Ut(fordring) i Friluft! – Valgets kval

Så var jammen fredagen her igjen, folkens, hvilket er synonymt med at det er nok en utfordring fra frilufts-Margrethe som står for døren. Og denne uken, er oppgaveordet VALGETS KVAL. 

 

Klikk her for forrige ukes bidrag til dette konseptet! 

Smågodtseksjonen i butikken er jo et eneste gedigent valgets kval, hvilket bestandig ender med at en velger å putte langt mer i posen enn en opprinnelig hadde planlagt. Dernest er det gjerne duket for en dose av ‘valgets småkvaler’ under bespisningen i det en skal velge hvilken sort en skal gå for denne gang..

Jeg har jo forsåvidt det å fremskaffe et valgets kval hos folk som profesjon! For hver gang jeg legger frem denne..

 

 

..- er det jo for at gjestene i restauranten skal få se alt av retter de kan velge mellom! Og her er det vitterlig mer enn nok til å fremskaffe kvaler for noen og enhver når det skal avgjøres hvilket alternativ en skal gå for.

6 kommentarer
    1. Rart hvor mange måter man kan tolke en oppgave på 😀 Jeg oppfattet på Margrethe sin oppgave at vi skulle velge av de 3 valgene hun hadde satt fram. Altså hva ville du valgt av strand eller fjell. Og så morgen eller kveld? Og til sist bil eller båt. Men nå har jeg sett 3 forskjellige måter å tolke oppgaven på. Den måten som jeg og noen andre gjorde, noen valgte bare 1 av oppgavene, og du har tolket bare ut fra stikkordet 🙂 Morsomt å se at vi har så mange forskjellige måter å tolke ting, når det gjelder skrift. Det er liksom noe annet enn hvis man gjør noe muntlig 🙂 Både når det gjelder mat og godterier, veldig vanskelig å velge 😀

      1. Ja, skriftelig kommunikasjon mangler jo både tonefall og kroppsspråk, slik at vi kun har ordene å forholde oss til. Følgelig fører det ofte til at det som kommuniseres tolkes på ulik måte, hvilket en faktisk bør være seg bevisst når en blir servert noe som sårer, provoserer, e.l, da det slettes ikke er gitt at det er ment slik det blir forstått..
        – I dette tilfellet, tok jeg som hennes egen oppgavetolkning, hvilket dermed blir eksempler på hva en kan legge i det ordet, jeg da *hehe*

        1. Veldig enig. Jeg bruker sjelden å komme med så mange ytringer rundt ulike temaer, nettopp av den grunn. Skriftlig kommunikasjon er vanskelig å tolke når det mangler alle ansiktsuttrykk osv 🙂 Jeg elsker at folk er med på utfordringer. Jeg har jo også hatt mange, og det er utrolig mange løsninger. Og det liker jeg. Gøy at folk blir med på ting uansett løsninger og tolkninger. Fint for “miljøet”, moro for en selv og noe alle kan gjøre “sammen” 🙂

    2. Tusentakk for at du tok utfordringa – og det der er to gode eksempler på valgets kval, ja…! Om vi løser forskjellig spiller jo ingen rolle – en utfordring engasjerer – og du tar den alltid! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg