..- Og der var elendigheten i gang!..

Et kvarters tid etter innsettelsen av den nye regjeringen var altså den tiden det skulle ta før den første henvendelsen fra atter en IS-kvinne som vil returnere til kongeriket på statens regning, og de stakkars jævlene som eventuelt måtte bli belemret med jobben sin risiko.. Som poengtert sist gang temaet ble bragt på bane her på bloggen, så stiller jeg meg uforstående til at hjemhenting av ‘norske’ IS-kvinner, -og menn for den saks skyld, i det hele tatt er noe en tar seg bryet med å diskutere. – Og langt mindre å gjennomføre! Men denne tidligere forkjemperen for niqab-bruk i Norge og jeg er i det minste enig om at hennes muligheter for å få søknaden innvilget har økt betraktelig med de påtroppende styresmakter.. 

 

 

I forbindelse med denne hjemhentingspørsmålet, hevdes det at Norge både skal ha en moralsk- så vel som en juridisk forpliktelse til å innvilge disse søknadene fra de angrende landssvikere. Ja, for det er faktisk akkurat det de er, i det Norge, som en del av NATO faktisk er i krig mot IS/terror! Selv om det ikke føres krig på norsk jord, så har Norge like fullt deltatt i en krig som vi gjorde under den 2 verdenskrig. – Og de som velger å støtte fienden i en krigssituasjon, er og blir landssvikere!

Var det opp til meg, ville de imidlertid ikke forblitt mine landsmenn fra det øyeblikket de brøt med forbudet mot å støtte IS i den respektive krigen, i det jeg mener dette er en handling som automatisk innebar et bortfall av ens borgerrettigheter i kongeriket Norge. – Og dette er faktisk verken kynisk eller brutalt forholdene tatt i betraktning! Det er jo faktisk for peanuts å regne i forhold til de reaksjonene som avstedkom de som valgte feil side etter den nevnte verdenskrigen!

Men tilbake til dette konkrete tilfellet.. Hun bruker jo, som seg hør og bør ungene for alt de er verdt (hvilket hennes forgjengere har fått bekreftet er forbannet mye), i tillegg til at hun er lur nok til å poengtere at hun har endret syn, ikke bare på IS, men også hva hennes tidligere fanesak; Niqab i Norge. Derimot blir utgreingen over hvordan retursøknaden kun er av hensynet til barna, og redselen for at de blir radikalisert i deres nåværende miljø (hvilket vil si en flyktningleir i Syria) bare tragikomisk. Her fremholder hun nemlig at hun er livredd for å returnere av hensyn til den straffeforfølgelsen som venter.. – Altså.. I det dette dreier seg om et fengselsopphold hvis lengde er tilsvarende den en tenåring som har kommet hjem et par timer etter avtalt tid et par dager på rad ville fått i husarrest, så blir det bare for dumt..

Dessverre er sjansene store for at regjeringen Støre verken vil se ironien- eller urimeligheten i det hele grunnet at også denne regjeringen, liksom dens forgjengere, er blendet av glansen fra den internasjonale anerkjennelsen som av en eller annen absurd grunn følger slike hjemhentinger. Men når de nå på død og liv skal gå i mot hva ethvert noenlunde opplyst menneske måtte mene, og ta av våre skattepenger for å få vedkommende tilbake, så kunne de jo i det minste sørget for å ta med seg de tre andre som uheldigvis har fått beholde sin tilknytning til landet som befinner seg i samme leiren! Jeg mener.. Disse vil jo sende sine søknader- og få de innvilget i tur og orden allikevel, om de er aldri så mye både landssvikere og terroristerså burde man jo i det minste stille det som krav at enten så blir dere med nå, ellers får dere bli værende! For med det å i det minste få satt foten ned i hht å foreta flere flygninger for å hente folk fra samme forbannede leiren!

 

12 kommentarer
    1. Enig med deg her. La henne bli der hu er. INCL ungene. Pga eller blir de ankerbarn. Hun ville kjempe for IS/Taliban. Vel nu er hu hjemme.
      Ingen sympati for henne.
      Men tviler ikke på de slipper henne inn. Pers mener jeg ska hu inn,skal en av dem ta hennes plass.
      En korrupt “blødene hjerte ploitiker mindre”

    2. Mener du seriøst at epikrisen til denne lille gutten på fem år skal offentliggjøres? At du og rasende sinte ekte norske etniske nordmenn har krav på det? Det er litt eller mye forunderlig hvor dette sinne kommer fra, er det arv, miljø eller … eller .. reinspikka
      ett eller annet
      ..

      1. Jeg står fullt og helt for at jeg ikke ønsker folk med tilknytning til muslimsk fundamentalisme innpass her til lands. (Jeg kunne vel kanskje nevnt at den ene av de fire norske IS kvinnene som bebor den leiren som den respektive dama hvis søknad nå er inne til behandling, er etnisk norsk og hvit som snø uten at det gjør det minste fra eller til for mitt vedkommende). Hva ungene deres angår, så har du et poeng i det du påpeker deres uskyld, så jeg kunne gått med på at disse ble hentet ut, om man ut i fra en helhetsvurdering kommer frem til at dette vil være bedre for de enn å bli værende i leiren med moren. Men ikke faen om jeg godtar at moren blir med! Moren er og blir en IS-kriger, og derav en forkjemper for både terror, grove overtramp på alt av menneskerettigheter, Sharialov, og faen hakke og hans oldemor hva ondskap angår. Muslimske fundamentalister som IS og tilsvarende grupperinger har intet annet enn forrakt for det land og det folk som har tatt de imot. De fører ikke noe positivt med seg hit til landet what so ever, og opptar derfor en plass et gudjammerlig antall mennesker som ville gitt alt for å få innåass hit til lands, og som ville vært ubetalelige tilskudd til samfunnet! Videre, setter de andre med ikke-europeisk etnisitet i et dårlig lys, slik at DE ender opp med en følelse av å måtte bevise sin uskyld, om en kan bruke det uttrykket!
        Så ja, jeg er sterkt i mot å la de som har bistått IS i krigen mot terror få returnere til landet. I tillegg, så hadde jeg helst sett at de som støtter opp om slik ekstremitet blir skippet til helvete ut herfra i samme slengen!
        Om dette gjør meg til ‘rasist’ i enkeltes øyne, gir jeg, når sant skal sies, flatt faen i. Jeg vet hvem jeg er og hva jeg står for uavhengig av hvilke båser folk måtte plassere meg i. Dessverre så tilhører jeg et mindretall. Rasist/rasisme er et svært så negativt ladet ord hos de fleste, så det å bli asspsiert med dette, oppleves så vondt at de velger å holde inne med meningene sine. Derfor blir rasismekortet hyppig brukt som hersketeknikk av den hensikt å kneble folk, hvilket er rene giften for ytringsfriheten, uansett hvor en måtte stå i den aktuelle saken. Men meg kan en som sagt kalle hva en måtte ønske. Jeg sier hva jeg mener og står for hva jeg sier, samtidig som jeg har respekt for at det finnes andre som mener noe annerledes.. 😉

    3. Tøff jente du Gryende. Et vakkert menneske med meningers mot og et vidåpent kommentarfelt. I motsetning til bloggere som blokkerer kommentarer som ikke passer i deres verdensbilde . Du er rett og slett steintøff, ikke som en slapp…feig blogger, nepotistik (vet da faen heilt ikke sikkert hva nepotisme betyr. Tror det er en hellig tett fra verden stikk en finger ned i fjords blogger som står like steilt Mot en Ringu eller en Skoltesame mot en Sjøsame. Det som mangla for fred er en diplomat som megler og att parter skal få like mye og like lite, det heter kompromiss. Så igen Gryende, dette fixer du. Slik jeg tenker er det komplett umulig å diskutere ned blogger som har stengt kommentarfelt for null impuls for å bekrefte sin egen oppfatning som det eneste riktige Å bli høy på den i et felles utopisk pararell samfunn … synke sammen med pissredde svake mennesker . Kler deg ikke Gryende å vanke med disse taperne. Med din intelligens og kunnskap har du en uvurdelig kunnskap … se en sak fra ikke to sider, du er en av de få som kan se en sak fra tre sider.verden trenger sånne som deg Gryende. I første omgang hold kommentarfeltet åpent innen en viss etisk grei sindig er komfortabel med..det er en fryd å følge bloggen din, gleder meg og korriger deg og vise verca.. tenker det ikke er en kamp i bokseringen som på død og liv må vinnes med en knock out. Møtes halveis, senke garden, kysse hverandre , gi blanke faen
      Du har så mange flotte intelligente tanker og ideer Gryende. Ikke la dem synke og tatt til sannheter av uopplyste middelaldrende menn . No skulle eg avslutte denne min mening med en voldsom moral og allvitende ord
      fra en eller annen filosof ,forfatter .. kom ikke på noen i farten , det er skrevet 2009 bøker om emnet . Brennsikker på at vi trenger bare dine og mine betraktninger, verbalt, om nødvendig, nedtegnet på en serviett. Der vi skriver under sammen med Kong Harald, og er vel forlikt om at den religiøse galskap må settes i system og temmes til allés beste. Og du Gryende blir oppnevnt hos Kongen i Statsråd som en libero.. kan bevege deg hvorsomhelst idet politiske landskapet og takle hvemsomhelst.. Faen ta no har jeg snakka meg milevis fra opprinnelig tema.. som vanlig 🙂

      ned middelaldrende redden

      Mm

      1. *haha* Du er ikke alene om å være usikker på dette med neposisme, for å si det sånn 😀
        – Ellers så takker jeg så mye for kompliment 🙂
        For mitt vedkommende har det aldri vært snakk om noe annet enn et åpent kommentarfelt. Dette fordi jeg anser den direkte, toveis kommunikasjonen mellom utgiver og lesere for en av de tingene som definerer blogg-konseptet. Selv aksepterer jeg imidlertid at andre velger å godkjenne, forutsatt at dette ikke blir den reneste sensur. Men for min egen del, så gikk jeg inn i dette her blodforberedt på alt som kunne tenkes å komme. I mine øyne, var, og er evnen til å være uberørt av det som måtte komme en forutsetning for å drive i denne bransjen. – Og jeg er faktisk tilbøyelig til å tro at nettopp dette er en av hovedgrunnene til at jeg knapt har fått noe.. Likeså har jeg bestandig lagt vekt på å vise mine meningsmotstandere den respekten de fortjener, og ikke minst ta inn over meg argumentene deres, i det dette faktisk gir et bredere perspektiv på den aktuelle saken 😉
        Om jeg husker riktig, er det kun en eneste kommentar jeg har slettet i løpet av de drøyt 3 1/2 årene jeg har blogget. For selv om jeg har lagt listen for hva som kan tolereres høyt over gjennomsnittet, for å si det sånn, så leser jo moren min bloggen. Mamma er riktignok ei dame med bein i nesen, i tillegg til at jeg har forberedt henne på at det etter alt å dømme kun er et tidsspørsmål når hun vil komme over noe i kommentarfeltet som vil være regelrett sjokkerende. – Og dette ved å gi konkrete eksempler fra kontoer der det ‘trolles’ over en lav sko. Hun er dermed innforstått med at dette ikke er noe å bry seg om, og at jeg personlig syntes sånt faktisk er ganske så komisk. Men når det er sagt, er det allikevel en grense for hva som kan forventes at de nærmeste bør/kan utsettes for; Mutter’n skal f,eks forskånes fra å lese sånt som at noen ønsker datteren hennes død, og den slags. Ikke sånn at jeg har noe konkret grense her, da det vil være en helhetsvurdering av innholdet som avgjør. Ellers lar jeg slike kommentarer passere ubesvart. Om noen skulle legge ut om at jeg er aldri så heslig å se på, mislykket som menneske, antatt heroinhore, og/eller generelt en skam for menneskeheten, så er det meg knekkende likegyldig, og dermed heller ikke noe jeg gidder å la meg affisere av. De blir dermed stående uten at de gjør noe fra eller til på min tilværelse *hehe*, så jeg kan trygt garantere at mitt kommentarfelt vil forbli åpent, i begrepets fulle betydning (dessuten er jeg uansett al for lat til å drive å godkjenne kommentarer) 😉

    4. God formiddag. Det er vanskelig men jeg syns vi skal hente dem hjem. Og straffeforfølge dem her. Argument 1 er da redder man uskyldige barn. All etikk og moral burde tilsi at kan man redde et barn så gjør man det. Argument 2 er at lokale kurdiske myndigheter ber alle nasjoner hente hjem sine fremmedkrigere/borgere. De har ikke kapasitet til å følge opp og hvorfor skal det være deres ansvar alene? Vi rike land burde hente hjem våre, redde barna og straffeforfølge her hjemme så ikke situasjonen der nede blir verre. Nå sitter masse folk og lider og skaper grobunn for mer ekstremisme og ufred. Så argument 3 blir at samla sett vil det at vi henter hjem og straffeforfølger her gjøre lokal og videre internasjonal stabilitet og fred mer oppnåelig.

      1. Og uten sammenheng forøvrig, nepotisme er da vitterlig bare å google. Klipp og lim fra Wikipedia: Nepotisme (fra italiensk eller fransk via latin nepos, «barnebarn», «nevø») betegner favorisering av slektninger, ektefelle eller venner, og det å sette kjennskap foran kompetanse i forbindelse med utnevnelser. Begrepet kom i forbindelse med middelalderens paver, som ofte utnevnte sine nevøer til viktige verv i den katolske kirke. Praksisen anses i moderne tid som en form for korrupsjon.

      2. Du har så absolutt et poeng her..
        Liksom i alle verdens saker, kommer jo heller ikke denne problemstillingen i sort-hvitt, for å si det sånn, i form av at det er elementer som drar i begge retninger, så ens mening utkommer jo etter å ha foretatt en subjektiv helhetsvurdering av disse. Det du påpeker her, at ungene ikke har skyld i foreldrenes synder og at andre nasjoner blir belemret med å huse de er de klart sterkeste argumentene for å hente de hjem. Det som imidlertid ble tungen på vektskålen for at jeg ikke støtter hjemhenting, er for det første at den straffeforfølgelsen som er blitt foretatt er nært opp til ikke-eksisterende. Hadde det vært snakk om at en straff som sto i forhold til forbrytelsen, så ville jeg ikke hatt noe i mot at de ble hentet! Men 3 1/2 år, for LANDSSVIK i TINGRETTEN, er ikke for en straffeforfølgelse å regne i den her sammenhengen. – Denne dommen er like absurd som om en skulle idømmes to ukers husarrest for væpnet ran, der en av gislene blir livstruende skadet, for så å dø av disse på sykehuset! – Hvorpå det verste er at dette var praktisk talt i tråd med aktors påstand om latterlige 4 år! – Og hun har fått innvilget ankebegjæringen, og byrettsdommer som ligger tett opp til aktors påstand, er praktisk talt gitt å bli redusert i lagmannsretten!!
        Jeg mener.. Hun ble altså kjent skyldig på følgende hovedpunkter; Hun muliggjorde jihad, la til rette for krigføring for IS-styrkene, og bisto til rekruttering av neste generasjon IS-rekrutter (altså; Hun fødte så mange barn hun kunne, for så å oppdra disse til å skulle ta opp tråden etter sine fedre ved å gå i krigen for IS), hvilket er barnemishandling av verste sort. Altså.. Den innsats disse kvinnene gjør, står ikke tilbake et grann kontra det å være ute i felten, i det de MULIGGJØR den drepingen og terroren som mennene utfører! Og når de på toppen av det hele lar seg besvangre i den hensikt å oppdra disse ungene til brutalitet og vold av verste sort, så skulle jo straffeutmålingen vært en no-brainer; Max straff for massedrap og landssvik, hvilket vil si en sikringsdom a-la Breivik. For selv om disse ikke fysisk har droppet bombene eller fyrt av skuddsalvene, er de akkurat like skyldig i ethvert av de drapene, torturen og terroren som er begått av den styrken, troppen, eller hva det nå heter hvis base-camp de har styrt.
        Hva de nasjonene hvis grenser de strømmer over, så er dette selvsagt et problem, men her heller jeg faktisk til at de også har muligheten til å stenge grensene sine i det de ikke har kapasitet til å huse flere. De er faktisk nødt til å ta et visst ansvar for sitt eget ‘crap’ de også..
        – Jo, jeg skjønner at dette er problematisk når det dreier seg om et naboland, og jeg stiller meg positiv til økonomisk bistand for med det rett og slett å ta regningen! Jeg vil bare ikke ha de inn i landet, hvor de etter alt å dømme vil være frie som fuglen med fritt leide til den norske rikdommen etter 2 – 2 1/2 år! For tilgang til penger=penger sent ned til sine IS-menn, hvilket gjør de langt mer matnyttige å ha her i Norge nå som krigen er over. De selv har blitt radikalisert her, og det samme vil deres barn bli. I Tyrkia, derimot, holdes de imidlertid i sjakk, samt at de har en begrenset tilgang til ressurser..
        Jeg er klar over at dette kan virke i overmåte kynisk, men dette er faktisk terrorister av verste sort, slik at hensynet til omverdenens sikkerhet må gå foran deres velferd, slik jeg ser det..

        1. Tja som folk poengterte forrige gang. Om det hadde vert en mann/alene far,hadde det ikke vert en debatt. Bare blankt nei.
          Hvorfor skal vi bruke milliarder på redding av terrorister og deres avkom. Som sannsynligvis voxer opp til å bli mini terrorister,lik de vi allerede har haugevis av i oslo og områdene rundt.

          Hvorfor kan vi ikke heler bruke disse penga på Barn som er bortført av foreldrene sine.? Der går norge stille i dørene der gitt,men øse penger på terrorister er vi gladelig villige til.
          Jeg sier fortsatt la dem alle bli der nede. Barna kan lære at moren deres brakte dem inn i denne elendigheten. Med viten vilje.
          Og derfor er de stuck i en leir i bum fuck nowhere.

          PS sett denne https://www.tv2.no/underholdning/14301506/ Nuu er sannheten blitt raisisme

          1. Enig!!
            Jeg tenker også; Hvor FORBANNET NAIV går det an å få blitt!?
            – Disse ungene er altså ene & alene født for å tjene IS.. Tror virkelig norske myndigheter at ei IS-frue bare får TA MED seg terrorveldets fremtid og DRA, fordi HUN vil forlate både IS og kæll, samtidig som hun har innsett at en oppvekst i Norge vil være det beste for barnet!
            – Jeg mener.. SERIØST!?
            Dette er tross alt menn som f.eks mener dødsstraff ved steining er en passende straff for å ha BLITT voldtatt! 😛

            1. Jeg holder likevel fast på at barn er uskyldige uansett hva deres foreldre har gjort (jamfør tyskerbarn etter 2. verdenskrig) og fortjener bedre. Jeg stoler også på den norske rettstaten. Strafferammen for terrordeltagelse er forøvrig opp til 6 år. Hvis du tenker tilbake 6 år av ditt liv og tenker at du har sittet fengslet i alle disse årene så er det ganske lenge å ha sin frihet til bevegelse, relasjoner, og eget liv fullstendig tatt bort. Tror fengsel er en ganske mye hardere straff enn vi vanligvis snakker om i Norge. Litt søkt sammenligning, men tenk på hvor mye folk har klikka for å ha korona-restriksjoner på livene sine. Å sperre folk inne over tid, gjerne lange perioder i isolasjon er mer inhumant enn vi ofte liker å tro. Tenker at man har et ansvar for å skape en bedre verden om man kan.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg