tingene jeg har bemerket meg den siste tiden at jeg liker ved deg, at du skiller deg litt ut fra “alle andre”. At du tør å være den du er, at du tør å skrive det du måtte ha på hjertet, selv om det er en fare for at noen måtte bli litt sure eller “krenket”, noe som forsåvidt ikke skal noe til lengre, da folk ser ut til å la seg krenke over basicly hva som helst nå for tiden, men jeg håper og tror du skjønner hva jeg mener. Du virker kort fortalt som en veldig tøff, RÅ dame som jeg er glad eksisterer her i denne verdenen.

    5. Aylar Von Kuklinski: Wow!.. Tusen takk! Ble faktisk sånn skikkelig rørt her nå (he he)

      Ja, vi har vel begge både sterke meninger så vel som en iboende trang til å spa frem ukjente skyggesider ved alt mulig (he he). Dette øker jo sannsynligheten for at du oxo deler min manglende evne til å godta den typen ‘gitte sannheter’ en bokstavelig talt får prentet inn med morsmelken, som f.eks at nordmenn er fullstendig enerådende over eget liv og legeme, menneskeliv er mer verdt enn annet liv, politi=snill & forbryter=slem, osv..(?) Jeg har et rimelig ambivalent forhold til det der, da det faktisk er like mye en velsignelse som forbannelse.. På den ene siden misunner jeg de som lever i hellig overbevisning om at de er frie som fuglen i et land med plettfri styreform & full rettssikkerhet. -For ikke snakke om at jeg hadde sluppet blodredslen for døden som fulgte det å ‘herpe’ barnetroen i 4-5 årsalderen (he he).
      Men på den annen side, har en jo greia med at en blir mindre fordomsfull, og dermed har erfart at det finnes bra & dårlige folk i alle ‘klasser’ & miljøer, for ikke snakke om risken for at hele virkeligheten blir fullstendig fucket over natten i voksen alder dersom velferdsstatens grunnprinsipper skulle svikte.. Har sett et eks på dette hvor ei godt voksen dame fikk hele virkelighetsbildet pulverisert i forbindelse med en rettssak. -Enda hun bare var vitne!.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg