Og hva er nå du for noe rare greier??

Fra en på alle måter samarbeidsvillig bærsamling i siste fotoinnlegg, går turen atter igjen til den motsatte ytterkant i så måte, i det jeg tar opp tråden fra det humlesurret som ble lagt ut her tidligere i sommer. Denne gang, har vi imidlertid fått med oss en for meg ukjent bevinget sak hvis artstilhørighet ser ut til å være en krysning mellom humle og bie.. 

 

Jeg mener.. Hva i himmelens navn er dette her for no’!?  Her følger ei riktig så samarbeidsvillig (insektsstatusen tatt i betraktning) humle til sammenligning:

Den er altså alt for hårete for å kunne snakke om noen bie, eller veps, for den saks skyld. Hva blomsterfluer angår, hadde den overhodet ikke noe av disses sedvanlige bevegelsesmønster..

Her har vi humlen igjen, altså..

..for så en forevigelse av lille mr. ‘the dumble-bee’ bakfra som viser farger og opptegninger på kroppen i det han fikk nok..

..- og tok vingene fatt til ny og uforstyrret mark..

 

6 kommentarer
      1. Jeg har iallefall aldri sett noe sånt i mitt liv! Det ser jo unektelig ut som ei bie med ‘humlepels’, hvilket jo innebærer at det vitterlig ikke er noen av delene *hehe*.
        Jeg slo også raskt fra meg muligheten for at det kunne være en eller annen ny- eller, sær vepseart som kun unntaksvis er å se her i landet, da den rett og slett manglet den hissigheten som kjennetegner veps..
        Den var nemlig fredfull som ei humle, men (selvsagt) uten den dorskheten som preger disse tjukkasene. – Og ei heller ser jeg muligheten for at det kan være en slags blomsterflue da det bevegelsesmønsteret som er karakteristisk for disse også var totalt fraværende.. 😛 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg