Når edrueligheten blir dummere enn meg i fylla…

.. – Så sier det alt om omfanget av de dumheter som i disse dager går som en farsott over planeten. Norge må vel sies å ha hengt litt etter våre transantlantiske beskyttere, (store)brødre og forbilder i så henseende, men takket være et massivt omfang  utført/vedtatt idioti av ypperste klasse de siste årene, har vi virkelig halt innpå, for å si det sånn. – Men på denne dag, – mandag den 24 april i det herrens (u)år 2023, kom altså nyheten som jeg vil tro fører oss helt opp på siden av vår kjære Uncle Sam i vest hva menneskelig lavpannethet angår. Og æren for å ha ført oss helt frem til toppens ypperste tinde i så måte, tilfaller sjenkekontrollen i Stavanger i det de erklærer tomme vinflasker til bruk som lysestaker i en pub (-altså i en PUB, av alle steder) for alkoholreklame.. 

 

Skremmende fakta om Illuminati

 

Jeg mener.. Takke faen for at det rakk å bli en menneskerett å få identifiseres fritt etter eget ønske og forgodtbefinnende før dette her ble gjort et issue av, slik at jeg iallefall rakk å få kvittet meg med min medfødte menneskelige artstilhørighet (hvilket er redegjort for i dette innlegget) før dette skjedde!..

For at samtlige skal være helt på det rene med hva dette dreier seg om, så er det altså følgende lysestake-transformerte vinflasker som utgjør sakens kjerne:

(foto: Syed Ali Shahbaz Akhtar / NRK)

 

Disse her var altså plassert på bordene som en, iallefall i mine øyne, kul- og svært så passende dekorasjon i et publokale, inntil  skjenkekontrollen altså dukket opp på ett av- hva som for meg fremstår som meg fremstår som i overmåte hyppige besøk i den relativt nystartede Matros bar i Stavanger.

Og borderline smålig som jeg er, så kan jeg, i forbindelse med at det i disse ulvetider er en så utbredt oppfatning at meninger og oppfatninger om dette og hint burde vært forbeholdt de som kan skilte med en relevant profesjon, bare ikke la være å påpeke at jeg, i kraft av min mangeårige stilling som servitør på hhv Restaurant Øst og Corner event, faktisk har min rettmessige tilhørighet blant de med rett til ytring. Nå vil imidlertid ethvert menneske med et viss intellekt kunne trekke de samme konklusjoner som meg, liksom jeg kan trekke logiske konklusjoner ut i fra de fremkomne opplysninger i de saker som er relatert til andre profesjoner. Men grunnet den utbredte sneversynthet som råder, så skal det iallefall min rettmessige ytringsfrihet i samtliges øyne være klinkende klar når det spå skulle falle seg slik..

For hver dag som går, så syntes det som om idiotiet, naiviteten, flokkmentaliteten og sneversyntheten får et hakk sterkere grep om verden. Eksempelvis, er det i skrivende stund igangsatt intet ringere enn en (hold deg fast!) antirasisme -kampanje av globale proposjoner mot det elgamle, og allment kjente spillet sjakk! For her er jo spilleren med de hvite brikkende gitt en fordel vs. sin respekive sort-spillende motstander i form av regelen om at det er innehaveren av de hvite brikkene som er gitt det første trekket, må vite!

– Og jeg kan faktisk ikke si annet enn at skjenkekontrollen i Stavanger er right up there med sin hardnakkede påstand om at de respektive pubdekorasjonene er synonyme med å reklamere for alkohol, med det påfølgende pålegg om å få de fjernet. For dette her ville jo vitterlig ha vært hinsides idiotisk i enhver sammenheng, men det at det på toppen av alt dreier seg om et publokale, tar vitterlig det hele til et helt nytt nivå.. Greia er jo, som jeg antar dere alle er fullt inneforstått med, at en pub (aka bar) er et utested som i all hovedsak er basert på alkoholsalg over disk som inntas på stedet. Følgelig innebærer jo dette at det respektive utvalg av alkoholvarer er synlige for gjestene som befinner seg ved bardisken for å foreta sine valg. – Folk må kunne se hvilket vareutvalg som er å finne der de skal handle! – Hvilket gjelder alkoholholdige varer på samme vis som for alt annet. – Og den respektuive synligheten i hht hva som er å få kjøpt og hva som befinner seg i hvilke flasker er like forbannet en nødvendighet på et utested som den er for ølsalget i dagligvarebutikken, så vel som vinmonopolets utsalg for varer hvis alkoholprosent overgår ølets 4,5 – 4,7 prosent. Ergo er det faktisk klin hakke umulig å unngå alkoholreklame på et utested, i det den nevnte synligheten i realiteten kun er gjennomførbar ved at selve varene er fremsatt til fullt display, med alt det dette innebærer av fargesprakende etiketter, fancy flasker og fargerikt innhold!

Nå gadd rett og slett ikke jeg å gå i gang med noen nevneverdig leteaksjon etter bilder av barene på jobben, da jeg går ut i fra at samtlige er på det rene med hvordan de respektive vareutvalg syntes på hyller, logoer på tappekraner og glassdører i skap- og kjøleskap. Men sånn for syns skyld, har jeg nå i det minste tatt meg brydderiet å få lagt ved et aldri så lite innblikk i hvordan det respektive displayet er oppsatt der jeg altså har mitt virke..

Hva som så utgjør forskjellen på det man her kan se av berusende fristelser (-hvilket jeg går ut i fra ikke skiller seg nevneverdig fra det displayet som møter øyet til de som gjester ‘Matros’ i Stavanger) og de respektive tomflasker med lys i, må jo isåfall kun være at de omgjorte flaskene som sto på bordene er tomme, i motsetning til de som befinner seg i baren! Om en skal følge denne “logikken” til døren, så vil det da si at de som så sitter ved disse bordene og hygger seg med sine flasker og drinker, -som seg hør og bør når en gjester et utested, også må fjernes grunnet de etikettene- og fancy glassenes (som overlater fint lite til fantasien) salgsfremmende design! – Og disse enheter er jo ei heller tømt for innhold, slik at fristelsen dermed er gitt å måtte øke ved synet av de! Følgelig, er jo dermed hele konseptet en eneste stor alko-reklamering som må forbys!

– Det skulle faen ikke forundre meg om man står på trappene til at pub-konseptet ble erklært rasistisk også.. Sånn ‘from the top of my head’, ville jeg satt pengene mine på at det vil gjøres med utgangspunkt i begrepet ‘brun pub’. Men for all del.. – Her finnes garantert uante muligheter for de urovekkende mange som syntes å ha dedikert livene sine til at idiotene skal få det totale verdensherredømme. Ironisk nok, tilsier den grad de faktisk er i ferd med å lykkes at de må genierklæres innen sitt hjernesprengte virke!..

2 kommentarer
      1. Ja, ikke sant..
        – Jeg er faktisk vettskremt av denne utviklingen, der sånt hinsides idioti som jeg har penset innom her bare baller på seg for hver eneste dag som går!
        – Jeg mener.. Bare tenk tilbake til den gang vi anså George W. Bush for å være den mest ignorante, ustabile og korttenkte presidenten som tenkes kunne! Jeg husker jeg var nærmest panisk da han ble gjenvalgt, samtidig som det var komisk når hans tilkortkommenhet ble dekket over ved at han f.eks fikk servert svarene på hvert eneste spm han ble atilt på øret. Og brått blir jeg meg selv bevisst ved innsettelsen av Biden, der jeg satt å betraktet ham som en fullt kompetent og oppegående president der han satt å delte en pastilleske med Michelle Obama.. Det var rett og slett et sjokk, da det fikk meg til å innse hvor langt terskelen faktisk var blitt flyttet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg