The Kardashians, the Jenners & Jeg..

Familien Jenner/Kardashian er avbildet og omskrevet i hvert eneste nummer i hvert eneste magasin i den industrialiserte del av verden. Personlig, har jeg vært dritt lei de i årevis, og det uten å ha sett en eneste episode. Samtidig har jeg lurt på hva det er med disse folkene som gjør at de aldri ser ut til å gå ut på dato, så da TV2 lifestyle ble en del av TV-kanal pakken min, bestemte jeg meg for å se en episode for om mulig å få besvart dette spørsmålet… 

Vel.. Jeg kan like gjerne krype til korset først som sist; Jeg feilet. Å holde følge med familien Jenner/Kardashian i hva jeg mener å huske var 45 minutter, viste seg å være mer enn undertegnede er fysisk i stand til å klare. Det sto ikke på hverken insats eller motivasjon, for jeg gikk virkelig ‘all in’ for oppgaven jeg hadde satt meg fore; Jeg satte meg ytterst på TV stolen etter først å ha sørget for et skikkelig koffein-boost, for 45 minutter i selskap med Kim & co uten å sovne, skulle jeg klare!

Jeg kan ikke si når eller hvordan det skjedde, men det jeg kan si, er at jeg våknet av at jeg var i ferd med å skli ned på gulvet da det var i underkant av et kvarter igjen..

Jeg fikk vel dermed sett snaue halvparten, tenker jeg, og det jeg så, bragte meg iallefall ikke noe nærmere svaret på denne serien med dens familie så himla populær, for dette var like kjedelig som å se maling tørke! Jeg fikk se at moren, Kris Jenner, var furten for noe datteren Kim hadde sagt, og ringte rundt til de andre for å klage sin nød, for derav å se at datteren gjorde det samme.. Videre var en annen datter, Khloe, nedfor grunnet det forsmedelige i ikke å ha noen å gå ut sammen med, hvorpå dette problemet ble erstattet med et annet, da nevnte mamma Kris tilbød seg å være fredagsnattens ‘party-mate’. På toppen av allt, hadde mamma Kris oxo en mistanke om at det var et angstanfall som lå bak at Kendall takket nei til et mote-show, samt at det var ett eller annet brudd på gang som ble diskutert og analysert..

Med andre ord; Med mindre det jeg ikke fikk sett var av en helt annen karakter, er dette det mest tomhjernede og tåpelige våset jeg har vært vitne til i mitt liv!

At et TV-program ikke faller i smak, er imidlertid noe jeg mener jeg, som alle andre bare må finne oss i, da det både finnes kanalvelger & avknapp på fjærnkontrollen. At jeg henger meg opp i dette, er delvis pga at de figurerer overalt en ser, samtidig som de virkelig ikke er hva jeg anser for å være positive rollemodeller for den yngre garde. Her foretas utseendefixing ‘left, right & center’, og selfies later til å være ‘selve livet’. Jeg fikk nylig med meg at Kim hadde lagt ut en instruksjonsvideo for hvordan ta gode selfies. Igjen ble jeg nysgjærrig, hvilket i bunn & grunn dreide seg om hvor mye tid dama brukte på dette, og HER fikk jeg iallefall spørsmålet besvart, for det var satans så mye tid! For etter først å ha lagt en full make-up [a-la modell-styling], la hun ut om riktig lyssetting, for derav å fortelle om viktigheten av å finne sin beste vinkel. Deretter, når oxo kamera og holder var innstilt, var tiden inne for selve fotograferingen, hvorav den godeste frøken Kardashian kunne røpe at det tok i snitt rundt 300(!) bilder for å få frem det ene som ble funnet verdig for bruk på hennes Instagram-konto!

En annen faktor som kommer inn når det kommer til denne familien, er at de var bestevenner med OJ Simpson & hans daværende, nå [som kjent] avdøde kone Nicole.. Kris’ eks-mann, og de tre eldste av jentenes far, Richard Kardashian, var dessuten svært sentral i OJ’s forsvarer-team. Det var nemmelig ham OJ først gikk til, han som plukket ut resten av teamet, og var organisatoren i det hele.. Det som skjedde i den saken, er jo ikke noe de folkene som i dag dominerer kjendisverdnen sin skyld på noen som helst måte, men det er bare noe urovekkende ved at deres forbindelse til denne saken var det som gav dem det nødvendige ‘pushet’ i start-up’en for at snøballen skulle begynne å rulle..

Konklusjonen på det hele, blir dermed at jeg ikke evnet å holde følge med familien Kardashian grunnet hinsides kjedsomhet & intetsigenhet, at jeg om mulig er enda mer dritt-lei av å se de overalt hvor jeg vender hodet nå enn før, og at jeg neppe kommer til å gjøre noe nytt forsøk på å følge de med det første, da jeg rett & slett ikke har troen på at jeg er i stand til å se hva faen som er ‘greia’ med the Kardashians..

Avslutningsvis, kan jeg opplyse om at det iallefall er èn ting jeg har til felles med disse ‘Amerikas kjeledegger’, nemmelig at jeg oxo har en ‘elsk’ for å bli fotografert, dog at det for mitt vedkommende stort sett forutsetter at det gjøres i samarbeid med en fotograf, og det foreligger en form for oppdrag med en tilhørende oppgaveløsning og/eller tematikk.. Siden dette er min blogg, tar jeg meg oxo friheten til å hive meg på Kim & co’s ekshibisjonisme, og putter dermed inn et bilde av meg selv til slutt (he he)..

Foto:  NTB

5 kommentarer
    1. Jeg følger heller ikke med dette. Jeg har kun sett en eller annen episode, uten egentlig å fulgt med. Det er meget kjedelig…….
      Du har forresten noen nydelige øyne. Det bildet av deg var nydelig <3

    2. Kardashian ? hva er det?
      Men nå har ikke jeg sett en episode av “paradise hotell” heller da – men artig var det da jeg fikk 10 spørsmål om nettopp den serien. Hun som spurte meg lurte på om jeg hadde bodd foran tv’n – 9 av 10 mulige.
      Jeg bommet bare på hvilken sesong det var 8 – 9 – 10 jeg svarte 8 men det var feil. Men som sagt nå har jeg sett like mange episoder av “Paradise Hotell” som jeg har sett denne du skriver om “the Kardashians”. Vet ikke hva det er en gang – altså 0 episoder sett.
      Og jeg har planer om å se 0 episoder etter dette også. Men nå er ikke jeg den store serie seeren da 🙂
      Ha en flott dag, ikke se på noe som får deg til å sovne 🙂

    3. poesimylife: Takker så mye! – Nå skal det imidlertid sies at de vippene der ikke akkurat har blitt gitt meg på naturlig vis, i tillegg til den ‘boosten’ som blir en til del ved en dose clear-eyes + en fotograf som virkelig vet å stille inn lys- & kamerasetting for å få frem det de vil 😉

    4. Mr. Black Rubber Duck: Jeg ser ikke så mye på TV lenger jeg heller, men noe blir det jo til at jeg får med meg.. Men for å vinne meg som seer, er det imidlertid nødt til å være noe som fenger, for å si det sånn, og det gjorde virkelig ikke denne reality-smørjen her (ha ha)

      Ha en fortsatt fin mai-dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg