Ser det positive, tross alt!..

Jeg kan vel ikke akkurat si jeg er overvettes fornøyd med utkommet av årets valg, for å si det sånn.. Men i stedet for å henge med hodet, og sutre over det trasige ved å bo og leve i et samfunn der flertallet ikke kan sies å vite vårt eget beste, så har jeg i stedet brukt tiden til å grave (tidvis noe grønnjævlig dypt) frem hva som kan sies å være positivt ved det røde flertallet.. 

 

 

->>>  Jonas Gahr Støre holder seg svært godt, og er dermed fremdeles å regne som ‘hot’. Sånt tenker jeg er god norgesreklame i en verden der hele 50% av befolkningen består av hetrofile kvinner og homofile menn..

->>>  Coronapolitikken kan UMULIG bli verre enn den har vært med den avtroppende regjering. (Ikke sånn og forstå at den er nødt til å bli bedre av den grunn, men med et regjeringsskifte i vente, er vi i det minste gitt et håp for en stakket stund..)

->>>  Alle verdens (potensielle) terroristspirer vil, ved å se hvilken formidabel ‘booster’ 22 juli-massakeren fremdeles har for Ap hele 10 år etter, kunne forstå at bruk av terror for å fremme en sak, fort kan ende med å fremme den i stedet.

->>> Rødts formidable fremgang, peker klart i retning av at strebernes uhørvelige innsats praktisk talt vil være bortkastet, i det vi lathansene etter alt å dømme vil være de økonomisk likestilt om få år.

->>> Selv Ap hadde en gang sin spede begynnelse med noe tilsvarende den 0,2% oppslutningen som ble ‘mine’ Liberalister til del..

->>>  Og det beste av alt; KrF er (endelig!!!) til helvete ute!! – Og det gjør heller ikke noe at det ikke blir noe MDG den kommende 4 årsperioden heller, for å si det sånn!..

 

[Øvrige refleksjoner rundt årets stortingsvalg kan leses HER]

4 kommentarer
    1. Hehe, jeg klarer jo ikke å la være å kommentere. Og du er vel såpass voksen at du tåler kritiske kommentarer uten å gå helt i kjelleren regner jeg med,
      Jonas holder seg ikke så godt i virkeligheten som på TV, men ja, han appellerer nok til flere av de som setter utseendet som den viktigste egenskapen til en statsminister enn det Erna gjør.
      Jeg hadde ikke hatt for mange forhåpninger til endret coronapolitikk.
      Å dra inn 22. juli-kortet synes jeg er direkte motbydelig.
      Rødt mener at det skal lønne seg å arbeide. Vi mener at det ikke lenger bør være “arving” som er det mest lønnsomme yrkesvalget.
      Rødt (eller forløperne Akp-ml og RV) har sikkert vært på 0,2% en gang eller fler.
      Både KRF og MDG er inne, så vidt selv om de havnet under sperregrensa. De fikk inn tre stykker hver tror jeg. En av de han der skattesnyteren fra gutterommet. Mulig han blir skiftet ut og faktisk må flytte hjem til gutterommet med kone og to barn (eller han har jo er halv tomannsbolig han liksom har glemt et sted i Akershus..)

      Lag deg en fin dag, og livet kommer til å bli bra nå som vi har et sterkt Rødt på tinget. .

      1. Jeg er klar over at dette tidvis er rått, bla.a når det kommer til å være satirisk rundt 22.juli. Men det er ikke selve handlingen som er harselert med her, men hvordan Ap i mine øyne har brukt hendelsen i valgkampen. Hver gang noen våger å ymte frem om dette, blir det slått ned på som kynisk og gud vet hva, med det utkommet at de knebles. Men at noe ikke er ‘lov’ å si høyt, gjør jo ikke noe fra eller til i hht de faktiske forhold. Ting er som de er, og det gjelder også inntrykket mange av oss sitter med om at Ap bruker 22 juli som stemmesanker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg