En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er altså å gi et usensurert innblikk i en bloggers borderline narsissistiske  mind-set på sitt mest navlebeskuende.. 

 

Alt vel, så lenge det varer!..

 

Ukens siste dag syntes å være en passende dag for en blogger å legge frem sine bekjennelser! For her er det i allefall nødt til å gjeninnføres et minstemål av struktur, etter at det tok lovlig lang tid imellom de to foregående bloggerbekjennelsene.
Hva tingenes tilstand angår så kan jeg slettes ikke klage; Jeg er å finne på en høyst respektabel 15 plass på dagens toppliste, i tillegg til at jeg atter igjen har gjenopptatt restaurantjobbingen etter den siste gjenåpningen av kongeriket gikk av stabelen forrige helg, så..

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos Blogg.no  

 

Men mens det virker som om hele nasjonen er i en gledesrus a-la 8 mai 1945 som følge av den nevnte gjenåpningen, så er jeg dessverre ikke i stand til fullt ut å la meg rive med. Jeg frykter at vi ikke har sett enden på galskapen enda, så jeg tar rett og slett utgangspunkt i at dagens tilnærmede normaltilstand er midlertidig for med det å forhindre at fallhøyden blir så alt for stor dersom mine dystre spådommer skulle skje fyllest. – Og desto mer gledelig blir det jo dersom det skulle vise seg at jeg tar feil..

Det er nå imidlertid intet som er så galt så det ikke er godt for noe, og hva C19 angår, så har nå i det minste disse siste to års ragnarokk avstedkommet med noen riktig så godt mottatte blogginnlegg, om ikke annet! Jeg mener.. I nøden spiser fanden fluer, som det så fint heter, så jeg tar det jeg får med begge hender, hud og hår! For viktigst av alt i disse ulvetider, er nå engang å beholde forstanden!

.

 

 

15 kommentarer
    1. Jeg tar ikke helt av jeg heller, når det gjelder feiring og hemningsløs festing. Kanskje fordi jeg ikke har følt meg “innestengt” i to år, som en del andre har. Jeg har vært mye rundt om kring, vært mye ute, sett venner og familie, om enn kanskje ikke 20-30 av gangen.. Jeg lever nok litt sånn passe stille til vanlig også, derfor har jeg ikke hatt det så FÆLT i disse årene. Jeg har levd litt annerledes så klart, men jeg tar like lite av på “fælhets-barometeret” som på “gå-av-hengslene-barometeret”. Sikkert litt følelsesløs…. eller noe sånt.. Men når det gjelder blogging, dårlig tid til sånt. Skjønner deg godt hvis du ikke har så mye tid. Men du klarer deg fint der oppe likevel du 🙂

      1. For mitt vedkommende, har det jo vært særs trasig i og med jeg jobber i restaurantbransjen, og dermed har vært permittert store deler av tiden som seg hør og bør. Og det har jo ikke akkurat blitt lettere å takle etter hvert som tilliten til de styrende gikk fullstendig i frø 😛 🙂

    2. Det er ingen grunn til å ta av etter gjenåpningen, nei, men det er selvsagt lov å være glad. 😊
      Grattis med fortjent 15. plass, og lykke til med nye blogghøyder! 😀

    3. Nei, siden vi eier en restaurant, er jeg også i tvil om hvor lenge dette vil vare.
      Her i Nordland har vi på ingen måte nådd smittetoppen heller, så tidspunktet for full gjenåpning var egentlig ikke det beste, selv om vi selvfølgelig er lettet over å slippe alle smitteverntiltak og at det ser ut til at folk er fornøyde med å kunne bevege seg fritt igjen.

      1. Å herregud, som restauranteiere så må jo denne tiden ha vært helt grusom!..
        Forhåpentligvis har disse krisepakkene og dette her fungert bedre oppe hos dere enn her nede, for sjefen min har i realiteten ikke fått nevneverdig hjelp i det hele tatt..
        Ingenting følger jo normal logikk hva denne pandemien angår uansett! For da tiltakene ble gjeninnført før jul, så ble dette gjort for å bremse utviklingen av Omicron, -hvilket er en variant som gir et vesentlig mildere sykdomsforløp enn sine forgjengere. Dernest, så gjenåpnes det, uten at det foreligger noen endring i situasjonen som skulle tilsi dette ut i fra de argumenter som ble benyttet for å stramme inn i utgangspunktet!
        Det er jo imidlertid ingen hemmelighet at min tillit til styre og stell har smuldret fullstendig opp i løpet av disse årene, så her er man forberedt på alt 😉

        1. Kompensasjonsordningen gjennom staten har vært en stor vits og ikke noe vi har kunnet benytte oss av. Den er laget for de store konsernene, ikke for de små som oss. Heldigvis fikk vi etterhvert penger gjennom den kommunale kompensasjonsordningen. Den treffer mye bedre.
          Det er ikke tvil om at det kom som julekvelden på kjerringa for staten hvordan det er å drive bedrift når pandemien kom. De hadde overhodet ikke peiling!
          Å eie et bygg slik vi gjør er heller ingen fordel. Utgiftene sitter vi med uansett og det er ikke bare å ta sin hatt og gå.
          Håper inderlig din arbeidsplass blir trygg og sikker fremover. Er det noe som trengs fremover, er det mennesker som deg som fremdeles vil jobbe i denne bransjen. <3

          1. Jeg jobber for en familiebedrift som har holdt det gående i flerfoldige tiår, og lokalene er selveid- og i allefall nært opptil nedbetalt, så vi gikk dermed inn i denne perioden sterkere enn de fleste. Vi er m.a.o still standing, men med beliggenhet i den hardest rammede delen av landet, så har det jo selvsagt vært enorme tap..
            En blir jo ikke rik som restaurantansatt, men for mitt vedkommende så har jeg til gjengjeld en jobb hvor arbeidsgiverne er oppriktig glad i meg! Jeg mener.. Det er jo vitterlig ikke mange som instinktivt løper til sjefen sin når de opplever noe vanskelig og har behov for å rådføre seg med en de stoler fullt og helt på, så jeg blir nok værende i bransjen i forutsigbar fremtid 🙂

    4. Jeg er heller ikke blant de som tar helt av..både fordi livet mitt har ikke vært så mye mer annerledes enn før, og dermed har jeg ikke kjent så mye på den innesperrede følelsen, men også fordi jeg tenker “jeg trur det når jeg ser det”….sunn skepsis, velger jeg å kalle det 🤔

      1. Ja, sånn ser jeg det også. Jeg tror nemlig ikke dette vil være over så fremt de får med seg en greit flertall av befolkningen. -Det vil først få sin ende den dagen folket setter foten ned..

    5. Jeg har tatt vaksinene pga alder og jobb der vi har vært litt ekstra utsatt, men syns likevel at det har vært mye tullete selvmotsigende regler. Særlig nå på slutten. Ang boosteren så ble det sagt at friske voksne under 40 egentlig ikke trengte å ta den, men da fikk de samtidig ikke noe koronapass heller som på den tiden trengtes for å kunne reise f eks utenlands. Bare ett eksempel, men det har vært så mange regler som gjaldt da og da og der og der, og hvem sa egentlig hva? Fhi, regjeringa, Nakstad, Vg, Dagbladet, osv 😅 Jeg har måttet gå inn på kommunen sin side flere ganger for å sjekke hva som egentlig gjelder for min kommune.

      1. Nei, hele greine har vært fullstendig absurd fra ende til annen.. Bare sånn som den siste gjeninnføringen av tiltak, – der vi fikk beskjed om munnbindplikt på jobb i form av et hastevedtak kun 2-3 timer før det ble iverksatt hører jo ingen sted hjemme! For ikke snakke om at Erna Solberg, av alle mennesker, går ut og slår et slag for den splittelsen i befolkningen som var i ferd med å bli skikkelig giftig ved juletider ved å beklage seg over hvor urimelig det var at flertallet skulle måtte leve med begrensninger av hensyn til de uvaksinerte. Det går jo bare ikke an å si noe sånt når det dreier seg om å følge en rettighet gitt av HENNES regjering!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg