15 ting vi krever av en mann!

Om vi er aldri så mye pro likestilling, og om vi er aldri så nær å oppnå målet om at kvinner skal ha de samme rettigheter- og verdsettes like høyt som menn, kan jeg ikke se at full likestilling for mannen vil skje fyllest med det første. Hva jeg først og fremst tenker på, er at det er en del ting vi jenter forventer at mannen tar seg av, til tross for at det i realiteten ikke foreligger noen skjellig grunn.. 

 

Les også Så himla trangsynt 

 

->  Åpne ei flaske uten opptrekker. Det være seg om det dreier seg om ei vanlig o,33l glassflaske eller ei korket vinflaske..

->  Lukeparkering så vel som glattkjøring er skills enhver mann forventes å mestre til fulle.

->  Vedhugging. Om så det kun dreier seg om fliser som ikke krever muskelkraft i det hele tatt, forventer vi at mannen tar seg av dette.

->  Å stake opp/fikse toalettet når det går tett er selvsagt mannens oppgave!

->  Å drepe- og/eller kaste ut edderkopper og andre insekter og kryp er definitivt noe vi jenter forventer av et tilstedeværende mannfpolk.

->  Å sette opp teltet på camping, for ikke snakke om at han også er påkrevd å kunne alt fra behandling av slangebitt til insektstikk til lindring av hhv brennesle og brennmanet.

-> Videre, er en mann forventet å kunne navigere med kart og kompass.

->  Klipping av gressplenen er også en oppgave vi krever at mannen tar seg av.

 

Plenklipping er en av de mange oppgaver ingen kvinne med respekt for seg selv vil finne på å utføre dersom en mann er tilgjengelig..

 

->  Å fyre opp grillen. Jeg har faktisk enda til gode å se ei dame utføre denne oppgaven i en setting der begge kjønn er tilstede.

->  Alt fra å ro- til å starte opp- og kjøre båter (nær sagt uansett størrelse) med motor er skills vi anser obligatoriske for enhver mann.

->  Alt som måtte være av vedlikeholdsarbeid som krever bruk av verktøy. At den ene ikke er mer snekker enn den andre, er oss jenter fullstendig irrelevant. Dersom det er en mann tilgjengelig, er han forventet å foreta alt fra å henge opp bilder til å fikse lekkasjen i taket.

->  Å sette sammen møbler, osv. Om så det kun dreier seg om å skru bordbeina fast til platen, forventer vi at mannen tar seg av dette.

->  Mannen er også påkrevd å kunne fikse alt av tekniske duppeditter.

->  Om vi har låst oss ute- eller døren er gått i vranglås, forventes det selvsagt av en tilstedeværende mann at han ikke bare kan få dirket opp enhver lås, men også å kunne bryte opp- eller rett og slett sparke inn døren om nødvendig.

->  Absolutt ALT bilrelatert er det påkrevd at mannen tar seg av; Oljeskift/påfyll, fylle vann og spylevæske, skifte dekk, fylle bensin.. – You name it!

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Jepp! Og jeg priser meg lykkelig for å ha en mann som ordner ut i (eller i alle fall er sitt ansvar bevisst) mht alt dette! 😀

      1. Her blir imidlertid likestillingen brukt i mot meg både titt og ofte.. Men heldigvis har han noia for det som finnes i kattekassen, for å si det sånn, så da blir det at jeg tar gjerne alt av den slags forutsatt at du tar krypene. – Og insektene er tross alt det klart viktigste!
        Ellers så går det greit med bilanliggende også, da jeg ikke har noen kredibilitet som sjåfør what so ever *haha*

        1. Jeg trenger ikke å tenke så mye på likestilling, siden jeg har andre ting å skylde på 🤗 Det viktige er jo at man fordeler, slik at begge blir noenlunde fornøyde 🙂

    2. Hihi, nå leste jeg med stor interesse…. siden jeg ikke har noen mann, og ikke har tenkt å ha noen heller! Jeg gjør jo endel av dette sjøl, men det er noe som aldri vil bli gjort….. iallfall nr 1, 2 og 4 og alt som har med båt å gjøre…..! Da får jeg heller stå over det da 🙂 🙂

      1. Så det du sier, er at du, av alle mennesker, ikke setter dine bein i en båt på egen hånd!? Det er jo borderline paradoksalt m.h.t at du virkelig er et friluftsmenneske ellers *haha* 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg