Anmeldt for oppfordring til karantenebrudd!

‘Rett søkelyset mot angiveriet, og angitt du skal bli’.. 

Jeg var fullt forberedt på at gårsdagens innlegg, Corona-Politiet, ville føre til en viss stå-hei, for å si det sånn, men at det skulle føre til en anmeldelse for oppfordring til brudd på smittevernsloven, så jeg virkelig ikke komme!.. 

 

‘Corona-politiet’ legger ikke skjul på at de gjerne skulle fått litt fortgang på sakene, slik at de kunne fått sendt oss som tør gå mot strømmen og ytre oss kritisk i forhold til smittevernstiltakene.. 

 

Jeg hadde såvidt fått kommet meg opp fra sengehalmen i det telefonen ringer, og ansvarlige for smittevernet innen Østfold fylkeskommune gjør meg oppmerksom på at det respektive blogginnlegg er angitt for etterprøvning i hht mulig brudd på Straffeloven § 183, som forbyr oppfordring til straffbar handling, jmf. Smittevernsloven. Gudsjelov, må det så absolutt være lov å si, kunne de videre opplyse om at saken ville bli behandlet fortløpende, slik at jeg ville få vite utfallet i løpet av dagen..

Det kommer vel neppe som noen overraskelse at de påfølgene timene forløp seg som i en slags transetilstand, hvor jeg var nærmest lammet av sjokk..

Til alt hell og den mentale torturen til tross, var marerittet til alt hell [endelig!!] over i det telefonen atter en gang kimet med det offentlige telefonnummeret lysende i displayet! ‘Intet straffbart forhold’ var begått gjennom offentliggjøringen av blogginnlegget! I retrospekt, og med sans og samling noenlunde gjenvunnet, har imidlertid den umiddelbare lettelsen fått selskap av en kraftig provokasjon.. For det som vitterlig  skulle blitt avfeid som reinspikket fjas, med et motsvar om sløsing med det respektive utvalgets tid, ble istedet omtalt med en urovekkende respekt, mens jeg fikk det som betegnes som ’tilsnakk’. Fritt oversatt, betyr dette at jeg herved er advart for å ha opptrådt helt på grensen, og at jeg herved vil bli holdt under oppsikt m.h.t ytterligere ‘oppvilgeri’, som fyren så fint kalte det..

Og nå som tingenes tilstand er bragt på det rene og sjokket er tilbakelagt, kjenner jeg at denne advarslen virker helt motsatt enn det skremmeskuddet til taushet den var ment å være: For nå har jeg virkelig fått blod på tann når det kommer til å bryte med de ilagte politisk korrekte rammer, myndigheter- og autoriteters skjulte agendaer og avsløringer av samfunnets skyggesider!

3 kommentarer
    1. Bør kreve og få vite hvem som tipset dem.Tviler på du får det,men er jo verdt et forsøk.
      Men det beviser jo bare at du har rett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg