Trashet Nett-Troll til Taushet…

De siste par mnd har vært svært så begivenhetsrike hva sosiale medier angår for mitt vedkommende; Ikke bare har det dukket opp et par sponsor-tilbud, hvilket medfører en statusendring for den tid som tilbringes på Instagram, Facebook & blogg.no fra bortsløst til fruktbar. Jeg har nemmelig også blitt beæret med mitt første, ordnentlige nett-troll! – ‘Ordentlige’ i betydningen et som har valgt en ut som en av de hanb/hun ønsker å dedikere trollingen sin til! 

 

 

‘YAIIII!!’ tenkte jeg, mens hjernen nærmest kokte over i sin iver etter å få kvesset den verbale spydspissen, for derav å få briljere med sine sarkasme-kunster. ‘Nå skal det virkelig bli moro her!..’ 

I all rettferdighet skal det sies at jeg var helt på det rene med hvordan det hele ville ende til slutt. For om jeg vitterligen ikke er ‘prinsessen ingen kunne målbinde’, så er det rett & slett fordi jeg er dronningen, så jeg visste jo at det kun var et tidsspørsmål når de ville knekke. Jeg mener.. Har en sett et knippe av landets blogg- og instagramprofiler, fremkommer det jo ganske så tydelig at har en sett en, har en sett alle, for å si det slik. – Og ut i fra det som møter øyet når en åpner min profil, er det fint lite som hinter om at en har truffet på ‘ulven i saueflokken’, om en kan bruke det uttrykket.. Stakkaren har all grunn til å gå ut fra at de har å gjøre med en sårbar jente, også viser4 det seg brått å være anything but.. 

Men alikevel.. Jeg kunne alikevel ikke forespeile meg at de skulle ryke SÅ fort!.. 

Altså.. Begivenheten forløp som følger.. Trollet fremla en grunnløs anklage på en annen persons Instagram, hvorav en tredje person prøvde å snakke vedkommende til rette, med det resultat som seg hør & bør et nettroll. Her kommer så jeg [dum som jeg er, da det burde vært månelyst at dette var et troll på dette tidspkt]] inn, som en fornuftens røst nummer to, hvorav trollet kommer med et svar til hvilket jeg har det perfekte motsvar. Desverre så jeg ingen annen mulighet enn å droppe hele greia, da dette jo ikke var min Instagram..

Men så skal det vise seg at jeg har æren av å bli hans/hennes neste ‘offer’ på listen, da det ved neste stop på egen side viser seg å være en drøss kommentarer fra vedkommende. -Og NÅ, derimot, nå er veien fri til å svare i vei, hvilket jeg gjorde., Til min skuffelse, var det imidlertid kun én eneste tilbakemld. hvorav han/hun spurte noe i retning om jeg syntes jeg var fin.. Jeg innser da til min skuffelse at nett-trollet mitt er fullstendig ubrukelig som nett-troll, og svarer; “Det er jo du som er trollet her, så det burde da vel du for faen ha ett el annet svar på!? -Ellers bør du jo serr finne på noe annet å sløse bort tiden din på, for som troll duger du jo åpenbart ikke tilo noe som helst (ha ha)”  

– Og dett var dett.. Nett-trollet var som sunket i jorden. Nysgjærrig som jeg er, var jeg sef nødt til å ta turen til vedkommendes side, hvilket selvsagt var privat, og uten en eneste post!.. I etterkant, viser det seg at enten kommentarene eller kontoen som sådan er blitt slettet oxo (hvilket jeg oppdaget ved at kommentarene var vekk). 

 

Foto: 123troll.no (via Google)

 

Og Snipp Snapp, Snute, så var dette Nett-trollet ute.. 

[Men det var i det minste moro så lenge det varte!] 

 

Foto;  Heggen

 

*

 

#internett #nett #instagram #sosialemedier #blogging #blogger #bloggere #nettroll #troll #mentalstyrke #vinnerskalle #nettmobbing #psykiskvelvære #psykologi #psykiskstyrke

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg