Det uforklarlige som råder i kjøkkenskapet!

Som så ofte før, endte dagens leteraid med at jeg fant alt mulig annet enn det jeg lette etter. Dvs. flere ting jeg har vært på leting etter i evigheter, i tillegg til de fullstendig uforklarlige tingene; Ting jeg hverken har kjøpt, mottatt, eller ervervet på annen måte, men som alikevel har funnet veien til skap og skuffers skjulte indre gemakker.. 

 

Kanel, usaltede(!) nøtter & grøtris (og jeg kan ikke fordra grøt)..

 

Dagens raid gjennom kjøkkenskap og skuffer, resulterte i følgende uervervede fangst:

  • Nøtteblanding, usaltet: Det eneste nøtteslaget jeg liker, er peanøtter, men det forutsetter at de er saltet! – At jeg, iallefall jeg ved mine fulle fem, skal ha kjøpt disse er helt utenkelig. Ei heller lar den seg forene med et feilkjøp, da jeg ikke kan se for meg noe som helst med selv den minste likhet med denne irrgrønne emballasjepakningen.. Like lite evner jeg å bli klok på hvem som kunne ha funnet på å etterlate denne her hos meg.. Hvordan denne har funnet veien inn i mine kjøkkenskap, er rett & slett utenfor min fatteevne..
  • Grøtris & kanel: Disse vil en lett kunne tenke er stuet vekk og glemt etter en fordums jul.. Men for det første, er jeg like fjernt fra å være en grøtelsker i dag som jeg var til jul i fjord, i forfjord, og årene før der, og for det andre, har jeg kun bodd i denne leiligheten i snaue to år. -Og hverken grøtris eller kanel var med på det flyttelasset, det er sikkert og visst, for når jeg flytter, kaster jeg absolutt alt jeg ikke ser noen bruksverdi i, -samt ‘noko attåt’ som følger med i dragsuget. Det vil altså si at både grøtremediene og nøtteposen har kommet meg i hende en eller annen gang i tidsrommet mellom 1. september 2017 og frem til i dag, hvilket gjør det hele om mulig enda mer ubegripelig..
  • Maizenamel: Det dukklet ikke opp noe maizenamel denne gang, men i den ovenfor nevnte flyttesjau, dukket en eske opp på uforklsrlig vis for andre(!) gang! Jeg opplevde nemmelig å være i besittelse av denne varen jeg ikke engang har den ringeste anelse om bruksområde også noen år tidligere..

 

Ved to anledninger har jeg på uforklarlig vis vært i besittelse av denne varen jeg ikke engang har peiling på bruken av.. 

 

Nå skal det sies at jeg fant et eget bruksområde for maizenamelet en djevelsk morgnen jeg hadde forsovet meg, og var tom for tørrshampoo.. Som det vises til i dette ordtakket med den nakne kvinnen som lærer å spinne, skulle også jeg vise meg oppsiktsvekkende kreativ i min ytterste nød, der jeg føyk rundt som et lemen på speed, dyrisk stresset, med et hår som var uegnet å vise seg ute med, og ikke tid til å vaske. Tro det eller ei, men det funket faktisk!!

For all del.. Dette er ikke ment som en presentasjon av et billigere og fullgodt alternativ til tørrsjampoen, for håndpåføring har såvisst sine ulemper, bare så det er sagt. Men ikke desto mindre, er det himla greit å ha som et alternativ av typen kriseløsning de dagene en skal av sted, og den frustrerende ‘pfff’ -lyden som indikerer at kun luftgass og nada tørrshampo kommer ut av flasken en ‘jo nettopp har kjøpt’.

Men ikke desto mindre, har samtlige av disse tingene kommet meg i hende på fullstendig uforklarlig vis.. Det mest sannsynlige forklarlige alternativet, at noen har hatt de med, er som sådan nemmelig langt fra sannsynlig, da jeg for mitt bare liv ikke evner å se for meg noen jeg kjenner, -og som derav kjenner meg, ha med seg disse varene til meg. -Og det er jo strengt tatt kun kjente mennesker innen omgangskretsen som kommer på besøk!..

Måten disse tingene plutselig dukker opp ‘av seg selv’, syntes rett og slett å være fullstendig uforklarlig. For det blir nemmelig ikke det grann mindre uforklarlig dersom det mot formodning skulle vise seg å komme fra besøkende.. – Jeg mener.. De kjenner meg jo, hvilket innebærer en sikker viten om at dette er ting jeg ikke liker og/eller hverken vet hvordan brukes, eller vil ha noen interesse av å finne det ut!

Det er imidlertid et spørsmål i denne forbindelse jeg i det minste har et visst håp om å komme nærmere svaret på, og det er om det finnes det noen andre der ute som opplever dette, eller om det er en annen av disse viderverdigheter som hefter kun ved meg?..

 

 

4 kommentarer
    1. Paranøtter er stappa med viktig selen. Sunt, men bare om man tar 1-2 til dagen. Vill fråtsing er svært usunt, for ikke å si hjerteskadelig pga selenoverdose.
      Geishagrøt..tja..den er god. Pleier kjøpe en pk til jul pga riskrem. Du kan jo la den ligge..snart jul igjen. 😁

      1. Jeg er helt elendig på matlaging, så det blir nok iallefall til at grøtrisen gis bort, slik at det er en realistisk mulighet for at den skal bli brukt (hehe)

    2. He-he…jeg har nok noe i skapet som jeg ALDRI tror jeg har kjøpt, men…jeg kommer på at jeg HAR kjøpt det…Og deriblant grøtris. Fordi det var ikke ment til MEG, men til noen som skulle komme på besøk, en liten gutt og mammaen hans. Og jeg skulle spise en tallerken for syns skyld.. Men de ble syke, så ingenting ble spist.Så der er DEN forklart. Og noe har jeg fått i “julegave” av forskjellige bloggere, og det er ting som blir liggende. Krydder og andre rare greier 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg