Konspirasjonsteorier blir realitet på løpende bånd!

Jeg tror vitterlig ikke mye av det jeg hører uten at det kan bevises. – ‘So far, so good’, altså. Men det er også så langt det går, for jeg avfeier heller ikke mye av det jeg hører før de har fått presentert sin sak. – Hvilket sender meg hodestups ut av det politisk korrekte selskap, da bare det å være åpen for muligheten for at det kan foregå noe ‘snusk’ i maktens korridorer her til lands, anses synonymt med konspirasjonsteoretiker QAnon -style. Like forbannet, blir den ene ministeren etter den andre avslørt for det ene lyssky foretagende mer graverende enn det andre.. Mitt spørsmål er dermed hva som begrunner denne urokkelige tilliten til disse som vitterlig viser seg alt annet enn noen tillit verdig på løpende bånd? 

 

Oops! I shot some again.. 

 

Jeg mener.. Nå har jo jeg lagt ut i det vide og brede, både om hvorfor jeg generelt mener det å avvise enhver mulighet for lyssky aktivitet blant norske styresmakter er synonymt med å grave ens egen grav, og de spesifikke hendelser/episoder som har ført til at en betydelig del av min tillit til statsmakten har gått tapt. I uttallige innlegg over flerfoldige år, har jeg altså etter beste evne gjort rede for alt fra innskrenkninger av grunnlovsgitte rettigheter, til maktmisbruk og justismord, til at de styrende handler på tvers av flertallsviljen. Vi blir jo oppdratt til å betrakte det som en umulighet at korrupte-, maktkåte og despotiske politikere kan sitte ved makten her til lands. For det norske folk, er det derfor blitt intet mindre enn en sannhet, -liksom at 2+2=4, at slikt kun hører utlandske myndigheter/styresmakter til. Sånn sett, har jeg ingen problemer med å skjønne hvor mine landsmenn kommer fra, for å si det sånn. Men denne forståelsen renner imidlertid rett ut i sanden når det kun går 2-4 uker mellom hver gang vi vålner til nye oppslag om en toppolitiker avsløres for det ene tillitsbruddet mer graverende enn det andre, og man like forbannet går ut med alt man har for å få kneblet enhver “konspirasjonsteoretiker” som ymter frempå om at snusk kan foregå i maktens korridorer her på berget. For guds skyld, liksom, dere sitter jo med den 4-6 siders avisatrtikkelen der det fremlegges vanntette bevis for det motsatte forran øynene!!

 

(Foto: Jonas Been Henriksen / TV2) Selveste solbrillemannen in person; Tidligere Rødt-formann- og nåværende butikktyv, Bjørnar Moxnes

 

– Og bare så det er klinkende klart hva vi snakker om her; Dette går hinsides utover slikt som Hadia Tajiks tilsnikte småpenger ved å oppgi boutgifter hun ikke hadde i studietiden. Når sant skal sies, så syntes jeg faktisk det var hinsides urimelig å lage et helvete ut av hva jeg ikke evner å se som annet enn en bagatell. – Og jeg stemmer IKKE Ap, bare sånn så det er sagt. Den famøse tyveriavsløringen av tidligere Rødt-formann, Bjørnar Moxnes’ er imidlertid hakket mer problematisk, spesielt fordi det for det første fremgikk klart som dagen at dette så langt i fra var første gang denne mannen hadde gratis-shoppet, for å si det sånn, og for det andre at gjenstanden som sådan innebar et så fundamentalt brudd på de verdier han- og partiet fremmer.

Men om Moxnes’ og ‘solbrille-gate’ så avgjort er en lyssky handling av typen som ville ført til metaforiske gapestokker, stigmatiserende merkelapper og allmenn latterliggjøring dersom muligheten for at en norsk partileder kunne begå et slikt lovbrudd hadde blitt uttrykt på forhånd, så er det verre ugjerninger som er blitt begått. – Mye verre!! Et eksempel på dét, behøver vi ikke gå lenger tilbake for å finne enn til… – Skrivende stund, faktisk!!

 

(Foto: Naina Helen Jåma / NTB) Norges utenriksminister, Anniken Huitfeldt med sin aksjeglade ektemann, Ola Flem, hvis investeringer avstedkom med intet mindre enn kr. 140 000,- i løpet av en uke (á 5 virkedager).

 

For denne gang, er det jo ingen ringere enn innehaveren av den nest høyest rangerte ministerposten som har vist seg å være korrupt som faen! Norges utenriksminister, Anniken Huitfeldts ektemann har jo, som det neppe er noen som har unngått å få med seg, investert i en god porsjon aksjer av den typen ministerfruen har førstehåndskjennskap til. – Når dette her så kommer for en dag, trår hun liksågodt til med å fornærme hele kongerikets innbyggeres intelligens ved å påstå hun ikke hadde den ringeste anelse hva noen av de betydelige økonomiske investeringene hennes egen ektefelle gjennom bøttevis av år har foretatt angår. Jeg mener.. Give me a break, liksom.. – Og bare så det er sagt; Dersom det så, mot all formodning, skulle vise seg at dama faktisk snakker sant, så gjør jo det vitterlig ikke situasjonen noe bedre, for et slikt scenario vil jo være ensbetydende med at vi i år til ende har hatt en utenriksminister(!) som jeg ikke kan forstå annet enn at må være mentalt tilbakestående!! – Ja, jeg vet det lyder brutalt, borderline ondsinnet å si, men seriøst, folkens.. – La dette her synke inn; Å inngå ekteskap innebærer et gjensidig ‘forsørgeransvar’, som det heter seg i de juridiske kretser. Selv de som har såkalt separat økonomi kommer utenom dette her, da denne råderetten over egne midler er begrenset til det de sitter igjen med etter at alt fra regninger til livsmidler er betalt/trukket fra de respektive konti. M.a.o skal det svært vanskelig la seg gjøre at den ene- eller begge partene vil sitte igjen med såpass store summer til egen, frie disposisjon at de vil kunne foreta noen aksjeinvesteringer av betydning uten at dette vil affisere den andre. Dette vil kun la seg gjøre dersom den ene parten i forholdet er styrtrik i forhold til den andre. – Og med tanke på at det ikke er den med den politiske toppjobben som har shoppet, så går jeg rett og slett ut i fra at så ikke er tilfellet i denne husstanden.

Bjørnar Moxnes løy riktignok så det rant, liksom prisene for merkevarer kan fremkalle sjokkbølger hos noen og enhver, så blekner selv ‘solbrille-gate’ fullstendig satt opp i mot dette her! Her må vi også huske at Moxnes tross alt “kun” var leder av et av de aller minste partiene som er representert på stortinget, mens Huitfeldt er ‘right up there’, på maktens øverste tinde, som landets utenriksminister..

 

(Foto: Elder Ordonez / SplashNews.com) Jeffery Epstein og Terje Rød-Larsen (som jeg har ringet rundt) avbildet på tur sammen i 2013. Her ser man at også den velkjente creep’en Woody Allen var en av gjengen.

 

Tro det eller ei, men hvor korrupt enn den nevnte utenriksministeren måtte være, så har faktisk selv hun sin overmann.. – En overmann som i går var blant en håndfull personer som ble omtalt i selveste ‘Wall street journals’ artikkelserie ‘The Epstein files’. – Og for de som måtte lure, så kan jeg bekrefte at jepp, det er den Epstein vi snakker om; Altså Jeffery Epstein. – Og den respektive overmannen vi refererer til, er ingen ringere enn tidligere toppdiplomat-, og formann i peace-kommiteen (altså komiteen som styrer verdens mest anerkjente pris, -nemlig fredsprisen), i tillegg til å ha vært statsråd i Ap også han. Det har seg nemlig slik at den amerikanske avisgigantens gravejournalister har foretatt et gjennomsyn av den famøse sexforbryteren, menneskehandleren og pedoen (for å ta det verste) Jeffery Epsteins kallender, hvorav de så har kunnet meddele verden hvem av hans enorme bekjentskapskrets som var for hans BFF’s å regne. Og om det så ikke var noe nytt under solen at Rød Larsen hadde hengt såpass mye med den godeste mr. Epstein at det var fullstendig uforenlig med det oppbygde imaget- og derav stillingen som selveste fredens mann, hvorav det selvsagt fulgte et durabelig ‘fall from grace’, så har jeg vanskelig for å tro jeg var den eneste som ikke engang i min villeste fantasi hadde sett for meg at relasjonen i det hele tatt var noe i nærheten av det som nå er fremkommet! Rød Larsen var nemlig for et fast inventar å regne i Epsteins kombinerte herskapsbolig og torturkammer! Bla.a visste personalet å sørge for å ha rikelig med agurker i hus for å kunne tilfredsstille Rød-Larsens gin-preferanser.

 

Jeffery Epstein og hans utvalgte BFF’s, hvilke som vi ser innkluderte den norske toppdiplomaten Terje Rød-Larsen, skuespiller- og ressigjør, Woody Allen (-som vitterlig setter standaren ved å gifte seg med sin egen stedatter), og sist, men overhodet ikke minst; Jordens selverklærte frelser, Bill Gates.

 

Avslutningsvis, må jeg i denne anledning også nevne at også planetens selverklærte reddende engel- og humanisten over alle humanister, i tillegg til å ha vært som det norske ministeriets bestevenn og yndede samarbeidspartner i vår frontede nobelhet, Bill Gates, også viste seg å ha vært del av denne gutteklubben fra helvete..

Så på bakgrunn av dette, er det lite jeg er mer nysgjerrig på enn hva det er som gjør at du fremdeles er like forbannet urokkelig i din tillit til at de norske styresmakter- og maktens håndhevere aldri vil kunne gå bak folkets rygg, svikte sitt folk på det groveste, og/eller begå maktmisbruk på noen som helst måte!?

5 kommentarer
      1. Nei.. Det var vel strengt tatt ikke deg jeg hadde i tankene ved den henvendelsen.. Det ville imidlertid fremstått i overkant spesielt om jeg skulle navngitt de unntakene jeg kjenner *haha*

    1. Jeg er verdimessig godt plsntet på venstresiden i norsk politikk. Men ikke AP lenger. Det sluttet jeg med for lenge siden, etter mange lokale år. Årsaken var at jeg synes ikle lenger de har noe godt grunnprosjekt, om du skjønner. Det hadde sin funksjon da de kom til og frem til nyere tid, men nå synes jeg de svaier. Uansett; jeg er utrolig skuffet over AP sakene. Jeg tror det må skyldes en ukultur, bevisst eller ikke. Det virker som det ikke har angått dem, hvis du skjønner. Ikle bra dette. Og Moxnes saken; bare trost. Tror dessverre du har rett, det var ikke første gsng og det han tok, var jo dbl skuffelse ift de verdier han frontet. Fasan ass. Jeg ble skikkelig trist og håpet jo i det lengste at det varmen forglemmelse. Det fremgår tydelig at det ikke er, pluss at han nå har sagt det selv. Stemmer ikke Rødt men tror de første var enige om at han var (er) et politisk talent av de sjeldne. Og at han var et godt korrektiv til debatten fra ytre venstre fløy.

      Godt skrevet innlegg!

      1. Takker så mye 🥰
        – Jeg er helt enig i det du sier. Nå har det ballet seg såpass på med avsløringer hva våre toppolitikere angår, at det, iallefall for meg, har overskredet en grense m h.t det kan legges på minnet som enkelttilfeller. – Ikke minst da det også syntes å være en tilskjærpet alvorlighetsgrad på disse misslighetene.
        Jeg mener.. Om vi tar for oss Huitfeldt sin forklaring om at hun var fullstendig uvitende om sin egen ektemanns foretagende.. Så langt jeg evner å se, kan da ikke dette engang være menneskelig mulig! Bare på dette siste stuntet, så sopte de jo inn halvannen mill på ei snau uke, og det er jo ikke en sum som man kan overse på kontooversikten, med mindre en er stokk blind! Og om vi nå later som om hun faktisk snakker sant, så blir det jo enda verre, spør du meg, for det vil jo bety at mannen hun er gift med bedriver intet mindre enn en form for industrispionasje ved å gå inn i hennes regjeringsdokumenter uten lov!!
        Jeg har riktignok aldri stemt rød/grønt, men om jeg har vært aldri så uenig i politikken som sådan, har det ALDRI så mye som streifet meg at de respektive ministerier ikke har vært kvalifisert til oppgaven å styre landet! Selv hva som for meg står igjen som selveste marerittregjeringen, med Dagfinn Høybråten i spissen, slo meg noensinne som uskikket til oppgaven. Det var snarere det motsatte, da jeg, tross alt, lot meg imponere over handlekraften deres. Men den nåværende regjeringen, derimot, vil jeg faktisk påstå har vist seg ute av stand til å håndtere oppgaven den er satt til. Det å lede et lamd, forutsetter jo at en utviser handlekraft i de situasjoner som oppstår, for etter beste evne å besørge innbyggernes velferd. Alt Støre har gjort, er å posere med ‘dommedagstrynet’ i media for å rapportere at ikke skal bli verre..
        Altså.. Her har det seg sånn at AS Norge tjener big-time på Ukrainakrigen. Dette er altså en bonusinntekt ut av den annen verden, hvilket vil si bøttevis av kr. utenom det som på noen måte har vært budsjettert inn. Når så da skjer at vi får en prisøkning på strøm og forbruksvarer som er grunnet i nettopp denne krigen, så ville da det naturlige være å ta det nødvendige fra denne inntekten til å dekke disse ekstra levekostnadene for befolkningen!! Jeg mener.. Det er tross alt VÅRE penger det er snakk om, og samtlige av de jeg har snakket med, er iallefall ‘all for’ å avsette de nødvendige midler av denne krigsfortjenesten til dette. Og det ville jo vært rart om min utvidede krets skulle skille seg så veldig ut fra hva som råder hos befolkningen forøvrig..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg