En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Baby, I’m back!..

Som jeg vil tro en del av dere fikk med dere, var gårsdagens bekjennelser en rimelig muggen seanse grunnet i det sedvanlige mandagsfallet som følger dårlig med tid for blogging på søndag. Selv om jeg er fullstendig klar over hva som venter mandags morgen, så har ikke forventede ‘set-backs’ nevneverdig innvirkning på surmulingen min. Derfor var det med betydelig lettelse det kan konstateres at jeg er tilbake i ‘det gode selskap’ og ‘story-privilegium’ på sidetoppen hos Blogg.no.


Utsnitt av dagens toppliste hos Blogg.no.  

 

Denne nevnte lettelsesbølgen som akkurat utspant seg her i bloggerboblen, er hovedsakelig grunnet i at det var på hengende håret at det foreskrevne minimum av to innlegg lot seg gjøre i går, og det derav ble nok en dag i ‘eksil’.

En ting var at jeg klarte å sovne igjen etter frokost, og dermed ikke rakk å ferdigstille spalten før jeg skulle i et møte kl. 14.30. For det som er problemet med å jobbe med noe hjemme, er nettopp det faktum at en er hjemme! – Og er man hjemme, så er man tilgjengelig for å kunne snakkes til (les; alt fra spurt om ting til regelrett mast på), hvilket i aller høyeste grad forekommer selv de gangene en gir ettertrykkelig beskjed om at en ikke er mottagelig for henvendelser før det respektive arbeid er utført. Dessuten, så har det med å dukke opp folk på døren når en er hjemme, og siden en jo verdsetter ens venner, så åpner man når det banker på. – Sånn er det bare.. Nå skal det sies at jeg er ganske flink til å si i fra om jeg har noe jeg skal ha ferdigstilt, så om vedkommende da kan ha meg unnskyldt i den tid det måtte ta for å bli ferdig, eller at det skal passe inn med en pause. Men nå og da, så skjer det brått veldig mye på en gang, og disse tilfellene har en lei tendens til å sammenfalle med de tilfellene hvor jeg har knapt med tid! – Og i går ettermiddag var et av disse tilfellene, i det det brått dukker opp 3 stk på en gang, pluss at samtlige ble sittende en god stund. Dernest, så har sistemann av disse knapt rukket å passere postkassestativet før den første av en serie folk dukker opp i små ærender bestående av alt fra naboer som må ringes fordi de ikke finner telefoner til hyggelige forespørsler fra folk som stikker innom på vei til butikken, og lurer på om det er noe de skal ta med i samme slengen. Samtlige henvendelser er altså ubetinget hyggelige og ditto verdsatt, men tiden flyr som kjent når en har det gøy! – Så plutselig så jeg at klokken nærmet seg faretruende de tider hvor folk begynner å forlate internettet til fordel for sengehalmen, så dermed ble det brått riktig så travelt å få sendt ut det respektive innlegget innenfor det tidsrommet hvor blogger normalt leses!

Nå skal det sies at mine topper hva klikk angår, av en eller annen grunn er langt senere enn normalen, da jeg topper mellom 20.00 – 23.00, mens ‘standardtiden’ for bloggere er ettermiddagstimene. Dette innebærer at jeg har store muligheter for å maxe ved å legge ut innlegg ved 21.00 – 22.00 tiden, Men det bør ikke bli noe seinere enn det om en skal ha noe håp om brukbar respons, forutsatt at det ikke dreier seg om ‘mini-innlegg’ a-la ‘Quotes til kvelds’ o.l

Nei, jeg er ikke helt som andre bloggere, liksom jeg ikke er helt som andre folk. – Men nå er det imidlertid et fåtall bloggere, iallfall av de jeg kjenner, som er som folk flest, så..

9 kommentarer
    1. Det er litt interessant det der med topptid, jeg skjønner at flere av dere andre er tilkoblet en slik statistikk inne på bloggen som dere følger med. Mitt spørsmål da er, hvordan gjør dere det…? Har kikka innom den statistikkgreia, og det står bare 0 og jeg får vondt i hodet bare av å forsøke tenke på hvordan jeg får slike teknologiske ting til å fungere. Hellige måne, jeg klarer ikke putte mitt eget hode i en boble engang…. 😂

      1. Så det du sier, er at Analytics’en din har flat-linet?..
        Min har vært et sant helvete å ha med å gjøre siden den ble innført! Først så bare gikk i flat-line der ikke et besøk ble registrert på ukesvis. Dernest, så fikk den det fore at den bare skulle forsvinne sporløst fra plassen sin..
        Jeg har satt opp nye kontoer, jeg har gjeninnsatt gamle kontoer, og gud vet hva jeg ikke har gjort uten at det har gjort en dritt fra eller til, før den brått er oppe og nikker igjen. – Like plutselig som den forsvant!..
        Men de siste gangene nå, så har den av en eller annen grunn funket på telefon og nettbrett mens den har hatt sine fravær, så det er faktisk verdt å prøve å logge inn på noe annet enn du bruker til vanlig..
        Om den har ligget død lenge, spørs det nok om du ikke må lage ny konto, for så å installere den på nytt.. 😛

        1. Nei, den har ikke flatlinet.. jeg har aldri installert eller brukt analyctics.. og jeg vurderte nylig å installere, men etter ganske nøyaktig 2-3 sekunder fikk jeg migrenelicnende anfall..

          1. Ja, den var seriøst et helvete å få installert! Jeg ville nok heller ikke hatt noen analytics om det ikke var for at de på blogg.no forbarmet seg over meg, og guidet meg igjennom, one baby-step at the time, som om jeg var i 5-6 års alderen *hehe*

              1. Nå er ikke jeg en målestokk å gå etter når det kommer til gjennomførbare innstalleringer, altså! Greit nok at jeg har en viss snøring med sånt som sidebygging, grafikk og den slags, men alle de områdene jeg mestrer forutsetter at alt er på stell, lagt inn og virker forskriftsmessig! Når det kommer til å FÅ ting opp og gå, er jeg derimot borderline retarded, så.. 😛

    2. Det er en tid for alt, og tydeligvis gode tider for publisering av blogginnlegg også 😀 Høres spennende ut med så mange som hele tiden vil ha en bit av deg, lurer på noe, og liker å være sosial sammen med deg.

      Siden jeg har “flyttet hjemmefra” og ikke blogger hos blogg.no, installerte jeg google analytics for å kunne følge med litt på statistikker. Men er helt avhengig av å legge ut innlegg på diverse grupper via Facebook, og sende ut mailer til folk som vil ha. Noen plassering noe sted er jeg ikke forunt, men artig å følge med på bloggtoppen likvel. Fordelen er at jeg slipper reklamer og “eksil” 😀

      1. En ser jo av den grafen på Google analytics hvilke tidspunkt en har flest og færrest lesere, liksom en kan se responsen på innlegg ved å se hvilke besøkstall som en hadde i etterkant av utgivelsen. Men nå skal så visst ikke jeg skryte på meg noen som helst når det kommer til å bruke denne registreringstjenesten! Jeg har først nå begynt å merke meg hvilke tider jeg er best tjent med å legge ut innlegg, og hvilke innlegg som slår an. De som virkelig kan dette her, går imidlertid inn på kontoen og henter ut alt av opplysninger som f.eks type innlegg som slår best an i hht kjønn, alder, osv, osv.
        – Ja, jeg har hatt en fenomenal fremgang på bloggen det siste halvåret. Men å komme hit har såvisst ikke vært gjort i en håndvending, for å si det sånn! Det har tatt meg drøye 3 1/2 år, og for å bli værende, krever at en gjør en manns jobb med minst to innlegg pr dag. Videre, er også jeg til en viss grad avhengig av lansering av innleggene i FB -grupper og i feeden. Her er ikke noe rom for å hvile på lauvbærene, med andre ord!
        Jeg må jo si at jeg syntes det er helt utrolig hvordan du klarer deg helt på egne bein.. Nå er jo imidlertid reklamen et gode for mitt vedkommende, i og med det er denne som gjør at jeg får spedd på inntekten. Men ikke desto mindre, ville min bloggertilværelse vært fullstendig fåfengt uten den lanseringen som følger av å tilhøre stallen til blogg.no *hehe* 😉

    3. Jeg ser av grafene at det er rett etter at jeg har publisert nye innlegg at jeg har flest lesere, simpelthen fordi det er da jeg legger ut innleggene i grupper på Facebook og på feeden min. Kan tenke meg at det er mer interessant å se mer nyansert på statistikkene om man er blogger hos blogg.no. Jeg har forresten allered bloggernavnet mitt klart, dersom jeg skulle flytte over til blogg.no 😀 – Noe jeg jeg bare fikk en idé om etter at jeg skrev den forrige kommentaren til deg. 😉

      Det er herlig å høre at du har fremgang, og jeg unner deg det er virkelig! Du er dyktig, og du har sterke og stolte innlegg. Om du i tillegg har inntekt på bloggen, er jo det en fantabulastisk bonus! Jeg trodde også at jeg ville komme dit en dag, men foreløpig har jeg kun opptjent gaver og fordeler. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg