Skolegutt tar til orde mot vaksinering av unger i åpent brev til konge og regjering!

Om du aldri så mye avskriver meg og mine meningsfeller for uskolerte idioter som ikke skjønner at fakta er forbeholdt fagfolk og de som eventuelt måtte kunne smykke seg med en eller annen tittel som kvalifiserer til å dele sine sannheter og respekteres for sine meninger, får så være. Men ta deg i det minste tid til å høre hva unge Nor har å si med et åpent sinn..  

Mine umiddelbare tanker etter at helgens sjkytedrama i Oslo sentrum ble gjort kjent.

 

Hva angår barns rettigheter og andre anliggende, er ikke et emneområde jeg har for vane og geskjeftige meg med, men Nors åpne brev til statsminister Jonas Gahr Støre og HKH Kong Harald V er unntaket som bekrefter regelen, for å si det sånn. Jeg kan rett og slett ikke annet enn å ta av meg støvet og bøye meg i hatten for måten denne guttungen tar til orde mot at mindreårige blir delaktig i hva han refererer til som ‘det største medisinske eksperimentet utført på mennesker noensinne’ på.

Ikke bare evner han å ytre sitt syn uten en eneste gang å sverte sine meningsmotstandere, men måten han argumenterer sitt syn på, er on point tvers igjennom.

Og her kan jeg like gjerne ta det issuet som går på foreldrepåvirkning som er nødt til å avstedkomme et innlegg som dette først som sist. For jeg kan selvsagt ikke si i hvilken grad den her guttungens meninger er formet av hans foresatte. Alt jeg kan si, er at måten han fremstår på viser at han virkelig brenner for det synet han fremmer i dette brevet! Ei heller levnes det noen tvil om at det ikke er den makt i verden som kunne fått et barn på den her alderen til å tilegne seg all den kunnskapen innen det respektive emneområdet som denne kiden avslører i denne opplesningen uten at vedkommende er 100% engasjert!

 

 

At han skal være upåvirket av foreldrenes syn i anliggendet, er selvsagt borderline utelukket. – Det er tross alt en guttunge som fremdeles befinner seg i barneskolealder det er snakk om her! Men hvorfor i himmelens navn skal det ha noen relevans at foreldrenes- og mest sannsynlig også det syn som innehas av de øvrige voksne rundt ham sitt syn? Han mener da like forbannet hva han mener, og brenner like sterkt for saken sin åkke som! – Dessuten er da påvirkningsfaktoren fra samfunnet generelt- og de grunnverdier vi har med oss fra barndomshjemmet spesielt delaktig i meningsutformingen til alle og enhver av oss! Det er m.a.o ingen ting som tilsier at ikke Nors meninger skal behandles med all den respekt og alvorstaken som følger i et demokrati med respekt for seg selv.

Nor selv fremstår som et lærebokeksempel på hvordan man skal argumentere ens mening, mens denne fremtoningen igjen viser til en  foreldreinnsats som om mulig er enda mer imponerende.

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Jeg har hørt på Nor flere ganger i Oslo, det hele startet med at gang ble satt i skolegården for å nekte la seg teste, såvidt jeg husker. Det var hans valg, upåvirket av foreldrene, det er de som har fulgt han. Det var litt av en affære når han skulle levere sitt brev til kongen..

      1. Så denne guttungen her har altså hatt sin debut som samfunnsdebattant for lengst, han da altså…
        Non the less, så er måten han fremstår på intet mindre enn mind-blowing

        1. Det er vitterlig ikke hvem som helst guttunge det her, da denne organisasjonen hans har vokst seg uforholdsmessig stor in no time. – Vi snakker globalt her, liksom! Dessuten ser jeg nå at han er sin fars sønn, for å si det sånn, så dette er virkelig ikke folk en kan ignorere og tro at de skal bli borte.. Tvert i mot er jeg tilbøylig til å tro noe sånt brått vil vise seg å ende opp med å kunne koste de den politiske karriæren..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg