13 tegn på at du er smartere enn du tror!

-Det forskes jo på så mye rart i vår tid, hvorav det som fremkommer skjelden er positivt. Men nå og da, så glimter det til med en skikkelig gladnyhet! og selv om troverdigheten objektivt sett ikke er noe høyere for ‘kvasi-vitenskap’ med positivt utkomme enn den er for det overveldende flertall av det motsatte, tillater jeg meg å lulle meg inn i illusjonen om at de er nettopp det. Et prakteksempel på slike oppløftende forskningsresultater, er følgende tegn på høy intelligens.. 

 

 

Jo flere av disse du oppfyller, dess smartere skal du altså være:..

-<  Du kan spille ett eller flere instrument.

->  Du er eldst i søskenflokken.

->  Du er slank.

->  Du ble ammet som baby.

->  Du likte å lese allerede som barn.

->  Du er venstrehendt.

->  Du bekymrer deg for ‘alt mulig’.

->  Du er høy.

->  Du er morsom.

->  Du er nysgjerrig.

->  Du er perfeksjonist.

->  Du er nattemenneske.

->  Du har en ugjevn, mindre vakker håndskrift.

11 kommentarer
    1. Vel, jeg er ikke eldst, kan ikke spille et musikkinstrument, ikke eldst i flokken, ikke venstrehendt, ikke høy, ikke bekymre meg for alt mulig, ikke nattmenneske, ellers er jeg alle de andre beskrivelse som du nevnte:)
      Håper jeg er kommet halvveis:)

    2. Særdeles deprimerende lesning 😂å så jeg som trodde alt kom av at jeg satt på bakerste benk på vindusrekka. Hmm mulig positivt at jeg egentlig er vensterehendt da, men en iherdig frøken Helsaa likte ikke det så hun gjorde alt hun kunne for å få poden til å bruke “riktig hånd” Resultatrt blr at jeg kan gjøre alt med begge hender.

      1. Nå tror jeg ikke vi skal avskrive plassen i klasserommet helt enda, for ifølge denne (kvasi)vitenskapen, skulle min mentale kapasitet langt på vei overgått den til storheter som Einstein, – og jeg jobber på en restaurant, så.. 🤣

    3. Man kan jo håpe man er smart ut fra dette. 🙂 Jeg er ikke særlig høy eller venstrehendt, men kunne krysse av på de fleste tror jeg.
      jeg er derimot såpass dårlig til å skrive med venstrehånd at det sikkert drar ned en god del 😉 Jeg har hatt lyst å lære litt av “alle”musikkinstrumenter tidligere, men det er vel litt interessen og min personlighet.
      Jeg vet ikke om jeg har sånn troa på iq tester og alle sånne grupperinger. Men det er jo interessant.

      Ps! Og om innlegget om kongefam. Den “bilulykken” virker litt shady, og jeg ble litt glad for at jeg ikke er den eneste som tenker det..

      1. Mellom oss sagt, tror jeg vel strengt tatt ikke mer på dette her enn jeg tror på sånt som at daglig eplespising gir økt fare for livmorhalskreft, men en kan i det minste late som (haha).

        Ang. prinsesse Dianas død: Jeg nekter å gå med på at en som er skrudd nok til å sette seg bak rattet med verdens mest berømte person i baksetet i ruset tilstand i det hele tatthadde kommet i nærheten av den bilen dersom det ikke var del av en eller annen shady plan. Under normale omstendigheter, ville ethvert ørlite hint av usikkerhet rundt sjåførens skikkethet blitt snappet opp av det kobbelet av sikkerhetspersonell som følger slike eventer.Jeg mener.. Å frakte en så høyprofilert person fra A til B i det hun attpå til er ute i offisielt ærend, og det dermed er viden kjent hvor hun skal være når, krever åpenbart en sjåfør hvis kjøreegenskaper ligger langt over de hos ‘mannen i gata’, i det man brått kan face terrorangrep hvor en må flykte hals over hode fordi bilen blir beskutt,

    4. Hehe, ja tror mye kommer ann på. Fatter for eksempel ikke helt hvordan de kan sile ut andre faktorer mens de undersøker én. Eks tedrikker skal vissnok være smartere en kaffidrikkere 🙂
      Om den “ulykken”: Hva som er skyld i ulykken har vel blitt endret, som er litt merklig i seg selv.. Mange skylder jo litt på journalistene enda, selv om det sies at de ikke forutsaket ulykken (låg ikke så tett?). Når de ikke kunne skyldes på dem så skylde de på en full sjåfør som visstnok skulle hatt så høy promille at det er usannsynlig at de andre ikke hadde merket det. Men det er vel avkreftet at han hadde drukket mer enn det som var lovlig promille i landet? Det er mange litt shady ting ved selve ulykken. Men det jeg synest er mest misstenkelig er at Diana vissnok skrev at det ble planlagt en bilulykke og hvem som planla den. Normalt sett når noen skriver slikt og det skjer så blir det vel mer undersøkt. Og rart de ikke ønsket å spørre ut vitnene engang. Er hvert fall det noen av de hevder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg