Pandora’s [mail]box

Kjære grønne utyske, der du henger på stativet med mitt navn, hvilket er det eneste som skiller deg fra de 7 andre som henger der ute med hver sine navn på.. Vi som faktisk var de beste venner en gang, er definitivt ikke det nå…

 

Hva var det egentlig som skjedde med oss to? Du pleide jo å inneholde flotte & morsomme overraskelser til meg flere ganger i uken, og nå er det bare dritt å få fra deg! Den gang, i de gode, gamle dager, betydde dagens leveranse fra deg hyggelige brev, kort & små overraskelsespakker. Nå, derimot, er den gamle gleden ved å åpne deg erstattet med gru, hvorav spenningen kun består av i hvilken grad du vil klare å forsure dagen min! Jeg som var så glad i deg og inneholdet ditt.. I dag kan jeg ikke annet si enn at jeg hater deg! -I ordets fulle betydning.. 

Det har faktisk ikke vært annet enn dritt fra deg på årevis! En gang var en leveranse kun bestående av reklame & fjas dagens nedtur, mens det i dag er det stikk motsatte. Det som kun var dritt, er i dag ensbetydende med å få en dag uten en dritt som skal betales! 

Ikke engang til jul, unner du meg å finne selv den minste gledelige ting blandt innholdet ditt! De koselige kortene i papp med håndskrevne hilsner finnes knapt nå som vi istedet sender syngende engler og dansende nisser til hverandre på nett. Ja, jeg vet at det ikke bare er DIN skyld at vi har røket uklar, for jeg har jo latt dine likemenn over land & strand gå for lut & kaldt vann ved ikke å fore de med gode og glade ting jeg oxo! Det bare BLE sånn, er og vil bli sagt uttallige ganger i vemod, og jeg beklager virkelig at det er det nærmeste jeg kommer en forklaring på dette som har skjedd med oss to. Inboxen har på mange måter tatt over som de hyggelige brevenes leverandør, og jeg erkjenner min rolle i at denne på så mange måter har fått ta din plass.. Men jeg syntes nå du går litt vel langt med denne hevnaksjonen din!.. 

Det er nå engang fremdeles kun du, og du alene som er fysisk i stand til å overraske med med små gavepakker. Likeså er det fremdeles flere måter som gjenstår for deg å gjøre dagen min glad på! Du kan f.eks meddele at jeg får penger igjen på skatten. -Da blir jeg glad! -Eller det kan være at jeg f.eks har betalt for mye på strømmen, og du dermed kan overraske meg med en regning a kr. 0.00, -. Det vil oxo være svært gledelig!.. 

En må gi & ta i et forhold. -Og om du bare hadde kunnet inneholde et aldri så lite lysglimt en skjelden gang, så skal vi kanskje se at mitt hat forhold- vil kunne endre karakter til noe slikt som et ambivalent forhold oxo! Men sånn som situasjonen er nå, kan jeg desverre ikke annet enn å hate deg for all den dritten du daglig har på lager til meg. – Skjerp deg, din grønne faen!  

Dette er hva jeg vil ha, og ikke de bankgiro slippene du prakker på meg nesten hver bidige dag! 

 

 

4 kommentarer
    1. Det er som jeg pleier å si, hver gang jeg skal sjekke postkassa – gjør det som regel når jeg går tur med hunden min.
      Da sier jeg: -“Er det noen kjærlighets brev, til oss i dag da?”. Jeg får alltid et lite, voff, voff tilbake – hvordan jeg skal tyde det, vet jeg ikke.
      Men som oftest er kassa tom, det er bare hver gang de vil ha noe av deg (som regel penger) som de sender ut sine kjærlighets brev til meg – e-verket (strøm leverandør), Kommunen (vann, avløp etc.) – Banken er den eneste som kan sies å ha en positiv vri på det hele, for der begynner det alltid med – Nå har du bare så mye igjen å betale på lånet, men vi skal ikke ha mer enn litt 😀 som om det egentlig hjelper en shit. Uansett så er lommeboka og kontoen tom, før du har kommet inn døra – ca. 15 meter fra postkassa 🙂 Men man få ta det med et smil, for det blir en måned til neste gang 😀
      Fortsatt god helg 😀

    2. Mr. Black Rubber Duck: Ingen post er bra post, for post = regninger, og eventuell reklame når klistremerket på lokket som sier ‘ønsker ikke reklame’ byr på tolkningsproblemer (he he)..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg