Ny bisarr trend: Bruker lim(!) på overleppen

Det er virkelig ikke grenser for hva folk kan få seg til å følge av idiotiske tips som legges ut på nett. Noe av idiotiet blir det til og med trender ut av, hvilket i følge den britiske avisen Daily Mail ser ut til å ha skjedd igjen; Denne gangen dreier det seg om folk som bruker lim på overleppen for å få ‘trutemunn’.. 

 

 

Har vi ikke lært noe etter at folk ødela ansiktene sine på den forrige duck-face trenden hvor folk skapte vakuum ved å suge ut luften av ei flaske eller lignende!? For selv om de som er avbildet til nå ikke ser snodigere ut enn det som er hensikten med det hele, krever det jo ikke noen medisinsk ekspertise for å skjønne at det bare er snakk om et tidsspørsmål før det går galt. Selv anser jeg det at noen brått finner på å bruke for sterkt lim, som superlim e.l for mest sannsynlig årsak til at det går galt sammen med allargiske reaksjoner (eller disse to i kombinasjon, for den saks skyld). Men her finnes garantert også flere veier til katastrofe som jeg ikke ser for meg her og nå..

Vel.. Slik er det altså galskapen foregår  ↓

 

foto: Daily Mail 

 

Etter hva jeg har forstått, er det på ‘TicToc’ denne galskapen har tatt av, og hvor den hovedsakelig råder i skrivende stund. Men her ser jeg absolutt et katastrofepotensial av globale dimensjoner. Har det først tatt av på en sosiale medie-kanal,, må det et rent mirakel til for at det ikke eksploderer også i de andre kanalene før en vet ordet av det..

Alt jeg får gjort, er desverre å oppfordre mine lesere til å iallefall tenke seg svært godt om, og etter beste evne forsøke å finne ut av mulige skadevirkninger før dere eventuelt gir dere i kast med internett-trender generelt og lime på seg en trutemunn/duck-face spesielt..

6 kommentarer

Siste innlegg