DAGENS BLOGG! [dama fra nord]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er… 

71

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

DAMA FRA NORD!

 

Dagens blogg denne solfylte junidagen, tar oss med til kongerikets øvre gemakker, og inn i bloggen til nok en representant for de fantastiske naturfotografene vi har her på blogg.no. Hva konseptet angår, så tilhører den de personlige livsstilsbloggene, altså de som er å betegne som offentlige dagbøker der bloggeren gir leserne innblikk i livets små og store hendelser gjennom tekst og bilder.

Det som er litt artig med denne kategorien, er at samtidig som det er den vanligste kategorien, så er det allikevel en enorm spennvidde på konseptene som befinner seg innenfor denne sekkebetegnelsen! For her finner man nemlig alt fra det mest rosa av rosabloggere til, ja.. – Bloggere som den her dama fra nord i landet..

Videre, vil jeg også si at også denne bloggen faller inn under de såkalte ‘feel-good’ -bloggerne, da dette er en blogg en klikker seg inn på for å få en pause fra hverdagsproblemer, stress og mas. Enkelte bloggutgivelser har en forbløffende evne til å gi ro i sjelen, og Dama fra nord er definitivt en slik utgivelse.. Det er liksom ett eller annet ved dette mennesket som får det til å virke som om hun er immun mot stress; At dette er en følelse og konsept som hun mangler evnen til, på et vis! Og etter å ha blitt litt kjent med henne i løpet av de siste månedene, så tror jeg faktisk denne utstrålingen er nærmere sannheten enn som så.

For det viser seg nemlig at det også finnes en ‘mamma fra nord’. – Og da mener jeg selvsagt ikke en hvem som helst mamma, men en mamma som nylig har feiret sin fødselsdag nummer 100! – En alder som en ikke oppnår, og iallfall ikke i det en fremdeles er ved sine fulle fem, uten at det både foreligger gode gener, en temmelig sunn livsstil i et ikke så alt for forurenset miljø, og ikke minst at en ikke blir gående å bære på noe særlig stress, så..

Som nevnt innledningsvis, er altså dama fra nord en av disse eksepsjonelle fotografene som finnes i stallen til blogg.no. For hvordan i hule heiteste det lar seg gjøre å få tatt klokkeklare stillbilder av slikt som flyvende måker, er rett og slett utenfor min fatteevne. Men det er beviselig mulig, hvilket blir demonstrert til fulle i et av de siste innleggene i denne bloggen. Her er rett og slett den reneste turistbrosjyren av et fotokartotek av nordnorsk natur på sitt flotteste og mest fascinerende!

Kort oppsummert, er altså Dama fra nord en utgivelse av upåklagelig kvalitet, både når det kommer til språk, g ikke minst bilder. Her har vi altså atter igjen en blogg som på det varmeste kan anbefales alle som setter pris på en stressfri avkobling i hverdagen, og vakker natur, hvis målgruppe jeg vil anslå for å være sånn ca 40+.

6 kommentarer
    1. Denne bloggen leser jeg flere ganger om dagen! Liker den og liker at det ikke er så mange ord. Rett på sak lissom..
      Ikke sånn: Nå gikk jeg til butikken, satt meg ned, tittet i alle hyllene, gikk hjem igjen….etc…du skjønner…

      1. Ja, en trenger noen slike i følgerlisten også! For min del, er jeg avhengig av ‘input’ i form av fakta, refleksjoner og meninger, men er jeg sliten, og/eller er stresset/opprørt over noe og trenger noe å roe meg ned, og da er det blogger som denne, Margrethes, Mettes, og ikke minst din som er greia.. Alt til sin tid på døgnet, og sinnsstemning generelt, liksom 😉

    2. Tusen takk for fine ord. Jeg blir nesten imponert av meg selv slik du skildrer om bloggen min.
      og jeg er kjempeglad for at så mange leser bloggen min hver dag.
      selvfølgelig er jeg stresset av og til, men egentlig er jeg for lat til å stresse for meget.
      Når det gjelder bilder er det bra å ha en god mobil. Alle bildene er tatt med mobilen min og det er lett å ta bilder når naturen er så vakker som den er.

      1. Bare hyggelig, og ikke minst vel fortjent!
        Jeg gir jo kun uttrykk for hvordan jeg opplever de forskjellige bloggene, slik at alle de som blir omtalt, har selv æren for de superlativer som blir de til del!
        At det kun er rosende omtaler i dette konseptet, er først og fremst grunnet i at Blogg.no stiller betydelige krav til kvaliteten på de som får blogge under deres ‘flagg’. Dessuten så har jeg gjort et slags prinsipp ut av det at der det frontes holdninger og verdier som skjærer seg fullstendig med mine egne, slik at jeg dermed ikke vil kunne gi en positiv omtale som er ærlig ment og rett fra hjertet, så lar jeg rett og slett være å omtale de! Om jeg er aldri så verbalt slagkraftig og ikke ‘sparer på konfekten’ når det kommer til samfunnsrelaterte tema, så er policy’en ovenfor medbloggere her på plattformen at man er best tjent med å kjeft dersom en ikke har noe positivt å si!
        – Da legges lappen enkelt og greit tilbake i boksen, for så at det trekks en ny. Det er liksom kjekt sånn, at til syvende og sist, er det jeg som bestemmer *haha*.
        Nå vil neppe dette bli noe problem, da jeg kun har kommet ut for to av de nåværende bloggene her inne som omfattes av dette her, hvorav kun den ene av de figurerer på listen til daglig 😉

      1. Selv om folk har en tendens til å bli værende på planeten til de er rundt de 100 i familien min, og at det derfor ikke blir en sånn ‘jaw dropping’ greie for meg som for mange andre, er jeg jo klar over at folk flest ikke når en slik alder. Så det er jo unektelig sterkt å nå de hundre, og attpåtil være ved ens fulle fem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg