‘Nå ser du ut som en gammel alkis!..’

Ut i fra overskriften kombinert med den fremtoningen jeg fronter her på bloggen (liksom i møte med mennesker offline), skulle en tro jeg var blitt utsatt for et nettroll, men den gang ei. Dette ble servert meg ansikt til ansikt, og det fra mitt aller nærmeste hold. – Og det er heller ikke for en fornærmelse å regne, da det var fullt berettiget, da jeg hadde latt den koronapermitterte slappheten ‘reach a new low’ i det jeg åpenbarte meg i går morges (les; midt på dagen en gang).. 

 

Den fremtoningen som fremkommer av dette bildet, ligger tett opptil hvordan jeg normalt ser ut i møte med omverdenen. Jeg velger imidlertid å avstå fra å vise min nåværende av hensyn til den traumatiserende effekten dette kan ha for eventuelle yngre lesere..

 

Iført hva som best kan beskrives som ei ‘sagge-bukse’ full av flekker etter bla.a å ha fått et ca 1/4 yougurt-beger i fanget timer tidligere, hvilket ble håndtert ved å røske et par våtservietter ut av pakken jeg hadde liggende på bordet, og feie av det verste. Isolert sett kunne jo dette vært å anse som et hendig uhell og jeg bare ikke hadde fått skiftet enda, men når man følger opp med et hår som skulle vaskes etter ‘bare å ta en kjapp røyk først’ for drøyt to døgn tilbake, og en mørkeblå posete strikkegenser hvor armene er hakket for lange under en rosa, betydelig kortere variant som attpåtil er lettere krympet i vask over, så er alle muligheter for bortforklaring passé..

Den mest nærliggende beskrivelsen jeg kan komme på hva denne fremtoningen angår, er en som er i ferd med å gå fullstendig i oppløsning, i ordets fulle betydning. Med andre ord; Full krise!

Jeg innser at her er det nødt til å tas grep, og det så til de grader at jeg vurderer å foreta en hjemmesnekret sjokkterapi bestående av å se et knippe av de ekstremvideoer som viser det ekstreme forfallet som skjer etter kun få måneders bruk av crystal meth. Dette er nemlig ganske så nærliggende det forfallet jeg selv ser i speilet etter måneder som korona-permittert reataurantansatt.. Pent og hyggelig er det såvisst ikke, men (beklageligvis) faen så nødvendig!..

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg