En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

HÆ!?

Har listen hengt seg opp igjen nå, eller hva??

 

– For her syntes det så avgjort å være noe galt som ikke kunne være riktig, i det jeg på denne mandagen, som følger en søndag som skulle vise seg håpløs i hht å få tid til et innlegg nummer to, later til å ha klort meg fast i gårsdagens 18 plass!

Utsnitt av dagens toppliste hos Blogg.no.

 

En hjemkomst som først fant sted i det kvelden var i ferd med å bli natt (alt ettersom hva en legger i disse tidsangivelsene) setter jo i seg selv en stopper for hva/hvor mye mer en får skviset inn i det klokken bikker 23:00 på et døgn som (seg hør og bør) går over i det neste kl. 00:00. Og i det nevnte hjemkomst fant sted etter å ha sprintet rundt i mellom border og kjøkken i et tempo som skulle tilsi at selv yngstebror Ingebrigtsen er antatt å ha måtte kaste inn håndkledet etter sånn +/- halve økten, ville videre aktivitet i etterkant uansett vært utelukket!

Som følge av dette, anser jeg det dermed som tilnærmet utelukket at dette skal være dagen da ‘mandagsforbannelsen’ brytes. – Og med lesertall, som forholdene tatt i betraktning, er overraskende høye, men som dog skriker 21 plass, i det mandag vanligvis er en dag med høye tall i dette sjiktet. Min umiddelbare reaksjon på plasseringen, er derfor ikke den glede og tilfredshet en kunne forvente, men snarere en teori om at denne tangeringen av gårsdagsplasseringen er grunnet i at topplisten har hengt seg opp igjen!

 

Søndag er den desidert travleste dagen i restauranten, og gårsdagen gikk følgelig med til utlevering av bla.a lekkerbiskener som dette. 

 

Dette har nemlig skjedd ved et par anledninger tidligere, hvorav den siste og desidert lengste som inntraff i sommer, innebar at jeg ble fastfrosset på en helt elendig plassering i samfulle halvannen uke til ende. Jeg tenker da som så at denne gang vil jeg i det minste stå greit plassert igjennom dette her, i det jeg begynner å scrolle meg oppover og nedover mens jeg forsøker å huske noen andre plasseringer fra gårsdagen. Vanligvis er det alltids noen plasseringer jeg biter meg merke i, men i og med gårsdagen avstedkom med særs lite tid avsatt til blogg generelt, så stilte jeg unektelig med et handicap i det min indre detektiv skred til verket for å teste ut egen hypotese.

Men helt blank var jeg dog ikke, skulle det vise seg, for de små grå børstet raskt støvet av minnet om at Vivian hadde skjøvet kokken ned fra tronen på topp! – Jeg følger så opp med å forflytte skjermbildet til toppen av siden, hvorpå hypotesen blir forsterket i det samme fordeling av de to på topp gjør seg gjeldende i dag..

Men samtidig er det ett eller annet som skurrer, bare et dette befinner seg så langt bak bevissthetsgrensen at det bare blir en vag følelse.. Men så popper det opp et minne om at jeg i det minste fikk foretatt et par bloggbesøk i avkoblingens tjeneste før jeg gikk i vater i går kveld/natt, og hvor et av disse var til det siste tilskuddet på blogg.no-stammen, Kari Engsvik. Og om jeg ikke evnet å mane frem stort fra hukommelsen i hht gårsdagens liste som sådan, så husket jeg jo i det minste hva jeg hadde lest under disse visittene, hvilket i Karis tilfelle var en riktig humørbooster i form av at hun hadde nådd målet om en topp 40 plassering i løpet av 2 år etter bare to uker på plattformen med en 36 plass!

 

I grunnen burde vel bossen begynne å forberede et innrykk av gjester fra både det øvrig land og utland nå, etter at vi på onsdag kunne lansere denne aldeles nydelige julemenyen *hehe*

 

Og dermed forflyttes oppmerksomheten til de såkalte ‘bildeplasseringene’ fra 21 – 40, hvor det først kan se ut som om dette skal være den berømmelige siste spikeren i kisten, i det hun kan sees trone i samme sjiktet! Men etter nærmere ettersyn, er har hun faktisk forflyttet seg en plass, hvilket i stedet innebærer at hypotesen forkastes; Listen er m.a.o bevist autentisk, hvilket igjen vil si at jeg, Gry Henriksen, eneste (kjente) offer for den ‘mandagsforbannelsen’  som har rådet i et talløst antall uker, faktisk ER innehaver av plass nummer 18 denne mandagen den 15 november i det herrens (forjettede) år, 2021!..

Miraklenes tid er enda ikke forbi, det er iallfall ‘Snickers & Twist’..

 

 

 

9 kommentarer
    1. Fantabulastisk! Hurra! Hahaha, og jeg satt og leste og tenkte at jeg VET at Grys mandagsforbannelse er brutt og at IKKE topplisten hadde hengt seg opp! 😀 Hadde kommentaren klar for hvorfor, men så kom jo du med fasiten mot slutten! Hjertelig takk for hyggelig og morsom omtale, Gry. Setter veldig pris på dine kreative innlegg, og gleder meg til å lese hver gang! Er også takknemlig for “opplæring” og støtte! 😊😊❤

      Endelig mandag! Juhu! 😀

      1. *hehe* Takker så mye <3
        Om ikke annet, så har iallfall 'mandagsforbannelsen' uteblitt denne gang, så får fremtiden vise hvorvidt den eventuelt er brutt, svekket, eller utgått på dato *haha* 😀

    2. Det er så bra å se dere begge høyt oppe, og det er fortjent. Gleder meg hver dag til å lese disse bekjennelsene, de er morsomme og helt sikkert mange som egentlig tenker som deg innimellom. Jeg vet jeg hadde gjort det, kjenner på det når jeg ikke er blandt topp 40. Må jobbe hardere, må produsere mere 💪

      1. Det er jo akkurat det samme om det dreier seg om topp 40, 20 eller i det vele tatt å få en listeplassering 😉 For det er jo ikke plasseringene som sådan som er cluet her, men snarere hvordan jeg tror praktisk talt alle vi bloggerne forholder oss til den listen ut i fra det sjiktet en er hjemmehørende..
        Jeg forholdt meg jo selv nøyaktig likt til det å komme med/falle ut av hele topplisten som jeg gjør i forhold til en topp 20 plassering i dag ☺

    3. Ja det er sant, man vil bare være på listen for å ikke bli “glemt” eller ikke sett. For vi ser jo ikke andre bloggere som kanskje blogger her men ikke er på listen så det er jo et ønske å være innafor 100 ihvertfall. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg