Matfavoritter fra A til Å

En kulinarisk favoritt per bokstav! 

 

Sushi

 

Ananas ->  Favorittfrukt (og alt annet vegetative, for den saks skyld) sammen med mango.

Biffsnadder med Bernaise ->  Og comes frites, selvfølgelig..

Camambert ost ->  Spesielt digg på salte kjeks, men jeg spiser også greit opp en pakke uten noe som helst til også..

Dundersalt ->  Like digg i dag som i barndommen.

Elgkjøtt ->  Viltkjøtt generelt og elgkjøtt spesielt er det desidert beste kjøttet. Dessuten slipper en å uroe seg for forholdene disse dyrene lever under.

Fish’n chips ->  Britenes nasjonalrett faller også i smak hos meg.

Gratinerte Poteter ->  Spiser det helst alene, fordi det er så himla godt.

Hamburger ->  En ‘all time favorit’ jeg aldri blir lei.

Is ->  Dette er vel en favoritt hos de fleste, vil jeg tro..

Japp ->  Verdens beste sjokolade.

Kylling i karrisaus  -> En av mine favorittretter på jobben. Elsker den sausen!

Lapskaus -> Brun eller lys er ett fett. Lapskaus er digg uansett!

Makrell i tomat ->  Som barn var det eneste fiskematen jeg likte, og det er fremdeles blandt mine favorittpålegg den dag i dag.

Nachos ->  Den ideelle kosematen.

 

En tar ikke med seg matpakke når en jobber på resturant, for å si det sånn..

 

Ostepop ->  Enten elsker en det, eller så hater en det, og jeg tilhører definitivt førstnevnte gruppe.

Pannekaker ->  En annen ‘all time favorite’.

Q sjokomelk -> Fyldig og god, og smaker skikkelig av sjokolade.

Reker ->  Ferske reker, kongereker, frityrstekte reker.. Reker er like velsmakende som variabelt.

Sushi ->  Sushi er helt unikt når det kommer til kombinasjonen sundt og godt!

Taco ->  Topper listen for kosemat i følge med de tidligere nevnte nachos.

Uer ->  Smaker veldig mye bedre enn den ser ut.

[Vietnamesiske] Vårruller ->  Det er den vietnamesiske typen som står og gjelder for meg. De kinesiske er fulle av kål, som jeg ikke kan fordra.

Wraps ->  Det er noe ved disse ‘kjempelumpene’ som gjør at de løfter det meste av mat en har inni.

Xtra ->  Mener det er en tyggegummi som bærer dette navnet, hvilket jeg liker for å friske opp ånden. – Så da fikk jeg inn noe her også!

Yeasts ->  Eller søtpoteter som de også kalles er upåklagelig som tilbehør til middager.

Zoo-pastiller ->  Enda et godteri fra barndommen som fremdeles faller i smak den dag i dag..

Æ ->  ???

Ørret ->  Den beste fisken sammen med laks.

Å ->  ??? (Det eneste spiselige jeg vet om her er ål, og det er helt skrekkelig..)

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Æblekage? Vi kan jo vri det over på dansk..hehe. Varm kake med vaniljeis, krem..jo flere kalorier på, jo bedre. Ærfugl spiste folk sikkert før, men jeg tror den kanskje er fredet nå?

      Å er verre..jeg vil heller ikke ha ål..grøss og gru.
      Det finnes en kjent og kjær eplesort med opprinnelse fra Sverige..Åkerø, så de kan jo brukes i Æblekage, og da er Æ og Å i boks.

    2. Sist jeg var på resturant spiste jeg med karrisaus og peanøtter. så enig med deg i at det er godt. Det var litt morsomt fordi det var tre retter i menyen, som stod rød karri, grønn karri og karri på. Jeg spurte servitøren om hva som var forskjellen på rettene, og måtte flire når hun først svarte bare fargen, hehe. 🙂 Du har en bonus på jobb med god mat ja. Det med æ og å var vanskelig…..:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg