5 Beauty-Hacks som virkelig fungerer!

Internett nærmest flommer over av beauty- og life-hacks; Triks som skal forenkle hverdagen, og ikke minst spare oss for tid. Problemet er imidlertid at så langt i fra alle fungerer som utlovet, for å si det slik. 

Selv er jeg på evig jakt etter velfungerende hacks, og har dermed samlet i hop et nytt knippe beauty-hacks som har vist seg svært praktiske i min hverdag. 

 

 

♠  Den desidert mest effektive anti-rynkebehandlingen som ikke innebærer kirurgiske inngrep eller ‘fillers’ (ved siden av en 9-10 timers søvn), er å klistre en tapebit/plasterlapp på langs over rynken(e) før du legger deg (eventuelt tidligere på dager en kun skal tilbringe hjemme i eget/familiens selskap). Årsaken til at dette funker, er at du av en eller annen grunn vil fraholde deg å benytte ansiktsmusklaturen der rynken befinner seg, slik at det rett og slett blir en lightversjon av botox (filler som glatter ut rynker ved å lamme ansiktsmusklaturen på det gitte området).

♣  For å ‘booste’ effekten av vippetangen, så gjøres det ved først å varme den opp (selv benytter jeg lighter) i noen sekunder før bruk.

♥  Den sikreste måten å finne frem til den foundation som matcher din hudtone, er å teste den på underarmen. At huden er noe lysere her enn i ansiktet, er faktisk en av årsakene til dette, da en foundation tar seg desidert best ut om den enten er identisk- eller en tanke lysere enn hudtonen din. Velger du derimot en som er mørkere, -om enn bare en ørliten anelse, vil du være garantert å måtte slite med ‘skjolder’. I tillegg, er det der huden er på sitt lyseste en får sett hvorvidt foundationen er en match m.h.t kalde og varme toner.

♦  Gjør eye-lineren din vannfast ved å ta litt hårspray på applikatoren før påføring.

♠  Dersom du svir enden på en mandel, har du faktisk en fullgod brynfarge som jeg personlig foretrekker fremfor make-up produktene når jeg skal ha en kald fargetone!

Håper du får like god nytte av en eller fler av disse som meg!

 

4 kommentarer
      1. (hehe) Jeg kan vel trygt slå fast at de klistrelappene i ansiktet ikke er spesielt flatterende, for å si det sånn! – Men det funker faktisk, – utrolig men sant!
        Antagelig er du litt for ung til å ha hørt om Ingeborg Sørensen(?).. Iallefall.. Hun var Norges første supermodell etter å ha plassert höyt i “miss-ett-eller-annet” rundt 1970 en gang, og var blandt de få som greide å klore seg fast i A-kjendistilvärelsen i etterkant.
        På ett eller annet tidspunkt i godt voksen alder, lanserte hun imidlertid et hudpleie/kosmetikkmerke som ble ganske så anerkjent, og et av hennes patenter var nettopp lapper som skulle fuktes på den ene siden, for så å klistres over de angitte rynkene..
        Dette merket fikk imidlertid en kort levetid, til tross for høy kvalitet. (Hvorfor det gikk ‘åt skogen’ husker jeg ikke, men dama hadde åpenbart langt mer å fare med i hht produktutvikling enn som konsernsjef).
        X-antall år etter å ha blitt introdusert for disse rynkelappene blandt kosmetikken til min mor, kom jeg på disse svindyre ‘papirbitene’, for så å benytte vitenskapen bak de til mitt eget lille beauty-hacks 😉

          1. Jepp 🙂
            – Siden jeg er hudterapaut, visste jeg jo hva virkningen skyltes, og derav at det ville funke like bra med klistrelapper som knapt koster en krone pr stk 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg