‘Boost’ Bloggen, – Start en Krig!!

Jeg er ingen tankeleser, og kan derfor ikke si noe om folks intensjoner. Men ikke desto mindre, har mine studier av en gruppe innen menneskeslekten som går under betegnelsen ‘bloggere’, hvilke jeg faktisk selv er en del av. I den anledning, har jeg merket meg at det finnes flere måter fot å komme seg opp og frem i deres hiararkiske samfunnstruktur, hvorav den mest oppsiktsvekkende er den effekten som følger sterk delaktighet i krangler og hatkampanjer mot ens artsfeller, en effekt som øker progressivt med rangeringen til den en går i klinsj med.. 

 

 

Dette innlegget foregår på ren impuls, da planen var å hygge meg med mine medbloggeres utgivelser i det jeg tilsynelatende hadde gjort mitt på innleggsfronten med unntak av å legge ut det allerede ferdigstilte faste kveldsinnslaget ‘Quotes til Kvelds’. Men i det jeg ankommer ‘moderskipet’, altså blogg.no, er at det atter igjen er rustet opp til full krig, da første metaforiske bombeangrep allerede har satt sluttstrek for de siste dagers våpenhvile..

Som sagt, kan jeg ikke si en dritt om intensjonene som ligger bak disse angrepene. – Hverken i de pågående kriger eller de talløse krigene som har utspilt seg i bloggverdenen i årenes løp. Jeg bare ser hva jeg ser, og det jeg ser, er at krangler øker interessen for de involverte betraktelig, forutsatt at de er ‘blodige’ nok for å trigge publikum. Det blir som med kollisjoner; En bil som pådrar seg en liten bulk og et par riper i lakken ved å sneie borti en steinkant i det h*n rygger ut i fra en parkeringsplass tiltrekker seg ikke særlig med skuelystne, men der et eller flere av de involverte kjøretøyer er flat(e) som ei fregne etter et skikkelig sammenstøt i ditto hastigheter, da strømmer de til som bier rundt ei honningkrukke. Overført til bloggverdenen, så innebærer dette at dess styggere og/eller mer nedrig kranglen er, og jo høyere rangert og/eller profilert en (eller flere) av de involverte er, dess flere skuelystne dras mot ‘blodbadet’..

Av kjente eksempler som bekrefter poenget, har vi jo Kristin Gjeldsvik som returnerer rampelyset og folks bevissthet etter vel overstått barnefødsel med et hinsides smell da hun klikker på Sofie-Elises fremsnakk av fiksing av hårfeste. Om det lå noen baktanke bak at hun revnet på langs og derav føyk som en prosjektil rett i strupen på S.E for akkurat dette utspillet, kan som sagt ikke jeg si noe om. Jeg kunne bare merke meg at timingen var spot on! På et blunk var nemlig Gjeldsvik tilbake som et fullverdig medlem av kjendis-Norge, på full fart til å bli mer kjent enn noensinne!  Det kan ha vært flaks så vel som det kan ha vært et velkalkulert stunt,, Ja, flaks ville vel være typ understatement of the history, for den timingen der…

Nå er det kanskje noen som undres hvordan i heiteste det kan ha seg at jeg sitter på en suksessoppskrift som kunne skutt meg inn blant de topp 10 på tilnærmet permanent basis, også bruker jeg den ikke!? (- Er jeg blitt schizofren på mine gamle dager, eller hva?..) Nei, jeg skal ikke skryte på meg å være 100% vel bevart, for all del, men jeg er ikke stort galere enn jeg bestandig har vært.. Årsaken ligger iallfall ikke i noen akutt sinnsykdom e.l. Det har seg nemlig helt enkelt sånn at jeg sitter inne med en hellig overbevisning om at dersom det fantes en liste der bloggene var rangert ut i fra hvem som hadde de smarteste følgerene, ville min stått som en påle blant topp 3. Og da vil det rett og slett under min verdighet å sope inn sidevisninger på flaut, barnslig og regelrett idiotisk oppførsel og innhold! Greit at vi alle kan komme i klinsj med noen, men da må man da for guds skyld vise seg som den voksne og legge ballen død i det ordvekslingen ikke lenger er rasjonell, og derav åpenbart ikke vil føre til noe annet enn at en synker enda lavere! Hva potensielle spekulative frontalangrep på profilerte bloggere for egen vinning angår, gidder jeg ikke bruke tid og energi på, da dette tilsier en nedrighet så lav at det som måtte komme de for øret av sunn fornuft og velmente råd for å fremstå med en viss verdighet uansett vil være fullstendig fåfengt.. Sånn, da skal jeg også ha fått ut mitt hva kriging med bloggkolleger angår, og følger dermed eget råd med å legge denne ballen død..

5 kommentarer
    1. Tror ærlig takt ikke Kristin angriper Sophie Elise for egen vinning… jeg «angriper» lett Sophie Elise stakkars liten, og den som vinner mest på det er Sophie Elise.. men hun skal være klinkende klar på hva nabo Kristin og jeg mener om hennes kyniske utspill 😜😂😂

      1. (hehe) Jeg har som sagt ingen anelse om hvordan tankegangen til noen av disse fungerer, og er dermed fullstendig clueless hva som motiverer handlingene deres. Men uansett om noen av de, en av de eller ingen av de har hatt noen bakenforliggende agenda med bruduljene seg i mellom, så skjøt iallfall interessen for de begge rett til værs etter en periode med lite blest rundt de begge 🙂
        Når det er sagt, er jo ikke valget av disse to for eksemplifisere poenget annet enn min særs subtile *ehm..* måte å si min hjertens mening om enkeltes oppførsel uten å nevne navn (hehe) 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg