Dette går meg skikkelig på nervene!

Enkelte ting går en bare skikkelig på nervene. Hvorvidt reaksjonen er fullstendig irrasjonell har ingenting å si, for her er slikt som sunn fornuft skjøvet langt utover sidelinjen.. 

Jeg vet ikke hva dine er, men her har du iallefall mine! 

 

 

  • Snorking og andre sovelyder:  Min grenseløse irritasjon over dette, er ikke begrenset til tilfeller hvor søvnen blir forstyrret. Jeg fikser disse lydene like dårlig til enhver tid på døgnet, og uavhengig av om jeg er strålende opplagt eller segneferdig. Høylytt snorking er skrekkelig, men det aller værste er faktisk de mer subtile lydene, som f.eks tanngnissing, for ikke snakke om disse ‘puhh’ene på utpust!..
  • Lyden av støvsuger:  Jeg fikser rett og slett ikke den duringen! Dette er grunnen til at gulvtepper er uaktuelt for mitt vedkommende, da det gjør renholdet avhengig av støvsuging. Mine gulv vaskes, om det så tar aldri så mye lengre tid, for støvsugeren tas bare i bruk når noe knuses e.l, hvor noe må fjernes fullstendig og umiddelbart.
  • Mas:  Er det noe som får meg til å tenne på alle plugger uten forvarsel, er det å bli mast på, og påminnet om at jeg begynner å få knapt med tid. Jeg har da for faen alltid dårlig tid, og den blir iallefall ikke bedre av at en eller annen skal stå å tjate om det!
  • Sneversynthet og ignoranse (uvitenhet):  Finnes det noe mer frustrerende enn folk som ikke er i stand til å se muligheten for at en sak kan ha flere aspekter/sider enn de som fremkommer der og da!?.. -Som rett og slett er ute av stand til å ‘se ut av sitt eget hode’, for å si det slik!..
  • Andre mennesker i morgenrushet:  Gudsjelov har jeg klart å tilrane meg en arbeidssituasjon hvor jeg ikke må opp, for ikke snakke om ut tidlig om morgnen. Jeg jobber, som en del av dere kjenner til, på resturant ved siden av bloggingen, og det aller tidligste jeg har begynt i løpet av de drøye to årene jeg har vært i denne jobben, er kl. 14:00.
  • Høy musikk fra naboer i etasjen over:  For det første, spiller de selvsagt hva de liker å høre på, og ikke det jeg liker å høre på. Dessuten balnder det seg med det jeg ønsker å høre på av musikk eller TV, så det blir umulig å få ørens lyd..
  • Uhøflig oppførsel:  Skal du snakke til meg med håp om å oppnå noe, bør du ha en høflig fremtoning som ikke bærer preg av angrep, og iallefall ikke nedlatrenhet og/eller bedrevitenhet! Det er nemmelig ikke grenser til hvilken velvilje du vil møte fra min side ved en vennlig og høflig henvendelse kontra en ‘nebbete’.
3 kommentarer
    1. Mye her jeg kjenner meg igjen i.. Hvorvidt det plager meg litt eller “ekstremt” kommer an på dagsformen.. men uhøflig oppførsel er aldri greit.. (..bare av små barn da..di må jo førts “lære”hva som er grei oppførsel.. 🙂 Ha en fortsatt fin lørdag <3

    2. Sikkert litt forskjellig som går meg på nervene også, men ettermiddagsrushet er en irriterende ting synes jeg . Da blir jeg nesten gal 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg