En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

Two steps up..

 

To plasser opp, fra plass nr.19 i går til nr. 17 i dag med et hakket lavere antall sidevisninger i en miniversjon av denne listens ironi som en stadig kan se inntre i en langt større skala her på berget. Jeg har enda ikke befunnet meg lenge nok i dette sjiktet til at jeg har sluttet å forundre meg over hvor store forskjeller i besøkstall det kan være for en gitt plassering fra den ene dagen til den neste. Men i dette tilfelle, er det kun bagatellmessige variasjoner da det er fint lite som skiller mellom dagens 17 og 19 plass.

 

Utsnitt av dagens toppliste hos Blogg.no

 

Så tilstandsrapporten denne fredagen midtveis i november, er kort og godt; Trenden jeg resonerte over i gårsdagens bekjennelser holder altså fremdeles stand, jeg har beholdt min posisjon blant de story-priviligerte, pilen står stanfast på tilfreds, og alt er såre vel.

I det vi nå har lagt bak oss over halvparten av denne ufyselige novembermåneden, så er det følgelig under to uker igjen til dagsmålet settes et godt stykke opp fra ’tilfreds’, for 1 desember er jo, som jeg vil tro de fleste av dere kjenner til, dagen  utdelingen av den første av 24 GRYXEN AWARDS vil skje fyllest! Prisen som i utgangspunktet knapt kan sies å være et fantasifoster, i det ‘Gryxen’ kun var et begrep jeg kom på i farten etter å ha uttrykt min harme over de mest graverende forbigåelsene av de bloggerne Vixen-prisen i utgangspunktet var dedikert til, skulle altså få bein å gå på! For ettersom meldingene fra lesere som skulle ønske det fantes en Gryxen Awards i virkelighetens verden haglet inn, så gikk det i hastigheter fra å være et tulleord oppfunnet på impuls uten tanke om annet enn at det kun ville se dagens lys denne ene gangen, via å bli et slags begrep, til at det nå altså står på trappene til å bli en realitet i form av en virituell prisutdeling som strekker seg over 24 dager!

 

[foto: stratos.as]

I denne historikken følger jo at en håndfull prisvinnere riktignok er kåret i god tid i forkant, men det blir jo allikevel en helt annen ‘schwung’ over det hele i det de offisielt kan utropes til vinnere av GRYXEN AWARDS 2021, kontra det å bli brukt som eksempler i min ‘rant’ over Vixen!.. Ikke minst fordi de nå kun vil være en utskrift fra å få et håndfast prisbevis på dette her, hvorpå det selvsagt forventes gjort for så å henges opp på hedersplass i glass og ramme..

Etter å ha laget en serie utkast, hvorav enkelte også har vært vist i denne spalten, har jeg enda ikke bestemt meg for utformingen av selve prisen. Jeg hadde riktignok konkrete planer om at den skulle få formen av en statuett, men har vel gått helt bort i fra dette, da det rett og slett må ansees for uegnet ut i fra konseptets utforming. Det ligger jo unektelig i konseptets virituelle natur at dette er nødt til å bli en pris som i konkret utgave ville blitt forært i glass og ramme, da dette er hva som er gjennomførbart å matche/leve opp til på dette viset.

For én ting er i alle fall sikkert;  Her er det prinsippet “Go big or go home” som gjelder! – Altså når dette først skal gjennomføres, så skal det gås ‘all in’, hvorav det ligger at det i utformingen av denne prisen ikke er snakk om å vike en tomme fra utformingen av (bla.a) den som ble årets Vixen-vinnere til del!

 

 

For om jeg kan utvise et konkurranseinstinkt som heller mot det ekstreme til vanlig, så går det fullstendig av skaftet når det kommer til settinger der jeg settes opp i mot noe eller noen jeg av en eller annen grunn har et agg til. – Og i det mitt nevnte agg til den Vixen har forblitt uendret siden innlegget der begrepet ‘Gryxen’ fødtes ble utformet (- og jepp, jeg er langsint, og det så til de grader også), så vil det å gi tapt i den uunngåelige designduellen Gryxen vs. Vixen rett og slett måtte skje over mitt lik!! Gryxen ble tross alt unnfanget ut i fra ønsket om å få gitt Vixen og dens juryavgjørelser et solid ‘ballespark’, og da er det ‘winning is everything’ som råder her på berget! ‘There’s no glory for 2nd best’, som Tom Cruise uttrykte det i den ganske så velkjente 90-tallsfilmen ved navn Top gun..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg