En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Ahh.. 

I det jeg er tilbake i ‘det gode selskap’, står pilen atter igjen på trivelig etter gårsdagens relativt muggene bekjennelser (som kan leses her) her innenfra ‘bloggerboblen’.. Når sant skal sies, er jeg nødt til å si meg fornøyd med gårsdagens opptelling, siden timingen på innleggene var helt på trynet..

Skjermbilde med utsnitt fra dagens toppliste hos blogg.no

 

Men når det er sagt, så ville jeg imidlertid blitt svært så overrasket om det skulle vise seg å finnes en blogg hvis besøkstall topper seg på tider mer avvikende fra normen! For i det normal statistikk tilsier et fall i de sene kveldstimer, skyter mine kurver til vers fra 21 -tiden. Så den dårlige timingen gav nok minimalt med utslag utover det at det innebar to innlegg som kom for tett på hverandre.. Ikke desto mindre, så har jo tallenes tale sitt tydelige språk, i det man kan konstatere at selv ikke bloggens ‘livsløp’ er helt vel bevart i mitt tilfelle!

Nå er det vel muligens noen som lurer på hva som gjør denne 20 plassen så forbannet mye bedre enn gårsdagens 21, og svaret på dette, er at de 20 mest leste bloggene promoteres i en slider øverst på siden. – Som et slags story-format på steroider, om du vil, som ser slik ut:

Etter hvert som nye innlegg slippes, legges den respektive bloggeren til begynnelsen av slideren, for så at en rykker bakover som seg hør og bør. Men i og med det kun er topp 20 som inkluderes her, så blir en jo naturlig nok stående betydelig lenger fremme enn man blir værende blant de øverste ved normal hjemmesidepromotering der samtlige bloggere er inkludert! Dette har selvsagt en gunstig innvirkning på besøkstallene! Likeså ville jeg løyet dersom jeg hadde ymtet frempå med noe annet enn at det også er ganske stas..

 

3 kommentarer
    1. Der må jeg si meg uenig, jeg tror ikke det utgjør særlig forskjell å få trynet sitt på den slideren øverst. For min del har jeg funnet ut at bare en neve lesere kommer inn i min blogg via topplisten. Det er i hovedsak bloggere som går inn på en blogg via denne listen, de fleste går direkte inn på bloggen via søkemotorer, google, safari etc og sosiale media som Facebook. Bloggere har et oppheng i denne listen som faktisk ingen andre bryr seg om. En annen ting er at flere på toppen av denne listen gladelig tar mot besøk og kommentarer fra andre bloggere. Noen svarer deg etter munnen, noen svarer etter to måneder, og noen kommentarer forblir ubesvart. Disse sistnevnte er bare opptatt av egen blogg, de gjør ingenting for å fremme noen andre eller hjelpe andre bloggere få ut sitt budskap eller få flere lesere. Ikke at de ikke har tid til å bidra for «samfunnet», for de har sannelig god tid til å dele innlegg som enten er intetsigende eller gjentakende. Noen er utelukkende kun også selvpromotering og reklame. Og for all del, alle har sin egen måte å blogge på og sin agenda, så det er helt greit. Men poenget, denne lista har lite og ingenting og si for antall lesere. Ta det fra en som ut fra det jeg kan se, er den på hele listen som har vært her nest lengst.

      1. Jeg merker faktisk at en sidetopp-plass fører med seg en viss oppsving.. Hvor mye det gir, vet jeg imidlertid ikke, for det er liksom bare synlig i firm av et
        høyere besøkstall om morgenen, før første innlegg er lagt ut..
        Men mest av alt, så er det en sånn typ milepel som det tross alt er litt stas å ha nådd opp til, i tillegg til at det er greit å ha som et slags mål for dagen.
        Hva bloggen angår, så konkurrerer jeg, og jeg tror de fleste med meg, med meg selv, og da blir jo den listen hva en har til rådighet når det kommer til en målestokk som synliggjør hvor en var kontra dit en har kommet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg