Kan det virkelig være så drøyt!?

Ja, jeg har i aller høyeste grad frontet en skepsis i forhold til norsk smittevernpolitikk, så vel som en mistanke om at det hører mer til historien enn hva som blir oss fortalt. Samtidig, har jeg vært meg bevisst på at alt jeg går ut med skal være rasjonelt og solid begrunnet i faktiske forhold. Derfor har jeg aldri tatt slikt som at viruset stammer fra en kinesisk lab på alvor, -inntil nå, altså for en 5-10 minutter siden, da jeg hadde sett en reportasje som selveste 60 minutes Australia hadde lagt ut på YouTube-kanalen sin.. 

 

 

Spørsmålet om COVID-19 på ett eller annet vis kan ha sin opprinnelse i et laboratorium, har aldri så mye som streifet meg å ta opp her på bloggen, av den enkle grunn at jeg ikke har hatt noe som helst som støtter opp under at så skulle kunne være tilfelle.

Men så satt jeg nå her da, og scrollet nedover den uendelige listen av mer eller mindre relevante videoer som YouTube mener kan falle i smak hos meg, da det plutselig dukker opp en der selveste 60 minutes skal ha tatt for seg det nevnte spørsmålet. ‘Jøsses’, tenkte jeg.. ‘Nå er det lite som skjer, eller, når dette anerkjente konseptet for undersøkende/etterforskende journalistikk ikke har annet å bedrive tiden med enn konspirasjonsteorier ‘gone overboard’. Som den korona-permitterte restaurantarbeideren jeg er, hadde iallfall ikke jeg noe annet og bedre å bedrive tiden min med, så jeg klikker inn med utgangspunkt i innstillingen; ‘Ja, ja, vi får nå i det minste se hvordan de får lagt den ballen død’. 60 minutes er som sagt en høyst respektert merkevare som, iallfall så vidt meg bekjent, enda har til gode å levere noe som bryter med deres gode navn og rykte, både hva den amerikanske- og den australske versjonen angår. (Om noe, så vil jeg vel gi australierne enda sterkere kredibilitet enn amerikanerne, ut i fra det faktum at de ikke er amerikanere, men meg om det..)

Når så denne reportasjen går i en ganske så annerledes retning enn jeg så for meg, ble det brått veldig interessant! Kan det være så at et uhell blir brukt i politiske komplott i den ene eller den andre retningen, eller hva? Hva faen er det EGENTLIG som foregår??

Jeg vet ikke. Jeg vet ikke noe mer enn andre, samtidig som jeg er cocky nok til å tro det finnes en mulighet for at jeg, sammen med leserne av denne bloggen i det minste kan bringe oss et lite steg nærmere sannheten. Derfor tror jeg heller ikke det er formålstjenlig å legge ut for mange/for sterke føringer, så jeg plasserer liksågodt bare filmen her, slik at den enkelte kan gjøre seg egne tanker,  eventuelt undersøke ting og tang nærmere uten noen utslagsgivende påvirkning fra meg..

 

 

2 kommentarer
    1. Ja, må si jeg har tenkt alt mulig om dette viruset altså…
      Melder pass med den videoen..Setter heller på en serie her…Six Feet Under – henger jeg med på!
      Mer normale dødsfall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg