Dixieroses fotoutfordring: Fugler!

Når en blogger er midt i en utfordringsperiode, er det så visst ingen ‘kjære mor’. Følgelig, er et nytt oppgaveord fra Dixierose klart til fortolkning, og det er ‘FUGLER’. 

 

Klikk her for gårsdagens tolkning av ordet ‘kosedyr’

decor

Her kan en trygt si jeg var ‘saved by the ducks’! Var det ikke for at jeg har fått med meg en og annen forevigelse av en and- eller to de gangene jeg har snublet over noen i parken, tror jeg denne oppgaven brått kunne blitt svært så stusslig besvart.

Fugler er jo vitterlig ikke mitt ‘varemerke’ hva fotokunst angår. Fuglefotografering for mitt vedkommende, ville, når sant skal sies, brått kunnet fortone seg som et regelrett barbari! Greit nok at de respektive fugler ikke har en tøddel å frykte hva Pepsi og Knert angår.

Tufsa og Rusken utgjør nok heller ikke store risikoen, mens Dolly vel kan utgjøre noe slikt som 50% av norm. Men det stakkars fjærfeet har jo ikke den ringeste anelse om at disse ‘smultbollene’ av noen pelspøbler ikke ville brydd seg om de så la seg på rygg forran de med et skilt med påskriften ‘spis meg’ rundt halsen!

Dermed er gårdsplassen erklært ‘fredløst område’ i fugleverden, og denne tobeinte- med de ‘furry five’ firbeinte merket med fjærfeets svar på ‘høyspent – livsfare’. Et unntak, er det imidlertid vært; Den her fantasifuglen bestående av is- og gress hadde nemlig intet å frykte i så måte..

 

3 kommentarer
    1. Ender er allright dyr…..eh fugler…..! Har maaange bilder av dem…! Akkurat nå skravla det 11 kanadagjess forbi bobilen….. de “synger” ikke pent akkurat! klem 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg