Spørsmål & Svar!

Etter at jeg i går la ut DETTE innlegget, der jeg luftet stemningen angående en spørsmålsrunde, har det dukket opp en rekke spørsmål både i kommentarfeltet og på messager, så here we go! 

 

 

->>>  Liker du nudler? Jeg fniste i lang tid etter at jeg fikk øye på dette spørsmålet.. Vel.. Never the less, så er svaret at det er jo spiselig, for all del, men for at det skal være godt er det nødt til å være nudler a-la det man får på restaurant. -Altså hakket mer forseggjort enn de fra Mr.Lee til kr. 10,- pr. stk.

->>>  Har du familie (far, mor, søsken) i nærheten?  Min nærmeste familie, hvilken består av mor, far, ‘stemor’, bror & svigerinne, er alle bosatt i Fredrikstad. I tillegg har jeg en stebror som holder hus i Oslo. Selv om Fredrikstad bare ligger en drøy times biltur unna, treffer jeg de dessverre alt for sjelden, og en ting jeg virkelig må bli bedre på.

->>>  Hvorfor bruker du så ofte filter på bildene dine/redigerer du bildene så mye?  Først og fremst er skyldes det at jeg har lagt for vane og ikke se på bilder av meg selv som at det er en typ forevigelse av meg selv, om det gir noen mening.. I modelløyemed, er jeg jo hva som best kan sammenlignes med en kunstners lerret, der jeg innehar visse trekk som gjør at jeg ved hjelp av styling, fotokunst og posering i samarbeid med fotografen skaper en gitt atmosfære. – Jeg inntar en rolle jeg som regel ikke har mer enn en anelse om hva/hvem er før det fremgår av bildene. Dette har gjort at jeg også her på bloggen ofte har brukt meg selv for å lage et bilde som snarere er ment å reflektere stemningen i det innleggene omhandler enn å skulle vise utseendet på trynesnylta mi. I begynnelsen, føltes det faktisk regelrett kleint å skulle legge ved bilder der jeg var ‘meg selv’, da jeg ikke kunne begripe hva som kunne være interessant med daglige forevigelser av meg. Med tiden, har jeg imidlertid innsett at folk faktisk ønsker å se bilder av meg, selv om jeg enda ikke forstår meg på det, slik at det nå er en langt større andel av bildene som ikke har filter og begrenset redigering generelt.

->>>  Du er jo hudpleier.. Hvorfor har du nesten ingenting av det på bloggen? Det ville jo også gitt flere lesere.  Om jeg skal gi råd hva hudpleie angår, skal jeg se huden til vedkommende. Ufaglærte som tipser folk på nett, kan nemlig fort føre til at de ødelegger huden sin! Om en f.eks spør om råd mot uren hud, så aner de ikke hvilken type acne det er snakk om, og dersom denne har sin årsak i en sensitiv (tynn, lite motstandsdyktig) hud, og blir tipset om en syrekur beregnet for en grov, fet hudtype, så går det rett til helvete, for da etser de rett og slett av det de måtte ha av overhud. Da snakker vi en ødeleggelse som gjør at de ikke engang kan gå ut..

På generelt grunnlag, kan jeg si at selv om jeg er klar over at jeg sitter på kunnskap som kunne gjort veien opp og frem uhorvelig mye lettere, så er det rett og slett ikke slikt jeg ønsker å bruke stemmen min til. Ikke sånn å forstå et det ikke er viktig å ivareta seg selv, og at jeg ser ned på faget på noe vis, men hudpleie løres best hos hudterapauten din. Hva jeg ønsker å formidle til offentligheten, for å si det sånn, er gjerne samfunnsrelaterte emner. Nå har jeg jo ‘rosa’ innlegg også, men formålet med bloggen, er jo å redde verden, cocky som jeg er (haha)

 

 

->>>  Hvilke bøker leser du?  Krim, thrillere.. – Det vanlige i grunn. Men de bøkene jeg virkelig setter høyt, er de som på ett eller annet vis utvider horisonten min, for å si det sånn. Der jeg blir vist ting fra ulike vinkler, blir kjent med kompliserte personligheter, osv. Den absolutte favoritten, er ‘The left hand of God’ -trilogien, der hovedpersonen er gitt en personlighet som er ut av denne verden..

->>>  Har du noen hobbyer?  I grunnen ikke.. Ikke noe utover sånne mindre prosjekter som går på å lage noe der og da, for så å legge det bort til neste gang jeg får ånden.. Ellers har jeg jo bestandig vært en ‘space-geek’ på høyeste nivå, men det er vel en interesse snarere enn en hobby..

->>>  Er du en sosial person?  Både ja og nei, egentlig.. På den ene siden, snakker jeg med fremmede på gaten ‘left, right & center’, er den du hører først i en forsamling, og er generelt en oppmerksomhet-junkie. Samtidig, er jeg nødt til å ha tid for meg selv for ikke å gå fra forstanden.

->>>  Hva brenner du for?  Dyrevern/dyrevelferd er over and beyond alt annet. Ellers har jeg jo sterke meninger om det meste i grunnen, hvilke springer ut fra et ihuget liberalistisk politisk ståsted. Videre er jeg glødende opptatt av å være et talerør for at folk må finne frem fakta og gjøre seg opp meninger på selvstendig grunnlag istedet for å ta del i bølingen som dilter etter bjellekua! Sist men så visst ikke minst, har jeg en vendetta mot samfunnets aldersoppheng generelt og aldersdiskrimineringen mot oss jenter spesielt.

->>>  Du er som et leksikon (vel.. takker så mye for det..) Har du universitetsutdannelse?  Ikke annet enn ex.phil og grunnfag juss. Men jeg har bestandig vært en grubler i ordets mest ekstreme betydning. Hele livet har dermed vært en søken etter svar i grunnen.. Dessuten dras jeg mot de mest ekstreme mennesketypene samfunnet har å by på, fra heroinavhengige til toppidrettsfolk, pga det ekstraordinære som har gjort at de har nådd til tops eller rett og slett har overlevd det mest uholdbare.. – Og så har jeg jo vitterlig levd på godt og vondt selv også, så samlet sett har jeg jo skjønt at dette har gitt meg rikelig med kunnskap og livserfaring på en rekke områder.

10 kommentarer
          1. Det kan meget vel være meg, for jeg er jo langt i fra noen mesterkokk, for å si det sånn..
            For meg, finnes nemlig to slags nudler: Butikk-nudler (altså de man tilbereder selv) som ikke smaker annet enn det krydderet, ketchupen eller hva det nå enn måtte være.
            Og nudler a-la ‘Tante & Onkel’, altså kokkene i restauranten, som er en kulinarisk nytelse.
            (Jeg begynner å helle veldig mot at det er meg her, ass (hehe))..

    1. Leste først at du hadde en storebror i Oslo😀
      Tenkte “faen har jeg gått glipp av noe”.
      Måtte lese et par ganger til før jeg fikk med meg det riktige ordet.

      God helg😀

      Rolf Espen

      1. 😀 😀 😀
        *dævver*

        Ser for meg at du hadde røsket tak i telefonen, ringt fatter’n og spurt hva faen det her skal bety! – Eller enda bedre; Ringt og forhørt deg hos Nils og/eller Anne-Britt, og derav satt i gang hele Henriksen-maskineriet (hahaha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg