En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er altså å gi et usensurert innblikk i en bloggers borderline narsissistiske  mind-set på sitt mest navlebeskuende.. 

 

Kan det være noen ugler i mosen her??

 

Oi!! Brått så har det gått en evighet siden de sist nedlagte bekjennelser her, så det er sannelig på tide med en oppdatering! Men jeg ligger nå her og ruger i det samme sjiktet jeg har befunnet meg siden sommeren, i grunnen..

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos blogg.no

 

Av merknader, kan det på den positive siden nevnes at tendensen i retning av at interessen for blogg-genren er i ferd med å øke etter bortfallet av de rosa- og inntoget av bredden. I den andre enden av positivitetsskalaen, så må jeg jo si at denne Stinas evne til å klore seg fast i toppsjiktet uten å blogge, faktisk ikke kan sies å være morsom lenger en gang!

Det ble, som tidligere nevnt, avslørt at dette skyldes linking til tidligere innlegg fa Instagram- og Snap-chat, -hvilket er greit nok, da det jo unektelig er reelle klikk det dreier seg om, og ikke noe elektronisk. Men etter at hun brått skjøt oppover listene som en rakett etter at hun til slutt lot til å være på vei ut av topp 20-sjiktet, der besøkstallene brått var fordoblet, så kan jeg ikke hjelpe for at det brått er sådd en aldri så liten spire av en mistanke her. For dette skal da simpelthen ikke kunne gå an!..

 

 

– Og Stina er heller ikke den eneste som har fått det til å skurre litt ved troverdigheten i det siste, da jeg ved en tilfeldighet oppdaget at ‘Lavkarbo med Hanne’ står som en påle med et daglig besøkstall på over 1000 uten å ha levert så mye som en setning på hele 5(!) måneder!.. Greit nok at matbloggerne later til å være i vinden som aldri før, men tatt i betraktning at de popper opp som paddehatter, så er dette her faktisk til å bli enda mindre klok på enn en ellers ville vært!

Som sagt.. Dreier det seg om faktiske klikk foretatt av menneskehender, -om det så skal være deres egne som daglig klikker seg igjennom et par-tre år med innlegg, så er alt på det rene. Men det er jo ikke til å unngå at en begynner å stusse litt i det man ser ting som man i utgangspunktet ikke ville ansett mulig, uansett størrelse på de respektive SoMe -kontoer det linkes fra..

14 kommentarer
    1. Det er bra hvis det er mer klikk generelt. Jeg bryr meg egentlig ikke veldig om stina ligger på listen. Hun har jo jobbet mye med bloggen tidligere. Og hun har nok mange følgere. Det kan godt hende lavkarno får endel klikk gjennom google. Uansett så tror jeg bloggene forsvinner fra listen når de ha vært inaktiv en viss tid. 😊

        1. Bunny; De skal gå ut av lista når bloggen har vært inaktiv ett halvt år. Stinas siste innlegg ble skrevet i november ifjor, det er under ett halvt år. Så skrev hun forrige i febr. Da skal det kun være noen mpneder hun var ute av lista. Jeg kommunisert med blogg.no om dette tidligere, og da bestemte de den halvårsgrensa.. derfor sophie elise ikke er på lista feks, for hun har nok enda klikk. Skjønte ikke at den linken skulle bevise noe? 😊

          1. Ergo kan Stina skrive ett innlegg hvert halvår å være på topplista om hun er stategisk. Men det kan strider mot retnkngslinjene å kun bruke bloggen til trafikk til annen plattform tror jeg. 😊

          2. Det står det jeg skrev i retningslinjene til blogg.no om inaktive blogger og topplisten. Man kan altså legge inn ett innlegg i halvåret om man er strategisk for å være på listen.

          3. Poenget mitt var at de legger ut et nytt innlegg når de må, for at de tjener på å ha bloggen. I mellomtiden redigerer de også gamle linker for å kunne tjene på blogg i tillegg/samtidig som fra annonsører og hva det måtte være. Smart, slept, suspekt og genialt på samme tid.

              1. Det som får meg til å reagere, er at hun etter 3 samfulle mnd på topp 20 for et innlegg som vel knapt kan defineres som et innlegg, etter 3 mnd endelig later til å ha begynt å dale, da lesertallene er redusert til en 6-700. – Men så spenster hun brått opp til en 16-1700, -og det er her det skjærer seg for meg, for jeg skjønner ikke hvordan dette skal kunne gå an på reglementert vis..
                Men for all del.. Om det skulle vise seg at dette er reelle klikk, så har hun rettmessig fortjent sin synlighet! Om det derimot ikke skulle være så, blir det innmari feil for alle de som daglig jobber ‘ræva av seg’ for å bli ‘sett’..

    2. Ja det der er litt merkelig, men jeg vet at Stina linker både på snap og insta enda så hun holder det gående. Men har man ikke blogget på 5 måneder så er det merkelig, ikke linker lavkarbo med Hanne heller til innleggene sine noe særlig. MERKELIG! Så jeg skjønner godt at du stusser litt 🤗

      1. Den linkingen forklarer jo hvorfor de forblir i toppsjiktet såpass lenge. Men selv ikke en massiv Insta-konto kan forklare hvordan hun brått spretter fra 6-700 til 16-1700 i lesertall i det øyeblikk hun faller utenfor topp 20..

      1. Ja, denne stayer-evnen til hun der Stina har vel i grunnen overskredet hva jeg anser mulig på reglementert vis.. Om en sammenligner med kokken, så ramler jo han brått ned med en 10-12 000 lesere etter bare en dag uten å oppdatere, så at hun brått skal sprette fra 6-700 lesere til 16-1700 i det hun kryper under topp 20, får meg til å stusse over om dette kan ha skjedd på reglementert vis..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg