Jeg har svaret på hva alle lurer på!

Overalt hvor man snur og vender seg i disse dager, møter man på spørsmålet hvor lenge til vi skal være nødt til å leve med restriksjoner, lock-downs og sosial distansering. Svaret på dette, er at det vil vedvare så lenge vi, folket, fortsetter å gå rundt med skylapper, og derav tillate å holde galskapen gående! 

 

 

La oss begynne med en kjapp oppsummering: Først skulle restriksjonene vedvare til vi fikk smittetallene ned til et viss nivå, hvilket ble unnagjort på få måneder. Gleden blir imidlertid ikke langvarig, da regjeringen finner det for godt å åpne for det som med 100% sikkerhet ville føre til en eksplosjon; Nemlig å åpne grensen til et par svenske tettsteder med den åpenbare konsekvens at godt over 50% av innbyggerne øst i landet valfarter over grensen, for så å presse seg inn i et par utsalgssteder, hvor de presser seg sammen som sild i tønne. Fem dager senere, er det åpenbare et faktum, og Norge lukkes atter igjen i månedskiftet juli/august, denne gang ‘frem til en vaksine er ferdigstilt. Til tross for at den tidligere betingelsen om at det er smittetallene som avgjør hvorvidt samfunnet skal gjenåpnes er glemt i denne omgangen, er det verdt å merke seg at det snarere er en økning i den tid munnbindpålegget innføres.

Den betingede vaksinelansering, finner så sted i romjulen, hvorpå åpningen av samfunnet ikke lenger er betinget av nevnte lansering, men nå av at så og så mange er rukket å bli vaksinert, -for så at så og så mange er rukket dobbeltvaksinert.. Her finner jeg det også besyndelig at vi har en rekke vaksinetyper hvor samtlige ikke bare lanseres samtidig, men som også skal vise seg å kreve dobbeltvaksinering for å fungere skikkelig. Spesielt påfallende er dette med tanke på at det i gjennom hele vaksinens historie har vært en sykdomsvaksine som har krevd to fortløpende injiseringer for å virke skikkelig; Kopper, tyfus, stivkrampe, meslinger, røde hunder.. You name it! Selv den skandaløse svineinfluensavaksinen var jo en engangsforseelse!

Videre, er det grunn til å påpeke at vaksinepasset så sent som i januar ble avfeid som konspirasjonsteori uten rot i virkeligheten! Dernest gikk det fortløpende slag i slag fra ‘ikke aktuelt for Norge’, til ‘en light-utgave’ til gud fåglarna vet hvilke områder som IKKE skal omfattes av vaksinepasset, for ikke snakk om at man i forbindelse med lanseringen av dette utysket får klar beskjed om at situasjonen vil vedvare i overskuelig fremtid! For dersom det virkelig var slik at samfunnet i det minste kunne gjenåpnes i det så og så mange var dobbeltvaksinert, så ville vi jo  ikke hatt behov for å innføre faenskapen, da man umulig kan være langt unna å nå den respektive prosenten fullvaksinerte!

– Og det siste nå, er altså at det ikke gjør en dritt fra eller til for tilværelsen om du er fullvaksinert heller, da det viser seg at du like forbannet blir sperret inne for å ha foretatt din grunnlovsgitte bevegelsesfrihet! Karantenehotell-konseptet er dermed så diktatorisk at det går selveste Kim Jong-un en høy gang her!!

Men i motsetning til Nord-Korea, har vi enda muligheten til å få satt en sluttstrek for galskapen allerede i morgen! Samtidig, kan det vedvare med hurtig eskalerende styrke i årevis.. Hva det blir til, koker ned til hvorvidt det norske folk vil våkne opp, og sette foten ned. I det øyeblikket det skjer, vil galskapen opphøre pronto, men ikke et øyeblikk før. Dessverre, ser det ikke ut til at majoriteten av befolkningen vil åpne øynene for de faktiske forhold med det første, og vil derav etter alt å dømme fortsette å dilte etter ‘bjellekua’ i overskuelig fremtid..

Men tanke på hvilken tilsynelatende umulig oppgave det er å nå inn til folk i anledning den galskapen som følger C19, skal jeg ærlig innrømme jeg har måttet gå inn i meg selv med spørsmålet hvorfor i himmelens navn jeg gidder å kjøre på med dette her, da det kan syntes fullstendig meningsløst når folk dilter etter den nevnte metaforiske bjelleku som viljeløse zombier. Hvor mye jeg enn maser, hva jeg enn sier og legger frem, har ingenting å si dersom folk ikke er mottagelige! Som enkeltmenneske, kan jeg vise meg å være henvist til en maktesløs tilskuerplass i det hele demokratiet går til helvete, for den saks skyld..

Men jeg har nå i det minste kommet frem til såpass at dersom så skulle være, at det norske samfunnet slik vi kjenner det, går til helvete, så skal jeg i allfall ha med meg vissheten om at jeg faktisk gjorde alt som sto i min makt for å forhindre det inn i dette fallet!..

7 kommentarer
    1. Neiii… det norske samfunnet går ikke til helvete…. og ja, jeg tror og håper vi “nesten” alle gjør vårt beste… bjelleku eller ei… og karantenehotell æh…. vaksinepass…. jeg vet ikke…. jeg er nok en bjelleku som gjør det jeg har fått beskjed om… er fullvaksinert nå og TROR jeg kan gjøre som jeg vil…. 😀 Vaksinering må uansett til !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg