7 tegn på at du ikke kan stole på en person!

Å gi ens tillit til et menneske som bryter denne, er gjerne en dyrekjøpt erfaring en gjerne skulle vært foruten. I tillegg, vil det å oppleve et grovt tillitsbrudd gjerne føre til at en mister evnen til å åpne seg til et annet menneske for ettertiden. 

Men til alt hell, er det visse tegn som avslører de mennesker som bør holdes på en armlengdes avstand!.. 

 

 

* Flere episoder med brutte løfter, og/eller at de ‘kommer i skade’ for å røpe ting som er sagt i fortrolighet.

*  De skjuler deler av sitt liv (overdrevet opptatt av å forsikre seg om at ingen ser i telefonen deres, skifter umiddelbart tema i det man kommer inn på bestemte deler av livet deres, osv).

*  Deres oppførsel strider mot deres beskrivelse/oppfatning av seg selv.

*  Generell uforutsigbar oppførsel går ofte hånd i hånd med at vedkommende ikke er til å stole på.

*  De reagerer negativt på alt mulig, og/eller blir sure/sinte for de minste og/eller merkeligste ting.

*  De utviser en ‘syklig’ sjalusi.

*  De verner om sine svake sider ved å bruke din usikkerhet/dine kompleksområder mot deg.

 

8 kommentarer
      1. Tror du at du kan dra noe nytte av at du driver med døvekommunikasjojn hht til dette? Jeg mener.. Kroppsspråket blir jo selvsagt av langt større betydning her, men hvorvidt den lærdommen som følger å lese dette mer detaljert inkluderer slike subtile tegn som røper sånt som f.eks løgner, aner jeg ikke..
        Selv har jeg unektelig en fordel ved at jeg har denne höysensitiviteten. Jeg er imidlertid ikke sånn supergod på å spotte en enkeltstående lögnhistorie slik som mange andre höysensitive, men jeg har til gjengjeld enda til gode å ‘brenne’ meg i form av å feilbedömme en karakter som helhet. Hadde jeg bare hatt den ringeste anelse om hvordan jeg opererer, hadde jeg delt villig vekk, men her holder underbevisstheten kortene tett til brystet (haha)

    1. Bra poeng. Har kjent meg igjen i noen av de punktene som har gjort at jeg enten kuttet de ut eller veid mine ord i kommunikasjon med dem.
      Bra innlegg 🙂

    2. Har vært borti noen få folk som har slike “tegn”..men di venninnene jeg omgås er heldigvis ikke sånn..:) Fiiint bilde av deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg