Bli likt av dine motstandere!

Jeg er både for meningssterk, for kontroversiell og for frittalende for å kunne bli elsket av alle og enhver. Men samtidig så får jeg minimalt med hat, -langt mindre enn man skulle forvente ut i fra den typen blogger jeg er, og at jeg nå har vært i dette gamet en stund.. 

Greia er at grunnleggende uenighet ikke er ensbetydende med manglende respekt for personen bak. Så om jeg så langt i fra er elsket av alle, er jeg i det minste likt av de fleste, og dette er faktisk såre enkelt å oppnå..

 

 

12 kommentarer
      1. [Hvordan staver man 😝😝😝😝😝]

        Jeg sa ikke elsket, jeg sa respektert, slik at de faktisk lytter til den visdom jeg så generøst deler med menneskeheten 😇😇😇
        Dessuten liker folk deg oxo, så det så! 😜😝😜

        1. Hahaha.. «kontroversiell og for frittalende for å kunne bli elsket av alle og enhver. Men samtidig så får jeg minimalt med hat, -langt mindre enn man skulle forvente ut i fra den typen blogger jeg er, og at jeg nå har vært i dette gamet en stund..»

          Hva mener du med ‘forvente ut fra typen blogger du er’? Du er jo den som er snillest (mest generøs) med alle og omtaler alle i kun gode ord, even dirtbags, ikke tar du spesielt hardt i når du nærmer deg bastante meningsytringer – tror egentlig de fleste elsker deg. Du er vår alles kjære kosejente 😜😂😘

          Du har fått egen tegning (portrett) her inne også ser jeg 😁

          1. What can I say.. I’m freakin’ adorable.. 😀 (don’t hate me ’cause I’m enchanting!) 😀
            Vel.. Han der hockey-duden har vel ikke akkurat utvist noen nesegrus beundring..
            Han skriver som kjent om ishockey, i tillegg til å følge opp mine innlegg ang C19 med teatralske avhandlinger for å illustrere at min mental kapasitet befinner seg rundt det nivået en kan forvente hos en gjennomsnits glassmanet *hahaha*. – Og det gjelder sef også deg, siden du deler mitt syn 😀 😀 😀
            Han har faktisk til og med gått til det skritt å utkle seg som klovn i så henseende, og jeg evner bare ikke å komme frem til om jeg syntes han er hysterisk eller fette irriterende, i det jeg enda har til gode å se han har fremlagt et eneste argument 😀 😀 😀

    1. Jeg syns du skriver bra! Du får fram meningene dine uten å være ekkel. Jeg er ikke enig med deg alt du skriver, men syns likevel det du skriver er interessant å lese.
      Og så syns jeg det er flott at du klarer å skrive om andre bloggere uten å være nedlatende. Det er en kunst å kunne omtale andre mennesker/bloggere med respekt, selv om du er uenig eller kanskje til og med også skeptisk til dem.

      1. Tusen takk! Så utrolig hyggelig å høre!
        Det du nevner her, er nettopp hva som er hovedmisjonen med bloggen; Ikke at folk nødvendigvis skal lande på samme side som meg i ett og alt, men at både leserne og jeg (i kraft av kommentarene som følger innleggene) skal få et videre perspektiv på de aktuelle sakene, og derav trigge/stimulere til å være mer kritiske til ‘gitte sannheter’ og ikke minst regelrette massesuggesjoner 😉

    2. Det er viktig å våge gi slipp på “Jeg vil bli elsket og likt av alle!” Det er faktisk ikke mulig å bli det. Om man velger å være mest mulig anonym og “Enig med siste taler”, så varer ikke den populariteten så lenge heller. Jeg har andre meninger enn deg om mye. Like fullt legger jeg merke til at du pleier å holde deg til SAK når du deler dine synspunkter, slik at det ikke blir et angrep på enkeltpersoner. Du er også god til å fremheve andre. Dine blogganbefalinger synes jeg er treffende. Jeg har mange ganger tenkt: “Ja, her fikk du virkelig fram det som er “grunntonen” hos denne bloggeren!”

      1. Aww.. Tusen takk!
        Målet med meningsytringer, er jo å nå frem med et budskap, for så at dette skal trenge inn som en del av det totale bildet leseren har av den respektive saken. – Og for at folk skal ta argument som går i mot egen oppfatning, så er det å faktisk fremlegge argument en absolutt betingelse. Jeg er temmelig sikker på at verden enda har til gode å se noen har endret oppfatning etter å ha blitt møtt med ‘argumenter’ omhandlende hvor ‘dum’ vedkommende er *hehe*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg