Er dette pent??

Nå later det gudsjelov til at denne trenden fra helvete med å la seg operere ut av alt som kan minne om symmetri, er på god vei til å ebbe ut. Men det er så visst ikke over enda! For selv om den kretsen der det fremdeles tviholdes på illusjonen at utseendemessige trekk så ut av proposjoner at de gir assosiasjoner til de tidligere tiders sirkusattraksjoner er vakre, er relativt liten, så er den ikke ubetydelig i hht å kunne påvirke trendbildet!.. 

Jeg ble akkurat minnet på et innlegg som ble lagt ut for et par år siden, der jeg photoshoppet meg selv i tråd med normen for de mest ihugede plastikk- og fillers-fantastene, -hvilket jeg anså verdig en re-post til skrekk og advarsel. – I tillegg, inneholder denne versjonen en tilsvarende moderering av kroppen som ble utført i anledning dette innlegget.. 

 

 [Repost]

 

[Nytt bilde hvor det er kroppen som har vært lagt under den metaforiske kniven i Photoshop.. – Og jeg ser meg nødt til å presisere at jeg ikke har hatt fore å fremstille en overdrivelse. Jeg har faktisk gått inn for å gjøre endringene i tråd med hva som er blitt å anse som vanlig i løpet av de siste 5 årene..] 

 

[Repost]  Jeg tenkte først å benytte et bilde hvor jeg var usminket, men kom frem til at jeg heller ville ta utgangspunkt i slik jeg gjerne fremstår til daglig (på jobb o.l), hvilket innebærer en helt normal, lett dagmake-up. Årsaken er rett & slett at det ikke er noen grunn til å gå ‘all in’ for å gjøre forskjellen  så dramatisk som mulig, -fordi den er mer enn nok drastisk med det den er, uten noen som helst virkemidler!

Hva jeg har gjort, er rett & slett å benytte Photoshop til å endre utseendet mitt i hht den siste tidens trend med filling, løshår, osv tilsvarende det de mange ‘moteslavene’ har gjort i denne tiden. – Og resultatet.. – Ja, hva skal jeg si?..

Som svoren forkjemper for folks rett til full bestemmelsesrett over eget liv & kropp, vil jeg selvsagt støtte folks rettigheter også på dette punktet. Men når det er sagt, sitter jeg med en sterk fornemmelse av at folk, og da spesielt ungdom, lar tidens trend ta styringen over deres egen, subjektive formening av hva som er vakkert og hva som er mindre flatterende, for å si det slik. Ofte er det imidlertid lettere å se realiteten presentert av- oh på en tredjeperson, og dette fører oss dermed til formålet med dette innlegget..

Så.. Hva er så DIN ærlige mening i sakens anledning?

6 kommentarer
    1. Jeg liker både sminke, løshår og hva det måtte være som fremhever, toner ned, eller gir en illusjon. Slike ting synes jeg er helt fantastisk. «It washes off». Hva synes du selv om munnen din på bimbo-bildet? 😂

      1. Ifølge Instaprofilene fra vestkanten, så skal den være akkurat passe for meg (viktig ikke å ta for mye fillers, også,
        Ikke sant!).. 😂😂😂
        Ellers syntes jeg at jeg har funnet frem til den ideelle graden av avvik fra kroppens øvrige proposjoner for rumpe og pupper! Før jeg foretar de respektive inngrep, så er jeg imidlertid nødt til å konferere med kirurgen ang at de store rumpers tid later til å være ugjenkallelig over, slik at jeg, for å være først med det siste, heller bør gå for fettsuging av denne, hvilket igjen kan skape problemer med puppesizen.. Jeg veier jo tross alt ikke mer enn 50 kg i original utgave, slik at massivt større front, og fjerning av fett, og derav vekt bak, fort vil føre til en vekt ubalanse som fører til fremover velt.. – Hva tror du?.. 😵😱😂

          1. *hahaha*
            Det er nok av de som ville punget ut et betydelig antall tusenlapper for det nebbet der!
            For meg, er det på et vis fascinerende hvordan folks smakssans kan formes så til de grader at de faktisk syntes sånt som dette er fint, – for de ville jo syntes det var like jævlig som oss om det ikke var trend!
            Greit nok, vi lar oss alle forme til en viss grad av trender, ellers ville vi jo fremdeles digget 80 talls-klærne, liksom, men jeg har nå en gang beholdt min egen, uavhengige smak i bunnen som avgjør om jeg liker ditt og datt av det som måtte være in.. 😛

    2. Jeg fikk et kompliment en gang jeg husker.
      Ditt ansikt ser levende ut i motsetning til visse andre.
      Ihvertfall tror jeg det var et kompliment.

      1. Det er definitivt et kompliment! Kongen har jo uttalt at det ‘levende ansiktet’ er hva han liker spesielt godt ved utseendet til dronning Sonja, så dette er ikke til å kimse av! ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg