Det rasistiske fjellet..

Nå viser det seg imidlertid at en seriøs tilnærming til dette her overgår min mentale kapasitet med stor margin. Samtidig føler jeg ansvaret tynge, som den aktualitetsblogger jeg er, m.h.t at dette ikke kan tillates å få passere, sånn helt uten videre. – Ergo, blir vi nødt til å gå for plan B.

Og som den broilerpoet jeg har vist meg å være ved et par tidligere anledninger, så blir dere altså belemret med et ode til denne galskapen som ikke later til å ha noen grense.

(Jeg sa ingenting om at denne B-planen var en god plan, gjorde jeg vel!?..)

 

Er kongehuset en left-over fra middelalderen?

 

 

Endeleg skal navnet endras som seg hør og bør, 

Ein kan jo berre undras kvifor det ikkje er gjort så lenge før. 

Negerfjellet har våri sort så alt for lenge, 

For sådant slurv burde dei rasismekrenkande gis ein lærepenge.

Forkasteleg, er det virkeleg å anse det her, meinar nu eg, 

at ingen til nu Svartisens rasismeklang har merka seg. 

Men ei vart ei navnendring nok om ein ynskjar naturens rasisme overstått, 

før fjell og is verte uansett sort, og ei navnendring gjer det ikkje blått! 

Ennu må ein jo også spørra om det her og gjeld før dei andre, 

om dei med kvitt i namna, som Kvitfjell, vi må sjå til å forandre! 

Eg vil nu båe tru og håpast dei får vera som dei er, 

at fornuften tek fange før heile samheldet til helvetet bær. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg