En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

Kan det være, 

at noe er i gjære?..

 

Her er det faktisk kun en økning på 10 skarve klikk som skiller gårsdagens oppføring på den samme 19 plassen jeg sto oppført i går. – Hvilket i kraft av dette faktisk er helt unikt for mitt vedkommende, i det jeg aldri har vært i nærheten av å oppleve å ende opp med et tilnærmet identisk dagsregnskap for to påfølgende dager tidligere i løpet av min tid som blogger!
Eller.. ‘Hele min tid som blogger’ blir vel litt i overkant, i det en da inkluderer den aller første spede begynnelse, hvor jeg kunne skilte med typ 25-lesere, og det å nærme seg 50 var for ‘over the top’ å regne! Men det er iallfall det nærmeste jeg har vært to identiske dager i løpet av den tiden jeg kan sies å ha hatt i den tid jeg har hatt såpass med lesere at jeg har plassert blant de topp 100, om ikke annet!..
– Og i denne sammenhengen, er definitivt parolen at ‘intet nytt er godt nytt’!

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos Blogg.no

 

Basert på de tallene som har rådet for slikt som å komme inn blant de topp 20 for de forskjellige ukedagene i løpet av de månedene som har gått siden jeg fill innpass i dette sjiktet, så
I gårsdagens bekjennelser snakket jeg, som jeg vil tro en del av dere husker, om hvor avsindig vanskelig og tidkrevende det er å komme seg opp og frem som blogger for de av oss som har måttet starte fra scratch, uten på noe vis å ‘ha skapt oss et navn’ på forhånd; Det være seg i form av en reality-deltagelse, i form av å gjort seg bemerket innen et spesielt felt/fagområde eller hva det måtte være som har gjort en kjent innen hele- eller en del av befolkningen. Alternativt at ens inntog i bransjen blir ‘boostet’ av en kjent og anerkjent profil.

 

Et screen-dump av den i overmåte hyppig omtalte story-oppføringen på sidetoppen hos  Blogg.no  hvorav min oppføring avstedkommer fra å ha utgitt den respektive dagens bekjennelser.

 

Nå skal det imidlertid påpekes at det på langt nær er like langt fram som det var den gang jeg skred inn i bloggverdenen på ‘gamle’ blogg.no i første halvdel av 2018, hvor det var vanvittig mange flere om beinet enn det er i dag. Den gang måtte en kjempe både vinter og vår bare for å komme dithen hvor en kunne skilte med ens første plassering blant de topp 100! Forholdene tatt i betraktning, er dette etter alt å dømme det ideelle tidspunkt å starte en blogg. I motsetning til hvordan bare det å få innpass blant de topp 40 var nærmest som utopi å regne for en ukjent nykommer, er dette forholdsvis grei skuring for en blogg innehavende den kvalitative standard som ligger til grunn for at den har fått innpass her på hovedplattformen i utgangspunktet dersom det legges ned en grei innsats. I motsetning til tidligere, er det ikke i konkurransen bestående av å komme seg opp og frem i en jungel av blogger problemet ligger pr. i dag, men snarere i blogg-genrens åpenbare problem med å få presentert seg i sin nye form, og dermed få erstattet det tapet den led med bortfallet av de unge jentene som forsvant med det store mannefallet blant de ‘rosa’ med lesere fra befolkningen for øvrig.

 

 

Men i løpet av de siste ukene, har jeg imidlertid været en økning m.h,t de sidevisninger som råder i eget sjikt, for å si det sånn.. Tendensen er imidlertid av såpass kort varighet, liksom det langt i fra er noen dramatiske endringer det er snakk om, slik at det slettes ikke kan utelukkes at det kun kan dreie seg om tilfeldigheter. – Ikke minst fordi det har vært et par ‘set-backs’ i løpet av de ukene som har gått siden oppstarten på dette som altså kan være en indikasjon på at bloggen som genre har tatt sine første ‘baby-steps’ på sin vei opp fra den rådende bølgedalen. Men ikke desto mindre, er det faktisk en god stund siden sist en måtte ha over 800 sidevisninger for å sikre seg en topp 20 plassering midt i uken, da det titt og ofte har forekommet at 20 plassen har vært oppført med under 700. – Det har til og med krøpet under 600 på det laveste, og det er faktisk alt annet enn et gode.. Jeg har selv blitt oppført med en 20 plass med et besøkstall under 700, og det fulgte unektelig en bismak til gleden over å ha karet til meg en ‘story-plass’ den dagen. Under 700 sidevisninger for innpass blant de topp 20 av kongerikets største utgiver på bloggfronten hører rett og slett ikke noe sted hjemme! Dette var unektelig begynt å bekymre meg en smule, hvilket muligens har gjort meg spesielt oppmerksom på hva som kan være tegn på at det er i ferd med å skje en utvikling.. – Eller det kan helt enkelt være grunnet i at observasjonene først og fremst er gjort i det sjiktet jeg selv befinner meg. – Hva vet jeg, -og det samme kan det også være!..

 

 

For ikke desto mindre, er det en kjensgjerning at det både på tirsdag, i går og i dag vært en tydelig økning i antallet sidevisninger for å få innpass i plattformens øvre gemakker sammenlignet med hva som har rådet for disse dagene den siste tiden! Likeså er det faktisk en god stund siden besøkstall pålydende 845 og 855 har avstedkommet med to påfølgende19 plasser (hvor de er hjemmehørende) på hhv onsdag og torsdag.. – Og dette er i mine øyne ensidig positivt, av den enkle grunn at en utvikling i den retning som jeg nå værer, er akkurat den utviklingen blogg-genren er helt avhengig av for rett og slett å kunne overleve, og ikke minst kunne reise seg tilbake til gamle høyder. – Og hva som gagner bloggen som sådan, er også hva som gagner meg, liksom det er hva som vil gagne samtlige av oss som opererer i denne bransjen..

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg pleier å ha høye listeplasseringer rundt konfirmasjonstidene 🙂 Selv om jeg ikke blogger aktivt.
      Men jeg må innrømme at jeg ikke følger så enormt med på listene, da jeg er mer opptatt av å lese bloggene som har oppdatert seg i løpet av dagen 🙂 Det er noe jeg selv også gjerne skulle gjort mer av, altså oppdatert bloggen min litt oftere. Men det kommer kanskje en tid for det også.
      Fine listeplasseringer for deg i alle fall. Bare å nyte ♥

      1. Hæ!?? Det er det rareste.. Listeplasseringer som går opp og ned etter hvilken tid på året det er, uten å være dedikert til verken noen høytid eller årstid, har jeg vitterlig aldri hørt maken til! 😮 Det er sært, ass!! *haha*
        Har du forsøkt å bli klok på hvem det kan være (alder, kjønn, geografisk tilhørighet, o.l), -og ikke minst hvorfor du skal ha høyere relevans akkurat på forsommeren enn ellers?..
        Selv er jeg alt for nysgjerrig til at jeg hadde kunnet la noe sånt ligge, for å si det sånn, så jeg hadde gått fullstendig amok med IP -trackeren for å komme til bunns i mysteriet *haha* 😀
        – Jeg er heller ikke utpreget opptatt av listeplasseringene som sådan, men det å få innpass blant de topp 20, og derav bli inkludert i den story-promoteringen på sidetoppen, utgjør unektelig en betydelig forskjell for mitt vedkommende.. Denne har visstnok langt fra samme effekt for alle, men at den utgjør en merkbar andel klikk hos meg, er iallfall hevet over all tvil!
        Når det er sagt, så ble jeg jo bokstavelig talt forært en gylden mulighet på et sølvfat etter å ha brukt tre samfulle år på å kreke meg opp på et nivå tilsvarende et sted mellom 50 – 70 plass på en normal dag, mens jeg på en særs god dag (hvilket innebar 4 innlegg) kunne klare å sno meg inn blant topp 40. Så spenster jeg rakt inn på topp 10 i det Asbjørn boostet bloggen, med en 3 plass som bestenotering, før jeg så stabiliserer meg her jeg er nå. Det å bli gitt en slik mulighet etter å ha jobbet så hardt og så lenge for å komme opp og frem i et tempo som ville fått en snegle til å fremstå som en typ formel 1 -bil i forhold, er rett og slett ubetalelig, og derfor gjør en jo sitt ytterste for å ta vare på den! ;).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg