Mine mest sjokkerende meninger!

Det krever jo vitterlig ikke mange besøkene på denne bloggen for å være helt på det rene med at mine meninger og oppfatninger har det med å formes fullstendig uavhengig av hva som måtte ansees for politisk korrekt. Følgelig, er det vel så at meningsytringer som helt eller delvis bryter med det syn som råder blant allmennheten snarere er regelen enn unntaket her på berget. Men når det er sagt, er det jo vitterlig et enormt spenn fra der det kun er enkelte elementer som går på tvers av flertallsoppfatningen, til der jeg har en litt annen vinkling på ting, til det mest ytterliggående av det kontroversielle. – Og det er nettopp til denne yttergrensen vi nå er på vei.. 

 

På disse områdene er jeg mentalt i 100 årsalderen  

 

→  Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; Jeg har unektelig et knippe kontroverser som utvilsomt ville ført til at det ble utlovet en skuddpremie av kvinnegruppa Ottar for dersom de var lagt ut for offentligheten av en mann.. En av disse, er jo den avsmaken jeg har for mødre som ammer for åpen scene i det offentlige rom som jeg var inne på i gårsdagens innlegg.

→  Videre så kan jeg fortelle at kvinneidrett, med unntak av turn og estetiske idretter, i mine øyne faller fullstendig igjennom i forhold til konkurransene for menn. Jeg mener.. Kvinner vil aldri kunne løpe like fort, kaste like langt og hardt eller bli like sterke som menn, hvilket har den uunngåelige konsekvens at kvinner ikke kan nå opp til det prestasjonsnivået som råder hos menn der det er snakk om fysisk styrke. Her toppes unektelig det hele i det jeg kan berette at det var nettopp denne erkjennelsen som var spikeren som punkterte alt av motivasjon hos meg den gang jeg var et av kongerikets fremtidshåp på friidrettsbanen. Jeg var nemlig velsignet med den fysikken som gjør det mulig å kunne vinne en global tittel i løping. Men i det erkjennelsen av at selv med maximal success/uttelling (altså  VM, OL & EM gull) så ville det ‘kun’ dreie seg om et OL-gull i B-klassen.. – Om jeg hadde feid over mållinjen på en 1500m på tiden 3:49,99, og dermed bli for verdensrekordholder å regne, er dette bare en illusjon avstedkommet fra politisk korrekt svada. For det er jo vitterlig ikke verdensrekord når den raskeste tiden en 1500m er tilbakelagt på av et menneske er 3:26,00. – Jeg er fullt klar over hvilket tabu det er som brytes ved å gi uttrykk for et slikt syn på kvinneidretten, og her skulle jeg faktisk virkelig ønske jeg kunne klart å skille menn og kvinners prestasjoner fra hverandre som to helt separate ting slik som ‘alle andre’, men her er det som det er, altså..

→  Muligheten for at feministbroilerne i den nevnte gruppen ved navn Ottar hadde latt meg slippe med offentlig pisking for de to foregående erkjennelsene, blåses iallefall rakt ut over sidelinjen i det min mening angående et for utvidet voldtektsbegrep kommer på bordet.. For i mine øyne, er det nemlig enorme gradsforskjeller i hht dette med seksualforbrytelser. Jeg kan rett og slett ikke forstå meg på den greia med at et kvinnemenneske som er med en fyr hjem, for så å være 100% deltagende i det som seg hør og bør avstedkommer slikt, inntil herremannens stolthet er i ferd med å skulle foreta sin erobring, hvorpå det skal vise seg at han allikevel smetter inn et øyeblikk i det han ikke evner å ta inn det at hun brått tverrvender med et ‘Nei, vil ikke alikevel’, kan falle under samme flagg som en overfallsvoldtekt av verste sort. Ideelt sett, skulle selvsagt den stakkars fyren hatt øyne og ører på allerten hele veien, slik at han var i stand til å foreta den bråstopp som ble beordret. Men ikke desto mindre mener jeg virkelig at her må en da for pokker kunne forlange at det tas et viss egenansvar også. Slikt er ikke voldtekt. Det er knapt for et overtramp å regne, spør du meg! – Videre, er det så et stort antall av grader på de respektive ugjerninger som befinner seg imellom disse to ytterlighetene. Faktisk så tror jeg ikke det vil bli noe lettere å vinne frem med en voldtektsanmeldelse ved å utvide begrepet på dette viset. Istedet vil jeg tro voldtektsbegrepet vil svekkes i folks bevissthet da det ikke lenger vil være forbeholdt alvorlige overgrepsforbrytelser.

 

 

→  Med mine mannssjåvenistiske tilbøyligheter ute av verden, kan jeg så meddele at jeg overhodet ikke anser et menneskeliv for mer verdifullt enn livet til planetens øvrige arter som er såpass avanserte at de innehar en bevissthet. Jeg mener.. Hvem faen har gitt oss noen særstilling i forhold til andre arter, liksom!? Gud?? – Give me a break.. Når sant skal sies, ville ikke bare verden, men også de nærliggende områder av universet være best tjent med at denne arten når sitt endeligt før vi rekker å spre ødeleggelsen vår til andre himmellegemer/verdener.

→  At jeg har en oppsiktsvekkende lav terskel for uvitenhet, for ikke snakke om regelrett lavpannet dumhet, har vel etterhvert blitt kjent for ganske så mange. Men langt mindre kjent er det nok i allmennheten at dette bla.a strekker seg dithen at jeg mener det burde vært innført et viss minimumskrav til kunnskap for å få lov til å stemme ved valg. Dette har sin opprinnelse i det å bevitne hva som utkommer dersom antallet ‘retards’ når et viss nivå etter at Donald Trump ble valgt til USAs president i 2016. Potensielle situasjoner/settinger hvor det rett og slett er idiotene som får bestemme, er i mine øyne demokratiets akilleshel, og noe jeg mener vi bør bestrebe oss på å unngå.

→  Til tross for at det vel har fremkommet ganske så tydelig igjennom mine uttalelser i C19 anliggende, kan jeg også si med rene ord at jeg mener bestemt at ethvert individs førsteprioritet er å ivareta eget liv og helse. Følgelig, er prinsippet om at det ikke er noens rett å kunne forlange at noen risikerer/ofrer sine liv. I mine øyne er livet hellig, og dermed et område ingen skal kunne sette seg over, det være seg i forbindelse med krig, eller som vi nå har fått oppleve, en pandemi. Det er altså her en finner opphavet for min ihugede motstand mot den smittevernspolicyen som er blitt fulgt her til lands der vi er tvunget til å sette egen helse på spill av hensyn til andre på den måten vi har blitt. Nå er det ikke dermed sagt at en ikke skal bestrebe seg på å bistå andre.  Det jeg mener, er at ingen har rett til å skulle kunne forlange at en ofrer egen helse, -altså det som utgjør grunnlaget for selve livet, for andres.

 

**  Forts. følger…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg