Aww-Overdose!

Litt usikker på om det er forsvalig å fore på med de aller søteste- sitt aller søteste i en jafs på dette viset, men i og med det enda ikke har forekommet noe overdosedødsfall på ‘awwww..’ så våger vi oss allikevel frempå.. 

Og dersom jeg mot formodning skulle ta feil i denne antagelsen, kan det jo i det minste umulig være noen bedre måte å krepere på enn å sovne stille inn med et smil om munnen som følge av en sådan ‘awww-overdose’ som dere nå står ovenfor i bloggs form.. 

 

Et helt halvår med Leah!

Til tross for at det så langt i fra er av de beste i hht bildekvalitet, er det allikevel en ‘no-brainer’ i utvelgelsen av ‘det beste av de beste’ da det til fulle viser den rørende kjærligheten og hengivenheten mellom de edsvorne bestevennene Leah og Knert, aka ‘Kneah’.

Nå har vi imidlertid ikke bare ett-. men to sett ‘furry’ BFF’s i denne pelsgjengen, hvorav vi i tillegg til nevnte ‘Kneah’ har Dolly & Tufsa, aka ‘Dofsa’. ‘

Foto-collagen som pryder telefonen min.

How to (over)kill a ‘plushie’ by Leah.

Et annet bilde som er blant de aller mest skattede på tross av en ikke-eksisterende kvalitet, er dette hinsides rørende bildet av Rusken som gir trygghet og varme til en bitteliten Knert kort tid etter at han ble funnet- og bragt hit anslagsvis 3 uker gammel.

Pepsi er husets puseprinsesse i ordets fulle betydning. Katter skal jo angivelig ha en viss selvoppholdelsesdrift i hht å kunne klare seg på egen hånd fra naturens side. – Vel.. Ikke at jeg i min villeste fantasi kan se for meg noen av mine i en slik setting, men den her frøkna ville ikke klart seg så mye som et kvarter engang. Jeg mener.. Det du ser her, er faktisk intet mindre enn den eneste katten meg bekjent som faktisk er redd for mus!

Også et litt ‘blurry’ bilde av Leah og meg, hvilket, når sant skal sies faller fordelaktig ut for meg, så..

 

6 kommentarer
    1. Enda en gang vil jeg applaudere din fotokunst, og gjentar igjen at du burde starte et fotostudio for kjæledyr, garantert suksess. 😉

      Så litt tilbake til saken din tidligere om fordommer. Kom plutselig på at det kanskje ikke alle som vet hva “Tea Time” greia er for noe. Kort fortalt,

      Tea Time kampanjen ble lansert 8.3..2011 av Antirasistisk senter. Det gikk ut på at norske muslimer skulle invitere ikke-muslimer hjem til seg for at de kunne bli bedre kjent med hverandre- De var da jeg ble invitert på mitt første ID-Party. kampanjen var ment å vare en uke i Mars 2011.

      Etter terrorangrepene i Norge 22 Juli 2011 ble det en voldsom stor pågang av personer og familier som engasjerte seg, som ønsket å delta, men da også norske ikke- muslimer fra alle lag av folk som inviterte muslimer hjem til seg.
      Dette mye på grunn av den hetsen og trakasseringen norske muslimer opplevde i timene før det ble kjent at det var en “ekte” norsk etnisk nordmann som sto bak..

      Dette blir veldig bra belyst i den glimrende Nrk serien “22.Juli” i 6 episoder . Der får vi også et veldig så godt innblikk i mentoren til ABB, Peder Nøstvold Jensen, kjent som bloggeren “Fjordmannen”. Det viser til fulle hvor dødelig det kan være å drive med stokastisk terrorisme, påvirkning, i sosiale medier. Som f.eks. når bloggere heier på SIAN (stopp islamisering av Norge) der en av lederne Anna Bråten uttaler offentlig at kanskje vi må slippe ut Breivik så vi får ryddet opp i elendigheten, at det er tryggere med Breivik enn med muslimer. I serien blir Peder kalt for Mads, og bloggen for Breidablikk..

      Antirasistisk senter opprettet kampanjen med et ønske om at nordmenn skulle få et bredere bilde av norske muslimer. Gjennom “teselskapene” kunne man fortelle, lytte til hverandre og dermed bryte ned fordommer og fremmedfrykt.
      Bakgrunnen for initiativet viser at de fleste etniske nordmenn ikke har venner og bekjente i minoritetsmiljøene. Nordmenn som derimot kjenner personer fra disse miljøene har mindre fordommer.
      Et viktig poeng her er at en vanlig norsk muslim tar minst like stor avstand fra ekstreme ytterliggående islamister som vi alle gjør,
      Så da gjentar jeg enda en gang, møt din nye nabo med en åpen hånd, og ikke en knyttet neve. 😉

      1. Som sagt, er en nødt til å være seg bevisst en forutanelse ikke er noen fasit, men snarere en typ sannsynlighetsevaluering. Her kan jeg selv avsløre at eksemplet med den norsk-utseende ‘kjempen’ kun er et par detaljer unna en beskrivelse av en av mine beste venner; En fyr som passer rett inn i malen for de en ikke vil møte på alene på tur i nattens mulm og mørke, men som i realiteten er snill som dagen er lang.
        Samtidig kommer en ikke utenom at det er idiotisk ikke å være på vakt ovenfor enkelte ytre forhold som statistisk sett er overrepresentert i en eller annen negativ sammenheng.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg