En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er altså å gi et usensurert innblikk i en bloggers borderline narsissistiske  mind-set på sitt mest navlebeskuende.. 

 

Edmond er irriterende!

 

Som jeg var inne på i mine forrige bekjennelser, så aner jeg konturene av at blogg-genren så smått kan ha startet snuoperasjonen opp fra den bølgedalen den har vært, -og for så vidt fremdeles er, nede i i forbindelse med de endringer som har skjedd i løpet av det siste halvannet året. Hypotesen holder fremdeles stikk, for å si det sånn, og i dag kom nok en bekreftelse i det mine drøye 1000 sidevisninger ‘kun’ holdt til en 17 plass på dagens liste! (Jeg sier ‘kun’ fordi det i månedsvis har vært forbeholdt de beste mandagslistene hvor denne plasseringen har stått med såpass høye besøkstall).

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos blogg.no.  

 

Dersom den ante begynnende utvikling (forhåpentligvis) holder stikk, så er dette i allefall ikke takket være selskapet som står som utgiver; Edmond. De har nemlig ikke gjort en dritt! En ting er at de verken har leet en finger for å promotere blogg.no generelt eller oss bloggere spesielt, men de har ikke engang gitt oss muligheten til å promotere oss selv! Hvordan dette selskapet har greid å bli et av de ledende i sitt slag, er derfor for meg en gåte, for maken på mangel på utvist næringsvett har jeg aldri sett maken til!

Jeg mener.. Her sitter de altså på rettighetene til et konsept som er blitt totalforandret i løpet av kort tid; En forandring som innebærer at det favner hinsides mye bredere i befolkningen; En bør da vitterlig ikke være skolert innen markedsføring for å skjønne at man da vil tjene grovt på å få spredt det inntrufne ut til folket!  Det kreves da ikke et geni på området for å innse at flere besøk på bloggene betyr flere penger i kassen for dem!

Etter alt å dømme, flyter de på ukebladutgivelsene sine, med dette sladderbladet i spissen. Er ledelsen sløv nok, så er de såre tilfreds bare de ser en jevn pengestrøm som triller inn hver regnskapsperiode, og tenker ikke så langt som til å sjekke hvorvidt driften som sådan er fullstendig bortreist i hht hva de faktisk kunne dratt inn.. – Hva vet jeg! Men noe må det iallfall være!..

 

4 kommentarer
      1. Ja, jeg syntes faktisk de har litt å svare for! Som utgiver, mener jeg da de også har et ansvar ovenfor oss m.h.t å tilrettelegge etter beste evne for at vi skal kunne lykkes best mulig.. 🤔

          1. Edmond, Egmont, whatever-mont *haha*
            Tror neppe de vil bry seg et døyt om hva som måtte komme fra meg Men på den annen side, så kunne jeg i det minste utgjøre en irriterende ‘noob’ å slette fra innboksen, så kanskje jeg skulle gjøre det *hehe*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg