Idiot-nytt leveres i uforminsket mengde..

Energikrise, krig, COVID og faen hakke og hans oldemor til tross.. Elendigheten er etter alle solemerker fremdeles et godt stykke unna å innta det omfang hvor man opplever en merkbar reduksjon i idiotoppslag hos våre nyhetsformidlere!.. 

 

Tragiske mennesker!

 

Altså… Jeg ser ingen overhengende fare for at jeg verken vil oppleve å måtte rasjonere på matinntaket, fryse på meg lungebetennelser og det som verre er grunnet manglende strøm til oppvarming eller lide pandemidøden i den forutsigbare fremtid når NRK fint kan lage en toppsak ut av at parkeringsplassene er så trange at Stian & Johanne Auran ikke kommer ut og inn av bilen uten å måtte ta ut barnesetet først (forstå problemet den som kan).. Samtidig med den tryggheten som følger at dagens kriser åpenbart ikke er verre enn at dette ikke-eksisterende problemet er gitt prioritet i hht de saker som videreformidles til folket, følger min mentalitet på i samme spor i form av at jeg, om enn noe motvillig, ikke kan la være å undres over hvorfor i himmelens navn ungen må være sittende i den respektive seteanordningen for å kunne tas inn- og ut av bilen? Hvorpå jeg ei heller klarte å unngå å bli meg bevisst det sekundære spørsmålet om hva som eventuelt kan få det eventuelt å måtte la den ungen bli sittende utenfor de sekundene det tar å få bilen hht ut- og inn av parkeringsluken til å bli et problem av de proposjoner som det så langt jeg kan se følger av at en tar saken til rikspressen! Jeg mener.. For guds skyld, Stian & Johanne.. Dette worst case scenario dreier seg om å sette fra seg ungen i anslagsvis 15-30 sek i parkeringshuset tilhørende et boretslag ved navn Reppe i Trøndelag! Til tross for at jeg aldri har satt mine bein på stedet, anser jeg meg alikevel på trygg grunn i det jeg proklamerer at dette hverken er Bronx eller Reperbahn, men et borettslag hvis navn like gjerne kunne lydd ‘Pletten’, ‘Tertiten’ eller ‘Kanutten’. Følgelig anser jeg risikoen for at noe skal kunne tilstøte dette forskriftsmessig fastspente- og ikke minst innpakkede krapyl i løpet av de respektive sekunder ute av opphavets øyesyn for å være borderline ikke-eksisterende.

Dersom det (mot alle odds) virkelig er så at ungen ikke kan tas ut- og inn av bilen separat fra setet (hvorpå dette ev. forblir i bilen), så vil det å måtte gå ut- og inn av bilen på det viset som følger dette her definitivt være irriterende. – Jævlig irriterende, til og med! Men ‘irriterende’ er i ytterste konsekvens hva som klassifiserer under lokalpressen i ‘dalom-ditten no-mans -land’, og ikke som en toppsak i kongerikets største nyhetsformidler! Herregud, det har jo ikke stort større nyhetsverdi enn om en eller annen skulle slumpe til å få ei kvise på nesen!

 

 

Familien Auran er imidlertid så langt i fra de eneste som står i sentrum for oppslag av minimal- til ikke-eksisterende verdi -bortsett fra den som avstedkommer at de gir meg noe å harselere over i dagens blogginnlegg;

Ei heller evner jeg nemlig å se hvordan hverken jeg eller andre kan ha nevneverdig utbytte av vissheten om at 17 år gamle Amalie Schrøder er et riktig så priviligert barn, i det de respektive foresatte er såpass bemidlet at de løste det respektive boligproblemet som avstedkommer i forbindelse med skolestart hvert eneste år ved rett og slett å kjøpe en leilighet til henne!

I følge moren, Regine, var imidlertid dette eneste mulighet for at stakkars Amalie, som etter sigende ikke ville hatt mulighet til å kunne betale hybelleie selv med kun stipendet å leve av, slik som brorparten av landets borteboende skoleelever og studenter. Om jeg var gitt en mulighet til å komme med en innskytelse før denne velbeslåtte familiens løsning i hht å finne studenthybel for avkommet ble gjort til en riksdekkende nyhetssak, ville jeg imidlertid ha foreslått det uten sammenligning rimeligere alternativet å helt- eller delvis dekke hybelleien. I tillegg, ville jeg også ha kunnet fortalt henne at en stydenthybel ei heller ville gått på tryggheten løs for det nær fullvoksne avkommet.. Men nå kan det jo brått være at jeg faktisk er løsningsorientert hinsides det normalnivået jeg i alle år har ansett meg selv for å være..(?)

Av øvrige idiotnyheter som formidles denne sensommerdagen i det herrens år 2022, kan jeg også underrette om en manglende evne til å se nødsaspektet ved at 43 år gamle Maria Jardordottir, -som flyttet hjemmenfra allerede som 16 åring, må vite- regner med å måtte leie bolig livet ut. Med høyde for muligheten for at det kan være min indre psykopat som kommer til uttrykk, så er jeg selv etter beste evne bare ikke i stand til å skvise ut så mye som det vageste streif empatien som er ment å skulle avstedkomme denne dama som er avbildet sittende på en riktig så romslig veranda tilhørende hva som bare ut i fra det lille som fremkommer av bildet. er tilhørende en ditto leilighet på Notodden (utenfor Oslo) i det hun beskriver situasjonen som (jeg siterer); ‘Fortvilende. Veldig fortvilende”.

 

 

Å gå ut i riksdekkende presse så til de grader navlebeskuende som dette ‘kjerringspetakkelet’ her, er rett og slett så pinlig at det er fysisk smertefullt å bevitne. For så vidt meg bekjent, er nemlig denne dama godt innenfor de topp 8% best stilte på planeten som følger det å inneha et statsborgerskap i kongeriket Norge. Den boligsituasjonen som fremkommer av det respektive bildet, der en i tillegg til den romslige verandaen får et glimt av en leilighet hvor sånt som det faktum at det foreligger en verandadør som attpåtil er omgitt av vinduer fra gulv til tak på begge sider tilsier en høyst komfortabel standard og tumleplass, er ikke på noen måte å betrakte som “fortvilende”. Greit nok at vi alle legger ulike verdier i slike begreper, men et ord er jo fullstendig meningsløst å skulle ha dersom det ikke foreligger visse rammebetingelser hva bruksområder angår, og her er de respektive rammene for begrepet ‘fortvilende’ intet mindre enn pulverisert.

Så jeg beklager å måtte si det, Maria, men dine 43 år og tidlig oppstartede voksentilværelse til tross; Slumkvartere i sorte bydeler som f.eks Bronx, lutfattige landsbyer i Afrika, flyktningleire… Verden formelig flommer over av livssituasjoner hvis grad av ‘fortvilende’ rangeres mer prekær, og derav tilskrives en høyere prioritering i hht nødhjelpstiltak enn hva som følger en leietager av en bolig på Notodden hvis stand etter alle solemerker er godt innenfor rammene for norsk boligstandard, om så utsiktene til å komme seg inn på boligmarkedet er aldri så små.. Mitt råd til deg, er derfor at du får ‘hue utc av ræva’ slik at du i det minste kan tilegne deg et minstemål av perspektiv! – Og til våre nyhetskanaler som gir plass til slike idiotsaker som dette her, så vil jeg anbefale at lokalavissvada og annet ‘agurknytt’ legges under en egen kategori som de interesserte kan klikke inn på, slik at hjemmesiden forbeholdes det som kan tilskrives en allmenn interesse/relevans. Det hører nemlig ingen sted hjemme at en f.eks skal være nødt til å bla seg forbi dette fjaset av noen saker for å kunne få en oppdatering på situasjonen i Ukraina, som på toppen av altmå sies å være inne i en rimelig kritisk fase..

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg