En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er altså å gi et usensurert innblikk i en bloggers borderline narsissistiske  mind-set på sitt mest navlebeskuende.. 

 

Uoppdagede perler..

 

I utgangspunktet var planen å vente med ukens bekjennelser til i morgen, men bossen har meldt fra om lang-skift, med den følge at det slettes ikke blir all verdens tid til blogging. Så da kunne jeg jo ikke annet gjøre enn å hive meg rundt i dag i stedet!
Hva egen blogging angår, holder jeg fremdeles stand i samme sjiktet som de foregående bekjennelser, forutsatt at det leveres, vel og merke! – Her er det som sagt vitterlig ingen Stina-automatikk hva de respektable plasseringer og besøkstall angår!

 

Utsnitt fra dagens topp 100 -liste hos Blogg.no

 

Men jeg har vært så heldig at jeg har fått den nødvendige hjelpen til å bli ‘sett’, med den følge at et respektabelt antall mennesker ‘stikker innom’ bloggen så fremt jeg leverer i hht norm. Med andre ord, så får jeg ‘betalt’ for den innsatsen som legges ned. – Og dette behovet for å bli ‘hørt’ i hht det man måtte ha på hjertet, er jo felles for samtlige skribenter/utgivere! For min del, dreier det seg først og fremst om rollen som samfunnsdebattant, mens det for andre dreier seg om alt fra et ønske om å spre glede til å dele sin lidenskap, til det å gi en dypere innsikt i livets irrganger.

På nær sagt alle områder her i livet, så lønnes en jo etter fortrinnsvis innsats, kombinert med kvaliteten på det en måtte levere. Men her utgjør faktisk blogg-bransjen et litt merksnodig unntak, -iallefall pr. dags dato. Nå snakker jeg ikke om listeplasseringer, og at noen skulle vært plassert foran andre, for det er ikke snakk om å sette blogger opp i mot hverandre. Men det jeg imidlertid refererer til, er de besøkstall som normalt avstedkommer den enkelte blogg..

 

 

For i bloggverdenen så funker det sånn at det å bli ‘sett’, slik at folk klikker inn på bloggen, i beste fall tar et uhorvelig antall år, uansett regelmessige oppdateringer, og ikke minst uansett kvalitet på det som leveres.. Så galt er det faktisk at det er nærliggende å si en er avhengig av å ha noe eller noen som ‘booster’ bloggen. For min del, kom den respektive ‘boosteren’ i form av en jævel av en kokk  ved navn Asbjørn, mens den for andre, kan dreie seg om slikt som en realitydeltagelse, eller at en har utmerket seg innen et bestemt virkeområde.

 

 

I praksis, innebærer dette for mitt vedkommende f.eks at jeg står oppført med godt over dobbelt så mange sidevisninger for de 10 første dagene i mars som sluttsummen for hele forbannede måneden i fjor (altså før booster-hjelpen kom). – Og jeg leverte vitterlig varene med både tilsvarende kvalitet og hyppighet i mars 2021 som tilfellet er nå i 2022. Faktisk skulle en jo tro forholdene lå tll rette for flere sidevisninger i fjor, hvor lock-down preget denne måneden! – Og jeg skal ærlig innrømme at nærmere tre år i denne stampen med fremgang i en fart som ville fått sneglefart til å fremstå som en jetmotor tidvis tærte på motivasjonen..

 

 

Og det er plenty av .blogger som er der jeg var.. – Blogger som holder en latterlg høy kvalitet i forhold til det antallet personer som har funnet ut at de finnes.. Om vi f.eks tar Margrethes Ut i friluft Jeg kan sverge på at dette er en blogg som går rett hjem hos hver eneste friluft/naturinteressert person i hele forbannede landet, da bloggen er et galleri inneholdende de mest spektakulære naturbilder jeg har sett i mitt liv. Her snakker vi Natural Geographic arctic edition uten å måtte betale ei krone!! – Likeså har en en serie perler av noen blogger som leverer min. et innlegg av topp kvaliet hver eneste dag! Blogger som med 100% sikkerhet ville blitt lest av utallige mennesker dersom de bare var blitt gjort oppmerksomme på deres eksistens, som f.eks Solliv, Lene Elisabeth, Lena Lykke, Mette Josteinsdatter, osv, osv.

 

 

Det er i det hele tatt en mengde blogger som folk innen de respektive målgrupper faktisk ville ansett for intet mindre enn et tap ikke å få vite om! Så vi er simpelthen nødt til å få samlet troppene i en felles innsats for å få blogg-genren av i dag ut til folket! For dessverre så lever så alt for mange i den tro at genren fremdeles er dominert av  overfladiskhet og rosabloggende 20 åringer som gir enhver ansvarlig forelder blodangst for at de skal evne å utøve tilstrekkelig innflydelse på deres unge (og underskjønne) håpefulle til at h*n også vil gi etter, og la seg operere til det ugjenkjennelige. For disse er passé! Nå er bloggen vidtrekkende nok til å kunne tilby lesestoff av ypperste kvalitet for absolut alle!

 

9 kommentarer
    1. Du skriver så bra og du er så HIMLA god ❤ God tanke for andre, tusen takk Gry❤

      Jeg tror du hadde vært der du er nå uansett med eller uten en kokk’s hjelp🥳

      1. Awww.. Takker så mye <3
        – Men jeg ville aldri i verden kommet i nærheten av det sjiktet jeg er i nå om det ikke var for at jeg fikk den drahjelpen. At jeg har BLITT der, anerkjenner jeg imidlertid som min egen innsats og fortjeneste, men jeg befant meg i akkurat samme båt som dere andre som startet fra scratch, uten noe kjendis-boost eller annen drahjelp what so ever. En kan levere hur bra som helst, men får en ikke noe hjelp utenfra, så tar det tid for at folk skal bli oppmerksom på navnet..
        Hadde dette forbannede forlaget som 'eier oss' utvist et snev av næringsvett og forretningssans ville de jo annonsert dette her på en eller annen av de utallige plattformene deres. – I det minste, ville de åpnet opp for at vi kunne markedført oss selv! Men så er det altså ikke, og derfor anser jeg det som fåfengt å håpe på noe derifra.
        Samtidig, er dette noe vi burde innsett for lenge siden, og derav tatt skjeen i egen hånd.. For om vi ikke sitter på plattformstørrelser a-la Egmont, så har vi faktisk alle en Facebook-konto! Og dersom vi er mange som begynner å dele andres innlegg i tillegg til våre egne, så vil hver og en faktisk få et hinsides mye større antall som lanseringene når ut til!
        Og det kan godt være flere ting som kan gjøres også.. Poenget er at jeg tror at vi må ta grep og skape vår egen suksess, for å si det sånn 😉

    2. Jeg tror helt sikkert du hadde vært akkurat der du er uavhenging av kokken Gry, den ene plasseringa de to dagene hadde kanskje uteblitt, men kvalitet før kvantitet, og som en av de bloggerne som tar opp diverse og har en egen stil over deg, så var du dømt til å klatre, noe både kokken og jeg selv mfl visste allerede den gang.

      1. Takker og bukker ærbødigst <3
        – Men om jeg så hadde klart å kare meg opp og frem på egen hånd, så er det ikke tvil om at det ville tatt mye lenger tid.. Det går uten sammenligning mye kjappere med en rakett enn med et klatretau, for å si det sånn *hehe*. At jeg har forblitt i topp 20 -sjiktet, er imidlertid 'all me', liksom at jeg bisto med hjelp tilbake også, i kraft av at jeg ikke har noe problemer med å håndtere troll og slikt som gjerne er en belastning for folk i dette gamet. 😉

    3. Veldig bra at du ble løftet opp, men jeg tror også du hadde kommet opp selv også. Du skriver tøft, ærlig, og har empati og omsorg for andre slik jeg har lært deg å “kjenne” her. Du er også flink til å se oss som er lenger ned på lista 🙂

      1. Aww.. Takk det samme <333
        Det er selvsagt mulig jeg hadde nådd opp med tid og stunder, men det er ikke til å komme fra at jeg kom dit vesentlig raskere med hans hjelp. – I tillegg, så kom denne 'boosten' i grunnen da jeg trengte den som mest, i det tre år med fremgang i sneglefart vitterlig hadde begynt å tære på motivasjonen. Når en befinner seg på et slikt vippepunkt der en seriøst har begynt å stille spm. om hvorvidt det hele er fullstendig fåfengt, så har det en ubeskrivelig stor betydning at den som virkelig har hatt suksess i bransjen anerkjenner det en gjør..
        Samtidig, har nok jeg også fått gitt tilbake i kraft av at jeg kan håndtere troll, samtidig som det var alt bråket som rådet her inne i fjor på disse tider som gjorde at jeg startet 'Dagens blogg' -konseptet for å bedre miljøet, hvilket gikk over all forventning 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg