DAGENS BLOGG! [monika m. design]

Litt treg start, må sies, men like fullt er det dags for ny trekning av den listeplassering som blir dagens blogg denne gang!

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

39

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

MONIKA M. DESIGN!

 

Etter et par dager hvor denne trekningen har ført meg til blogger jeg har fulgt en stund, er jeg denne gang tilbake i et for meg totalt ukjent terreng. Tittelen avslører jo at tematikken her er sentrert rundt et emne der jeg må sies å være temmelig blank. Men selv om jeg hverken kan strikke, hekle eller sy, så har jeg jo fått grei snøring på dette med blogging etterhvert, og anser meg dermed kapabel til å se på utgivelsen gjennom målgruppens øyne, foreta en anmeldelse ut i fra det.

I det jeg klikker meg inn, viser det seg imidlertid at skjebnen ikke kunne timet tidspunktet for Monica M. design til å bli dagens blogger med meg i føringen. Det siste innlegget, hvilket ble lagt ut i går, er nemlig et avvik fra tema, da Monika stolt og glad kan fortelle om en familieforøkelse i form av en liten hundevalp. – En dverg-dachs! – Og da er vi brått over på meget hjemlige trakter for (i egne øyne) unge Henriksen her.. For ikke bare har jeg overført alt jeg har av omsorgsbehov fra unger til dyr, men jeg tenker jeg like gjerne an benytte den her anledningen til å røpe at jeg selv er dager fra å få en liten vofse-bror til katte-mafiaen i hus! Så jeg kunne jo ikke hygget meg mer med dette innlegget, bestående av en serie fantastiske bilder av profesjonell kvalitet av den uber-skjønne nyervervelsen og dens nye firbeinte søskenflokk!

I det jeg blar meg videre nedover, følger de temabaserte innleggende på rad og rekke, der damas formidable evner som fotograf kommer til sin rett i det hun viser følgerne sine den ene fantastiske kreasjonen etter den andre innen strikk, søm, og gud vet hva. Produksjonen spenner fra klær til bager og annet bruksutstyr til interiørartikler. Og her taler teksten sitt tydelige språk om at dette er rettet mot målgruppen, i det jeg ikke ville skjønt stort mindre om den var skrevet på latin enn hva jeg gjør når hun kan fortelle at den avbildede genseren er strikket på et vis som skal være et flott alternativ til både raglanfelling såvel som rundfelling..

Men paradoksalt nok, opplever jeg det ikke å skjønne en dritt (for å si det på godt norsk) som en forsikring på at dette er ei dame som kan sitt.. – eller mer korrekt; – SINE fag ut og inn. Ei heller trenger jeg å forstå noe av teksten som forteller hvordan tingene er laget for å se at disse tingene oser av den kvaliteten man finner i de mer eksklusive utsalgsstedene og merkevarebutikkene..

Konklusjonen her, er altså at vi har å gjøre med en sann perle av en håndarbeidsblogg. Bildene er, som nevnt, ut av denne verden, og teksten gjør det åpenbart at det er ekspertise i ordets fulle betydning som står bak utgivelsen. Jeg er nemlig mektig imponert, til tross for at det dreier seg om et tema jeg overhodet ikke har greie på. Så lenge jeg har et øye for kvalitet, så holder det i lange baner for å kunne være sikker i min sak hva den påstanden angår..

11 kommentarer
    1. Du er veldig flink med beskrivelsen av hva ulike blogger legger ut:)
      Kanskje du kan legge ut bilder av kjæledyrene dine?
      Har vært innom bloggen og hun en flink:)

      1. Takk!
        Har imidlertid valgt å konsekvent ikke inkludere bilder og sånt som ikke er mine egne (forutsatt at det ikke er noen jeg kjenner godt) da jeg ikke kan være sikker på om dette er greit for vedkommende. At jeg ville syntes dette ville vært rart i en slik setting, er ikke relevant, da alt som finnes på blogger er beskyttet av opphavsretten, og jeg gidder ikke å risikere unødvendig bråk pga noe sånt 😉

      1. Det er rart det der hvordan en plutselig oppdager blogger som har vært der i år og dag, men som en liksom bare ikke har fått rotet seg til å sjekke ut.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg