Dagens Blogg! [Lasse L]

Da fortsetter vi der vi slapp i går, tar frem boksen med de 100 papirballene, og trekker en ny lapp som åpnes.. 

Nummeret som åpenbarer seg er

61

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen er:..

 

LASSE L

 

Den andre dagen med trekning av ‘dagens blogg’ skulle jammen også vise seg å bli den andre trekningen som tar meg inn i det totalt ukjente, og denne gang snakker vi virkelig ukjent! Bak tittelen Lasse L, skal det nemlig vise seg å være en ølblogg! – Og jeg innser umiddelbart at her har vi å gjøre med en mann som kan sitt øl, for å si det sånn!

Det siste innlegget, altså gårsdagens, inneholdt en anmeldelse av en russisk variant fra Kinn bryggeri som later til å ha blitt oppkalt etter en av de mer.. tja, hva skal man si?.. – Eksentriske, og i aller høyeste grad engasjerte av nasjonens presidenter; Bresjnev. Vi får både opplyst aroma, smak og en personlig vurdering, i tillegg til prisen, som seg hør og bør for hakket mer eksklusive drikkevarer enn Ringnes og Carlsberg, ligger godt innenfor hva jeg vil karakterisere som uhørt; Drøye 60 kr. for 0,33 l (hvilket tilsvarer en literpris på over kr. 180,-). -Hva den vil koste på et utested, tør jeg dermed ikke engang tenke på..

Men ikke desto mindre, er dette bloggen å besøke for alle som har sansen for- og interesse av godt øl! I undertittelen opplyses det at mannen er kokk av yrke, hvilket understøtter inntrykket av ekspertise. For de av oss som stiller med fullstendig blanke ark, kan det dog bli i overkant høytsvevende, da jeg skal ærlig innrømme at følgende smakbeskrivelse av ‘Bresjnev’ ikke sa meg en dritt bortsett fra at det dreier seg om en temmelig mørk, og dermed smaksrik og mektig variant..

“Smaker: Kraftig, røstet maltkropp med mye kaffe, mørk sjokolade, lakris, grovbakst, karamell og lær. Det er mer overmoden frukt, tørket frukt og kakao som titter frem når ølet blir lunt. Bitterhet av grapefruktskall, kald kaffe, brent karamell og svidd toast i avslutningen med litt jordlige toner liggenede under den runde og vagt søtlige maltbasen“. 

For å nå ut til et bredere publikum, ville det unektelig gjort seg om innleggene ble vedlagt en typ ‘ordforklaringer for dummies’ der dette lar seg gjøre. Som sagt, er dette mitt første besøk på denne bloggen, så jeg kan derfor ikke si noe om hvorvidt han ønsker en bredere appell eller at det skal være en ren interesseblogg og oppslagsverk for ølentusiaster.

Uansett hva bloggeren bak Lasse L måtte ha som tiltenkt målgruppe, er det unektelig et solid stykke håndtverk vi har med å gjøre. Selv med tilnærmet nada forhåndskunnskap, levnes ingen tvil om at en kan stole 100% på at de opplysningene som fremgår er korrekte. Dette er som sagt en mann for sitt øl, for å si det sånn, og en utgivelse jeg kan anbefale på det varmeste for de som måtte være lystne på å prøve noe nytt, eller simpelthen bare har sansen for det gode liv med ditto duggfrisk og skummende drikke i glasset.

4 kommentarer
    1. Morsomt.. jeg var innom den bloggen i går og la igjen et par kommentarer, han skrev en sak om psykisk helse, det likte jeg. Virker trivelig også denne LasseL 👍🏾

      1. Ja, jeg så han hadde en liten avstikker fra normalen der. Tenkte jeg skulle gå inn å lese den senere, siden jeg var der i forbindelse med innlegget og dermed måtte fokusere på siste utgivelse sammen med helhetsinntrykket 🙂

    2. Herlig blogg! Titta innom og her er det fag altså….Kommer til å sjekke ut denne bloggen innimellom.
      Godt drikke blir aldri feil. Øl kan smake godt en gang i blant synes jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg