Lenge leve homofobien!!

Som om ikke den gammelkristelige pietismen fikk råde mer enn lenge nok på overtid i hht å holde alt fra lovforbud- til legalisert diskriminering av homofili, så har Ålesund kommune i dette herrens år 2024 vedtatt at kommunens skoler ikke får heise regnbueflagget. I følge kommunalsjef Hildegunn Pedersen, er vedtaket grunnet i at «flaggingen er noe enkelte syntes er problematisk». 

Hva da med de som vil ha problemer med at det IKKE blir regnbueflagging ved Ålesundskolene?? 

 

Svinedyr dobbelmoral! 

Konstituert rektor ved Blindern ungdomsskole hengte opp det forbudte flagget i protest i dag morges. (foto: Hallgeir Buseth)

 

Til tross for at jeg ikke har noe som helst av data som ‘backer det opp’, tillater jeg meg allikevel, uten omsvøp, å si at jeg tviler sterkt på at de som det altså tas hensyn til i dette anliggende er flere enn de som nå vil vise seg å ha problemer med at det IKKE får heises regnbueflagg i pridemåneden på kommunens skoler.

Altså.. Jeg skal ikke komme her å påstå jeg hadde holdt kjeft dersom dette var vedtatt på bakgrunn av en folkeavstemming e.l, da sjansene vel må sies å være relativt store for at jeg ville ha avlevert et par velvalgte ord om gamnmelkristelig pietisme hundrevis av år på overtid, liksom hva jeg generelt syntes om å legge føringer for hvordan den enkelte velger å leve livet sitt. Men om jeg så var aldri så uenig i en sådan flertallsavgjørelse, ville jeg i det minste ha respektert den som den demokratiske avgjørelsen den ville vært. Slik den avgjørelsen som nå er fattet fremstår, er det imidlertid null, niks og nada respekt å mane frem i så måte. Dette syntes også de respektive skolenes ledelse å støtte helhjertet oppunder, da de jo vitterlig svarer på tiltale ved å heise det fargerike flagget i forkant av junimåned istedet, da flaggnekten kun er satt for Pridemåneden, og ikke måneden før.

 

Jeg kan iallefall med stolthet meddele at Pride markeres på jobben med et flagg på hver side av pubinngangen hver eneste juni, samt at ølkranen er prydet med en stor sløyfe i det respektive design for å vise at alle er inkludert året rundt.

 

Med begge beina solid plantet i liberalismens ideologi bestående av at hver enkelt må få gjøre hva faen de måtte ønske med eget liv og egen kropp så fremt de ikke er til skade for andre, eller utøver en uforholdsmessig risiko for å forvolde sådan, kombinert med å være religioinsmotstander på min hals, blir selvsagt enhver begrensende innblanding i andres gjøren og laden (innenfor de nevnte begrensninger) særs dårlig mottatt her på berget. Derfor er det dét at de nektes å flagge med regnbueflagget, snarere enn at de ikke pålegges å flagge dette i Pridemåneden der skoen virkelig trykker for mitt vedkommende. Altså at de m.a.o ikke engang er demokratiske nok til å overlate den respektive avgjørelsen om hvordan Pridemåneden skal markeres til den enkelte skole!

For all del.. Rett skal nå være rett; Kommunalsjef Pedersen presiserer nå at skolene står fritt til å markere Pride på annet vis. Men så langt jeg evner å se, ville hun faktisk vært bedre tjent med å holde kjeft i stedet for å lire av seg hva som ikke er annet en svada og meningsløse floskler. Når hun fronter et vedtak som innebærer et gedigent ‘set-back’ for de respektive ungdommene i hht å bekjentgjøre ovenfor seg selv så vel som for omverdenen at de er hhv homofile, bifile eller lesbiske i en periode av livet som er mer enn vanskelig nok for de av oss som følger den straighte norm i så måte, kunne hun i det minste holdt seg for god til å ‘gni det inn’ med sånt piss. Ved å nekte denne flaggingen, er- og blir dette synonymt med at en legger et skammens slør over det å ha tilhørighet i en av de seksuelle minoriteter, og et slikt tilbakesteg til ugne tider trodde jeg, tross alt, virkelig jeg skulle bli spart for å bevitne til i det 21.århunderets Norge. Dagen i dag er m.a.o en tragediens dag, og jeg kan derfor ikke annet enn å kondolere samtlige av den tenkende delen av kongerikets befolkning, samtidig som jeg sender et massivt F.Y til kommunestyret i Ålesund, og hvor ellers det eventuelt måtte vedtas tilsvarende uhyrligheter.

 

8 kommentarer
    1. Dette er en rar sak. Jeg har søkt litt. Jeg trodde det var en politisk, og derved demokratisk beslutning. Men nei det ser ut som om det er kommunalsjefen som har tatt beslutningen om at skolene ikke skal heise pride-flagget i juni.
      Så tenkte jeg at det problemet løses lett. En oppegående politiker tar det opp på nærmeste kommunestyremøtet og kommunestyret overprøver kommunalsjefen. Det har de myndighet til.
      Når jeg så søkte på når de har neste kommunestyremøte viser det seg at det er i morgen. Problem løst. Tenkte jeg. Helt til jeg så at møtet var avlyst. Neste kommunestyremøte er i slutten av juni – etter at skolene har tatt ferie.
      Hvorfor et kommunestyremøte er avlyst finner jeg ikke svaret på. Gidder ikke lete for mye, men det er relativt uvanlig. Selvsagt ble en del møter avlyst under pandemien etc, eller de fleste ble vel avholdt digitalt her hos oss. Så hvorfor et helt møte er avlyst synes jeg er merkelig. Godt tima for kommunalsjefen.
      Nå hører jeg på radioen at saken skal opp til behandling i Formannskapet i starten av juni. Jeg vil tro de kommer til å overprøve kommunalsjefen.

      1. Jeg håper selvsagt dette vedtaket møter veggen i form av at en eller annen høyere instans viser seg å være ved sans og samling der borte.. Men tatt i betraktning hvordan verden later til å ha gått fullstendig fra vettet, er dette håpet så forsvinnende lite at jeg anser det som et reinspikket mirakel om så skulle skje.
        Nå skal det imidlertid sies at jeg strandet på det, riktig så ‘beleilig’ avlyste kommunestyret, og derav ikke tok dette formannskapet med i betraktningen da jeg skrev innlegget, men jeg holder fremdeles ikke pusten, akkurat, for å sio det sånn *hehe*.
        – Jeg mener.. Hva i himmelens navn er greia her!?? Her skal vi altså glatt godta oppkommet av +/- 100 ulike kjønnstilhørigheter, hvorav 98 av de derav selvsagt er uten snev av vitenskapelig dekning what so ever, mens vi brått tar et gyselig tilbakesteg ang. normaliseringen av homofili, -hvilket faktisk ER en del av virkelighetens verden.. Det er jo fullstendig galemathias!! 😛

    2. Kjempebra og viktig blogginnlegg!

      Jeg forstår meg ikke på den dobbeltsidige politikken😢 Hvor blir det av mangfoldet? Ikke rart det blir fordømmelse blant mennesker i samfunnet.

      Jo mer fordømmelse jo mer hat mellom mennesker blir det.

      Ønsker deg en superfin onsdag ❤️🥰

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Enig.
        De har jo åpenbart ikke evnet å tenke så langt som til at de som er gjenstand for denne flaggnekten, inkluderer de som facer det å oppdage at de er ‘skjeive’, og derav står ovenfor det å erkjenne dette ovenfor seg selv så vel som for omverdenen i en livsfase som selv for en straight er et helvete å komme seg igjennom! Det siste disse ungene trenger, er jo at det atter igjen legges et skammens slør over dette her!!

    3. Åheiåhå.. la flaggene vaie i vinden.. Dette har slått fulstendig tilbake på denne kommunalsjefen.. Får så hatten flagrer..Hele byen flagger nå. Og MDG har sendt spørsmål til muntlig spørretime til kulturministeren om dette absurde hjerteløse forbudet.. Det blir garantert flertall i formannskapet om å sette denne figuren på plass.. 😉 P.s ubekreftete rykter sier at hun tilhører pinsemenigheten..

      1. Det måtte jo være en eller annen fundamentalistisk kristendom bak, og denne pinse-greia er jo spot on i så måte.. Men dette til tross, kan jeg faktisk ikke å forstå meg på hvordan det i det hele tatt er mulig å ymte frempå med noe slikt i vår tid. Jeg klarer stort sett å styre unna betegnelsen ‘dum’ om folk, men her er det tilsynelatende fremmet et forslag som tilgodeser de som ikke takler levesett som de overhodet ikke har noe med å legge seg i på bekostning av en så til de grader sårbar gruppe som unger i puberteten som må deale med en homofil legning på toppen av alt annet. – Da må jeg faktisk ærlig innrømme at grensen for å falle inn under den betegnelsen er passert for mitt vedkommende..
        – Og uansett utkomme, er jeg ikke spesielt vennligere stilt ovenfor de øvrige i denne kommunens styre og stell for i det hele tatt å ha tillatt at det har gått så langt som det uansett har fått gjort

        1. Nå er det vel slik at det en fra det mannsjåvinistiske partiet Frp som har ordføreren i Ålesund, dessverre. Han gikk tidlig ut å deklamerte at dette var en klok besluttning, å forby flagging på skoler.. Noe som viser seg nå at Frp gruppen er alene om å mene. Fra Rødt til Høyre representanter i kommunetyret er det unison fordømmelse.

          1. Det skulle jo i grunnen bare mangle.. At utdanningsinstitusjonene gis et tilnærmet fritt leide til selv å fastsette hvordan-. og i hvilken grad Pride skal markere, burde jo vitterlig være en ‘no-brainer’ i Norge i 2024.
            – For all del.. Jeg kan forstå de som eventuelt måtte syntes det å dedikere en hel måned til end til dette her blir litt i overkant. Men den avgjørelsen må da den enkelte institusjon få fatte på egen hånd, og iallefall ikke nektes å ta del i en global markering av en pietistisk politiker som etter alt å dømme helst ville kjørt oss kjepprett tilbake til ‘seksten-pil-og-bue’ hva et kristenkonservativt regime angår..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg