Den totale mangel på selvinnsikt..

Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg har latt meg sjokkere av noe som skjer som overgår selv mine villeste fantasier med bravur. Ut i fra alt jeg har sett og opplevd, skulle en tro jeg knapt kunne la meg sjokkere lenger, men jeg fikk nettopp atter igjen en bekreftelse på at verden har kapasitet til å fronte (langt) mer galskap enn som så. -Og mannen som pushet grensen for hva jeg anså som mulig, var denne gang, som så mange ganger tidligere, USA’s president Donald Trump ved bla.a å offentliggjøre en total mangel på selvinnsikt..  

 

 

Det som ikke er fullt så morsomt, -snarere tvert i mot, når sant skal sies, er at mannen utviser en kombinasjon av maktarroganse, uvitenhet på grensen til hva som fremstår som ‘mindre begavet’¨og et uttrykt syn som vitner om betydelig reduserte evner innen slikt som empati såvel som konsekvensanalyse. Når en så tar med i betraktningen at det faktisk er denne vandrende galskapen amerikanerne har plassert i Det hvite hus, hvor han blir sittende å fingre med atomknappen i fire(!) år, trenger en ikke akkurat noen doktorgrad i samfunnsanalyse for å skjønne alvoret..

 

Foto: Brendan Smialowski and Gianluigi GUERCIA / various sources / AFP

 

Donald Trump evner å kombinere ur-komisk med ‘ei tikkende bombe’ som jeg neppe vil tro hverken har vært gjort før ham eller vil bli gjort etter ham i fremtiden. Denne gang har han altså nok en gang overgått seg selv på et vis jeg ikke evner å si noe mer om enn det som taler for seg selv, så jeg siterer (fra Twitter);

Donald J. Trump

@realDonaldTrump

As I have stated strongly before, and just to reiterate, if Turkey does anything that I, in my great and unmatched wisdom, consider to be off limits, I will totally destroy and obliterate the Economy of Turkey (I’ve done before!). They must, with Europe and others, watch over…

Donald J. Trump

@realDonaldTrump

….the captured ISIS fighters and families. The U.S. has done far more than anyone could have ever expected, including the capture of 100% of the ISIS Caliphate. It is time now for others in the region, some of great wealth, to protect their own territory. THE USA IS GREAT!

Jeeze!..

2 kommentarer
      1. Jeg skulle virkelig likt og visst hvor høy score den mannen ville hatt på psykopati-skalaen!..
        Dessuten er han hinsides uvitende, og derav like lite kvalifisert til stillingen han besitter som en gjennomsnitts high school student. Jeg har aldri i mitt liv blitt så sjokket som da jeg ble sittende å se den offisielle utspørringen/grillingen av kandidatene rett før valget, og atomparken blir bragt på bane. Hvor utrolig det enn måtte høres, så satt jeg der forran TV -skjermen og besvarte spm han ikke kunne.. -Hvor fucked up er ikke det!? Greit jeg passer på å få med meg det essensielle av dagens nyheter, men det gjør meg kun til et greit opplyst menneske, og ikke skikket til jobben som leder av verdens største stormakt! Men like fullt kunne jeg oppgi et ganske så tett opptil svar på disse spørsmålene, for ikke snakke om de som gikk på NATOs oppgaver og funksjon mens han faktisk ikke kunne besvare noe av dette! Jeg skjønte at dette er jeg bare nødt til å forholde meg til fra en komisk synsvinkel, for om jeg begynner å røre med mulige konsekvenser vil jeg bli sprøyte gal..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg