Oppførsel jeg ikke forstår meg på

Vi alle er jo forskjellig, og jeg anser meg selv for å ha en ganske høy toleranseevne og forståelse ovenfor de hvis personlighet, livssyn og livsstil er annerledes enn min. Jeg er typen som spør når det er noe jeg lurer på, for så å overlate det til vedkommende å avgjøre hvorvidt dette er noe de ønsker å svare på, hvilket de med ytterst få unntak gjør. Men ikke desto mindre er det enkelte hvis adferd jeg aldri vil kunne forstå meg på..   

 

  • Folk som ikke liker/respekterer dyr:  Hat er såvisst et sterkt ord, men alikevel ikke i nærheten av å dekke den graden av avsky, raseri og hevnlyst jeg føler ovenfor mennesker som gjør dyr vondt, det være seg direkte eller inndirekte. Dette er mennesker jeg overhodet ikke evner å forstå meg på i det hele tatt.
  • Nett-troll:  Hva i himmelens navn en kan få ut av å komme med grove fornærmelser til folk en overhodet ikke kjenner, -som en ikke engang har møtt, er over min fatteevne.
  • De som fremdeles tror på det virkelighetsbildet som gis gjennom religionene i den opplyste delen av verden:  Jeg begriper bare ikke hvordan dette i det hele tatt er mulig! Herregud, vi alle ler jo hoderystende av mytologier som den norrøne, greske og den romerske, også tar en betydelig andel av oss den hebraiske, -som ikke er et fnugg bedre, dønn alvorlig!.. – Og det stopper forsåvidt ikke her, for dersom en ‘for the sake of the argument’ legger til grunn at vi levde i den virkeligheten som presenteres gjennom bibelen, ville den eneste rasjonelle reaksjonen så langt jeg kan forstå være å renne av gårde til ‘den andre siden’ for beskyttelse mot denne narcissistiske allmektigheten som her på berget går under navnet ‘Gud’. Jeg mener.. ‘Lucifer’, alias ‘Satan’, alias ‘Djevelen’ er faktisk ikke oppgitt hverken å ha drept eller skadet noen! Han bare omtales som en ondsinnet bakmann for verdens elendighet uten at det oppgis et eneste konkret eksempel, mens Gud derimot har et rulleblad som er hinsides grelt. -Bla.a flere globale ‘whipe-outs’! Videre gis det heller ingen faktiske hentydninger til at denne djevelen hverken er hevngjerrig eller storforlangende, hvilke egenskaper det såvisst ikke skorter på hos ‘han der oppe’..
  • Folk som i vesentlig grad lar samfunnet styre sine meninger og oppfatninger:  I mine øyne, er folks tendens til å la sine meninger reguleres etter tidens trend og/eller hva som til enhver tid er innenfor de politisk korrekte rammer, fullstendig ubegripelig. Det er som om de nærmest har mistet evnen til å tenke, og gjøre seg opp meninger på selvstendig grunnlag, og bare følger flokken som buskapen etter bjellekua..
  • Innvandrere som er blottet for ydmykhet, og ikke nærer annet enn forrakt for det land og folk som har tatt de imot:  Norge er ikke bare det mest attraktive landet å få innpass i på planeten, det er også et av de vanskeligste å få oppholdstillatelse i. Når enkelte av de som faktisk har vært så ufatterlig heldig å ha fått en plass som milliarder av andre bare kan drømme om, ikke gir annet enn dritt tilbake i form av å være en kravstor belastning for samfunnet, blir jeg både trist og provosert på vegne av alle de som nærmest kunne gjort hva som helst for muligheten til et liv i Norge. Jeg er fullstendig uforstående til den tankegang som ligger bak oppførselen til folk som f.eks mullah Krekar, hans sympatisører og likemenn.
2 kommentarer
    1. Ja, blir rasende på folk som ikke bryr seg om dyr! Som bare er spydige og gjør narr av dem. Hadde noen dyr selv. Flere ufine kommentarer fra folk i familien som synes det var fint når jeg måtte gi dem fra meg. Blir sint! Ja, er mange religiøse i min familie. Blir sliten av det. Ble påvirket av dem når jeg var barn. Men har lagt det fra meg på det sterkeste! Ja, enig i det du sier om de innvandrerne som ikke viser noe ydmykhet!

      1. Dersom noen av mine nærmeste syntes det var fint dersom jeg hadde måttet gi fra meg omsorgen for dyrene mine, hadde vi hatt et problem. -Det er iallefall sikkert!.. <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg