Bloggerkrigens Vidar Magnussen!

Dette blir vel det fjerde forsøket på å utforme den uttalelsen som syntes påkrevd etter at jeg i forrige uke opplevde å bli (forsøkt) dratt inn i den bloggerkrigen som ved dette siste utbruddet har favnet bredere enn noen sinne. De tidligere utkastene er blitt kassert av den enkle grunn at jeg ikke har noen intensjoner om å la meg synke så mye som en tøddel ned i retning av å la meg involvere i de respektive stridigheter, men kun eliminere enhver tenkelig tvil- og/eller misforståelse i hht hva som står og gjelder fra min side.  

 

Bunny-Jul! 

 

Intensjonen var å gi uttrykk for det jeg nå skal si i et utelukkende sobert ordlag; Korrekt, tydelig og forretningsmessig- uten anstrøk av de verbale virkemidler og sarkastiske vendinger jeg til vanlig benytter meg av i hht ¨å få frem poenget i det jeg ønsker å formidle. Dette har jeg vel i bunn og grunn bare måttet innse var i overkant ambisiøst i anledning dette her, så det beste jeg kan utlove i så måte, er å bestrebe meg på å begrense de verbale nålestikkene etter beste evne..

Altså.. Jeg vil med dette bare gjøre det klinkende klart at jeg IKKE har- eller kommer til å ta side i strider, krangler, ‘kriger’ og konflikter som ikke angår meg. De uttalelsene som eventuelt måtte forekomme i så måte, vil UTELUKKENDE være rettet mot spesifikke utspill/handlinger, og kun ha det som formål å bistå til en forsoning partene i mellom. Følgelig vil en potensiell kommentar i forbindelse med en konflikt fra min side ALDRI være et uttrykk på valgt side (og herav fiendeerklært den andre) i konflikten som sådan.

 

 

Dette innebærer også at jeg ikke under noen omstendigheter vil finne meg i å bli forsøkt lagt føringer for i hht hvem jeg kan omgås, og herav betinge en fortsatt relasjon med vedkommende med at disse påleggene om at motparten i den respektive konflikt erklæres persona non grata. Dersom dette skulle komme til å vedrøre noen som innehar det ståsted at vennskapelig lojalitet utelukker nøytralitet i hverandres konflikter, og derav at en har en relasjon til motparten, respekteres dette uten omsvøp. I så tilfelle avkreves så en tilsvarende respekt for at jeg ikke godtar de betingelser det her er snakk om, med den følge at vår relasjon dermed er å anse for avsluttet utover de krav til normal høflig fremferd som forutsettes der en opererer innenfor samme miljø. For å holde ord i hht klar tale der kortene skal på bordet, vil jeg i anledning dette bare anmode til å sørge for at det valget en eventuelt vil stå ovenfor i dette anliggendet er gjennomtenkt, der en er inneforstått med den prisen en eventuelt vil måtte betale ved å fastholde disse betingelsene, er en venn hvis lojalitet er grenseløs i betydningen av å bistå maksimalt i hht å få løst opp i den respektive konflikten slik at det uttrykte behovet for å få fred kan skje fyllest. Det vil bare ikke skje i form av å fiendeerklære motparten eller på annet vis involvere meg i selve konflikten. Med dette sagt, er valget helt opp til den/de det måtte gjelde.

 

 

Avslutningsvis vil jeg på tilsvarende vis sette all tvil til side i hht potensielle krigsinvitasjoner av vinnings hensikt. Jeg er helt på det rene med den økonomiske vinning som ligger i å være del av en krig generelt, og mellom aktører med tilhørighet i topplistens øvre sjikt spesielt. Videre ser jeg også hvordan jeg, som uredd- og kompromissløs samfunnsdebattant som så topper det hele i form av en udelt feminin ytre fremtoning, kan betraktes som særs innbringende krigsmotstander i så måte. – Jeg har jo selv sett differansen i antall sidevisninger hos de involverte dagen etter et ‘slag’, og følgelig foretatt et kjapt anslag i hht hva denne økningen er verdt i kroner og øre, -og da selvsagt tatt det i betraktning at jeg faktisk ville hatt det i meg å gjennomføre dette her uten å la meg affisere det minste. Men å gå hit ville imidlertid ha kostet meg verdigheten, for ikke snakke om at jeg ville risikert å tape hele- eller store deler av den troverdighet og respekt som meningsytrer og samfunnskritiker jeg mangt om møye har klart å få skrapet i hopes etter å har jobbet utrettelig med dette for øyet i seks år til ende. – Og det er en pris det er fullstendig utelukket at jeg noensinne vil være villig til å betale for noen skarve tusenlapper ekstra i måneden! – Så du som ev. måtte tenke på å provosere frem en krig; Glem det, for det skjer ikke uansett hva du måtte finne på å trigge med. Jeg kunne uansett ikjke gitt mer faen i hva du måtte ha å komme med i så måte..

Kort oppsummert, er jeg min egen herre i denne boblen. – Jeg er m.a.o blogg-Norges svar på Vidar Magnussen i dette spillet som råder i vår forkvaklede lille verden 😉

  

 

 

 

9 kommentarer
    1. Tuller du med oss?? Tusenlapper i måneden? Såvidt jeg har forstått er man heldig om man kan tjene en tusenlapp på en måned, med unntak av Tom, han får nok litt mer inn i kassa. Men kan ikke se for meg at han er part i noen krig eller konflikt? 🐰 Jaja, de som bryr seg så mye om penger at de forsøker å dra deg av alle inn i det, hahaha.. likegreit at jeg aldri har blogget for penger, når man snakker om integritet.. ble veldig nysgjerrig på hva du egentlig har opplevd og hva dette handler om, men siden det er så himla vanskelig å få svar fra deg om seriøse ting, så holder jeg meg heller til å spørre om enkle ting som om hvor du knipser bilder av ender, gjess og denslags 😂🐰

      1. – Jeg kan selvsagt ikke svare på hva andre får ut av dette i kr. og øre, men for meg dekker iallefall bloggen + en og annen reklameslant fra FB det resterende i hht hva jeg ville tjent med full stilling som servitør/bartender. Men utover hva jeg selv kan hente ut, har jeg altså ikke peiling. Eneste jeg kan si i så måte, er at jeg ville blitt rimelig overrasket om det skulle vise seg at det er et oppsett av faste satser pr. klikk, siden ulike målgrupper tiltrekker seg ulike annonsører. Eksempelvis, har jeg en høy andel menn på 35+ blant mine lesere, hvilket f.eks er gruppen bilselgerne har mest og hente hos, mens sånt som mobildeksel til 49,90 treffer klangt bedre hos leserne av en rosablogg. Logisk sett vil dette innebære at de må ha flere klikk enn meg for å komme opp i samme fortjeneste.. Men som sagt, har jeg no clue hvorvidt dette prinsippet benyttes her, så..
        – Manglende svar skyldes enten; A) Glemt det, B) Ikke kunnet svare, C) Involverer andre på en måte som ansees utleverende, eller D) Noe jeg selv ikke er komfortabel med å dele i et offentlig fora..
        – Non the less.. Jeg aner ikke hvorvidt det var et forsøk på å provosere frem en ‘krig’, om det har tippet fullstendig over for vedkommende, eller hva faen det dreier seg om, men NOE er iallefall pokker så galt fatt her! For dette her er vitterlig ikke normalt by a long shot (kommentaren er altså gitt i forbindelse med at jeg opererer i samme bransje): https://kokkejaevel.blogg.no/ekte-kokker-bruker-hodeplagg.html
        – Og det gir jo ikke akkurat noe mer mening når det tas med i betraktningen at det er snakk om den første setningen som er blitt avgitt til vedkommende på hva som vel må bli et par-tre år nå *haha*.
        Jeg skal ærlig innrømme at det første som slo meg var å gjøre det klinkende klart hvor dårlig sånt som dette lander hos meg, for så å runde av med at jeg håper valget om å kaste vrak på den eneste som har giddet å forsvare det som typ hele verden forøvrig anser som utnyttelse av døde unger for økonomisk vinning. Men etter den selvpålagte timen for å respondere på provokasjoner ut i fra et rasjonelt mind-set, så innser jeg imidlertid at det faktisk er så inn i hampen forkvaklet at det syntes å være en reell mulighet for at det rett og slett er grunnet i en paranoid virkelighetsbrist, så da valgte jeg å gjører det på dette viset istedet.

    2. herregud å lese dine innlegg er på linje med å lese ett brev med alle paragrafer fra nav. det er vel bare bunny som orker,men han har jo ingenting annet å gjøre. jobbblogg

      1. Jeg forstår godt at dette ikke er en blogg som appellerer til deg, da jeg henvender meg til en målgruppe der en fellesnevner er at de f.eks konsekvent begynner enhver setning med stor bokstav, liksom de ei heller ville avsendt en tekst hvor det var benyttet trippel ‘g’ i en stavelse. M.a.o er det å kunne få noe utbytte av det som presenteres her, rett og slett betinget av at en innehar en viss mental/intellektuell kapasitet, -og derav har du også forklaringen på at Bunny er blant mine lesere.
        Dette kan selvsagt oppleves som intellektuelt diskriminerende, og det burde jeg kanskje tatt selvkritikk for dersom det ikke var for at det knapt finnes noen hvis blotte eksistens irriterer meg mer enn voksne mennesker som knapt kan skrive navnet sitt, og lever i salig overbevisning om at landets statsminister heter Jens Stoltenberg med Gjert Ingebrigtsen som Barne & familieminister..

    3. Dette var et innlegg helt i Gryende ånd. Med det mener jeg intelligent skrevet. Litt sånn Apecalypso, med den forskjell at der må vi av og til ta fram Norsk Akademisk Ordbok.

      Apropos denne morsomme “bloggkrigen” . Vet du om det foreligger en vitenskapelig undersøkelse om middelaldrende menn blir fortere og oftere furtne og lettkrenket enn kvinner? 😉

      1. *hehe* Takker så mye 😀
        Avgjørelsen om å adressere dette her, vil nok ikke bli lagt på minnet som et av mine stolteste øyeblikk, for å si det sånn. Øyeblikket jeg trykket ‘send’ istedenfor ‘flytt til papirkurven’, vil nok snarere bli en beslutning som, lett hoderystende- og med et oppgitt flir om munnen, fra tid til annen vil dukke opp som en påminnelse om egen menneskelig nedrighet 😛 Jeg klarte i det minste å avstå fra å følge den første innskytelsen, hvilket ville vært unødvendig slemt, så får jeg bare være fornøyd med det, og erkjenne egen tilkortkommenhet med ditto forbedringspotensial i hht å heve meg over idiotiet all together 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg