Hverdagsbildet!

Hverdagsbildet er rett og slett et aldri så lite ‘bli kjent’-konsept, bestående av at blogg-dagen avsluttes med et utvalgt hverdagsbilde sammen med historien rundt.

 

Klikk her for det sist utgitte bildet i dette konseptet! 

 

Byens store styggdom i all sin gru!

Jeg går ut i fra at de av dere som fikk med dere dette innlegget husker dette hinsides smakløse utysket av en steinfigur som ble beskrevet. Da fikk dere imidlertid kun se hodepartiet, sammen med en beskrivelse av den kollosale hesligheten forøvrig.

Men en sådan styggdom kan rett og slett ikke beskrives, av den enkle grunn at det ikke finnes dekkende ord i mitt totale vokabular (hvilket ikke strekker seg utover norsk/dansk, svensk og engelsk i ‘flytende form’, og muligens en og annen gjensittende tyskglose, men non the less, altså). 

For den komplette traumeopplevelsen, er den nødt til å oppleves, men et bilde i helfigur vil imidlertid etter alt å dømme være nok til å avstedkomme en innsikt i hht hvilken grad av smakløshet vi snakker om her. Jeg mener.. Hva pokker er det som får noen til å sette opp noe sånt i den vrangforestilling at den skal være dekorativt!? Og dette på toppen av alt på en ungdomsskole proppet av unge, sarte sjeler i den mest traumeutsatte alder!

Hvor i granskauen er barnevernet når det er et skrikende behov for vern av barn, er det jeg lurer på i dette anliggendet!

12 kommentarer

      1. Morsom kan jeg alltids være med på, for den er jo unektelig smakløs på den humoristiske måten *hehe*. Men hva de har tenkt da de bestemte å plassere denne 2,5 – 3 meter høye teletubbie-saken midt i skolegården på en ungdomsskole, er hinsides min fatteevne *haha*

    1. Hmm… skal tro om det er et nettroll kunstneren mener det skal forestille? Uansett det er en utrolig fantasifullt og artig fargerikt kunstverk 😉
      .

      1. Fargerikt er det så absolutt, og jeg vil også si det er fantasifullt.. – Faktisk så fantasifult at jeg ikke evner å se det som annet en syretripp på steroider *haha*

      1. Altså.. Dette må være det sprøeste kommentarfeltet i hele bloggen, spør du meg.. Jeg klarer bare ikke å se det som andre tydeligvis ser i denne steinkolossen. Alt jeg ser, er et (anslagsvis) tre meter høyt utkomme av en syretripp av episke proposjoner plassert midt i en skolegård *hahaha*

    2. hahaha.
      Du må ta deg en syretripp på Høstustillinga som åpner 7.9. på Kunstnernes Hus.
      Der denne figuren knapt nok vil bli lagd merke til. 😉

      1. Nei, ikke sant!?
        – Det urovekkende her, er at det ut i fra de innkomne kommentarene peker i retning av at vi kun er et lite mindretall som faktisk ser denne grellheten for det den er *hahaha* 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg